4 Şubat 2011 Cuma

KAYSERİ YAĞLAMASI

Şami  ile yaptığım yağlamalar.
Selam  blogcanlar sizlerle daha önce  yaptığım ve şimdide biraz pratik olanını  yaptığım  Kayseri  yağlamasını paylaşmak istiyorum 
Her zaman aslen yapıldığı gibi  "şepit" yapaıarak hazırlıyordum bu defa  belim çok ağrıdığından ayakta fazla kalmak istemedim ama çocuklar çok isteyince kırmak da istemedim ne yapabilirim diye düşünürken  kafamda bir ampul yandı:))))))
Burada Şami  (Şam ekmeği) adıyla  satılan şepite çok benzeyen ekmekler var onlardan aldırıp etli harcını da biraz daha sulu şekilde yaptım yağlamaları hazırladım ev halkı da afiyetle yediler hem ben çok yorulmadım hem de çocukların gönlü oldu herkes mutlu oldu:))
Şepitle yaptığım yağlamalar.
Şepit hamuru için: (6 kişilik)
2 su bardağı  ılık süt, 1 çay bardağı sıvıyağ, 1 tatlı kaşığı tuz, 1 tatlı kaşığı şeker, 1,5 yemek kaşığı kuru maya, aldığı kadar un.
Etli harç için:
300 gr. yağsız kıyma, 1 tane incecik kıyılmış kuru soğan, yeteri kadar tuz, karabiber, pulbiber, 5 adet domates, arzu edilirse ince kıyılmış maydonoz, 2 kaşık domates ve biber salçası karışık.
Yapılışı:
İlk önce kuru mayayı ılık sütle ıslatıp içine şekeri de atalım maya erisin sonra diğer malzemeleri ekleyip hamuru yumuşak bir hamur olarak yoğuralım sonra kabarması için üzerini kapatıp iyice örtelim bekleyelim.
Hamuru kabarıncaya kadar  bir tencereye incecik kıydığımız soğanı  5-6 kaşık zeytinyağı ile kavuralım  kıymayı da ilave edip baharatlarını atıp kıyması pişip kavrulana kadar  karıştıralım üzerine de domateslerin kabuğunu soyup minik minik doğrayalım hepsini birlikte güzelce pişirelim salçasını da kattıktan sonra biraz daha karıştırıp hafif sulu olacak kadar mesela 1 veya 1,5 su bardağı sıcak su ekleyelim kapağını kapatıp kısık ateşte 5 dakika daha pişmeye bırakalım sonra şepitlerimizi hazırlamaya başlayalım.
Şepitler içinhamurdan mandalina kadar parçalar koparıp  merdaneyle servis tabağı kadar açalım ve teflon tavada veya varsa sacda pişirelim üst üste koyalım kurumasın yağlamayı yemeden hemen önce hazırlamak lazım hamurlaşmasın diye
Hazırlarken yapılacak şey de her şepitin üzerine 2-3 kaşık harcı sulu olarak heryerine yayıp üstüste koymak ve hepsi hazır ounca da dörde bölüp yanında yoğurtla servis etmek ve tabiiiiiii afiyetle yemek kaldı haydi buyurun sofraya:)))))))))
Bu lezzetli yemeği sevgili Kıraç  arkadaşımızın etkinliğine P.D.Ç.S. etkinliğine gönderiyorum kolaylıklar diliyorum çok güzel tarifler gelmiş bakmanızı tavsiye ederim canlar

30 yorum:

karamel mutfak dedi ki...

kac keredir okuyorum bu yaglamayai ama denemkbir turlu nasip olmadi en kisa zamanda denemk istiyorum .ellerine saglik harika gorunuyor.bel agrisi nedir cok iyi bilirim insani elsiz ayaksiz birakir inadi tuttumu allahim acil sifalar versin .selamlar.

yedirenk dedi ki...

Ellerinize sağlık sanki lahmacuna benziyor canım istedi valla:))

Unknown dedi ki...

Merhaba papatyam,yağlaman harika olmuş bazen böyle pratik çözümler bulmamız lazım,yoksa hiç mutfaktan çıkamayız.Zaten Kayseri'de de hazır şebitler satılıyor genelde hanımlar onlarla yapıyor.sevgilerimle(bu arada yakında Allah kısmet ederse oralara geleceğiz)

mutfagabuyrun dedi ki...

ben hiç denemedim ama harika olmuş arkadaşım.ellerine sağlık.öpüyorum.

kalpkurabiye dedi ki...

canımm ablamm bende pembe tadım Aslımdan öğrenmiştim ne güzel bir lezzet:)
ellerin dert görmesin seninde ablamm:)
öperim hasretle:)

Adsız dedi ki...

Ellerinize saglik cok nefis görünüyor afiyetler olsun hayirli aksamlar.

Güloanne mutfakta dedi ki...

canım gece gece bu ne muhteşem bir görüntü canım acayip çekti emeğine yüreğine sağlık
iyi geceler

Özgen dedi ki...

Eline sağlık canım harika olmuş sevgiler...

SERRA dedi ki...

ahan yağlama yapılmış:))
çakma Kayseri'li olarak pek severim ben de:)
yalnız benim şebitlerim çok düzgün olmuyor..
elinize sağlık, beliniz içinde geçmiş olsun.

!!! ♥ Hasretli Lezzetler ♥ !!! dedi ki...

gönlü güzel ablacim benim nefisss görünüyor yaglamalarin! pekde güzel hazirlamissin! yavrularina afiyet sifa olsun InsAllah! kocaman öpücüklerimi gönderiyorum

Aycan dedi ki...

Offff vallahi ağzımın suyu aktı.Ellerine kollarına sağlık.

selamlar

Unknown dedi ki...

Aynur abla selam yine ağız sulandıran bir tat yapmışsın buda denemeye değer...hemen tarif defterime gececekkk zaten suara ençok senden aldıklarım var..bu hafta kırpıntı keklerden yapılmış yıldönümü pastanı yapıcam bu hafta çok misafirim var...Sana ne sorucam ben blogda başlıkların altına birkaç tarif yerleştirmeyi nasıl yapıcam..örnek...çorbalar adı altında bir kaç tarif yada pratik yemekler altında tarifler nasıl olacak bu,sende böyle şeyler var çünkü yardımını bekliyorum...sevgiyle ve afiyetle kal...

Kuzzine dedi ki...

ellerinize sağlık nefis görünüyor...ağzım sulandı :).....yağlamaya bayılırım ben, ilk kez bir Kayseri'li arkadaş yapmıştı bize, neredeyse yemekten mide fesatlığı geçiriyorduk...tekrar afiyet , bal şeker olsun :)

gül dedi ki...

afiyet olsun bizde bu akşam yaptık yedik lahmacunlarımızı aileylede bir başka oluyor tadı...

Yeşim dedi ki...

Çok güzel olmuş ellerine sağlık canım.
Afiyet,şifa olsun inşAllah.
sevgilerimle.

KİZHATCE dedi ki...

eline sağlık aynur cuğum,gece gece gözümü gönlümü açtın ama acıktırdın da :)sevgiler...

www.sendepisir.com dedi ki...

Aynur'cum iyi pazarlar. Ellerine sağlık yağlama nefis olmuş. Benim çocuklara bu gün size ne yapayım dediğimde ikisi de koro halinde yağlama diye bağırıyor. Hani kolay yapılan bişi olsa hep yap. Ama bizde bu yapıldığın da bayram sevinci yaşanır. Sağlıkla..

mintinin dünyası dedi ki...

aynur ablam 41 kere maşallah.ne leziz yapıvermişsin öyle.ben hazır lavaşla yapıyorum.ama tarifinle ben de elde açmak istiyorum.nasipse baaklaım.
sevgilerimle ablam..

Avrupa'da yasam dedi ki...

tarifini aldim bile pazara denerim artik.ama cok güzel görünüyor.canim da cekti galiba aciktim.neyse sana afiyet seker olsun,bereketli olsun,sevgiler iyi aksamlar

Magia da Inês dedi ki...

Olá, amiga!
Passei para uma visitinha...
Sua receita é deliciosa e tem um visual incrível.
Seu blog é muito agradável.
Você é muito talentosa!!!
Boa semana!
♥ Beijinhos.
Brasil ♥ ° º
° ♥ °º ♥ °º
° ·.·.

Mehlika Yıldırım dedi ki...

Acıktığımı biliyordum ancak şu görüntüyü görüp de karnımdan gelen acıktuuuumgrrr şeklindeki ses ile fotoğrafa baka kaldım, nefiiiis nefis, ellerine sağlık canım =)

kelebeklisaniyeler dedi ki...

Eline saglik ablacim nefis görünüyor..
Afiyetler olsun..sevgilerimle

gelibolu17 dedi ki...

canım benim nasılsın?
güzel yemek yapıyosun diye seni azcık MİM ledimmm,sayfama bekliyorum bacım,sevgiler,selamlar

http://gelibolu17.blogspot.com/

narcicegirengi dedi ki...

Esselamu Aleykum,
Canim o kadar cok severimmm ki. Ben de bazen tortilla ekmegi ile hazirlarim ama aynisi olmuyor. Sanirim bu ekmekler aslina daha yakin.
Yogurtla da o kadar guzel olur ki.... Ellerine saglik.
Ingiltereden Medineye sevgi ve muhabbetlerimle:)

Unknown dedi ki...

yağlamayı ben bilmem ama görüntü süper eminim tadıda güzeldir,bu arada bütün kadınlar ne kadar zeki ve üretici blogları gezdikçe bundan çok keyif alıyorum.ellerine sağlık canım sevgilerimle

Mutfak Dili dedi ki...

Ayyyy bu bana gösterilmez ki ya. Benim vaktim yok bunu yapmaya ama. Çok seviyorum hele bide yoğurtlu. Eline sağlık canım.

YeMeK vAkTi dedi ki...

Ellerine sağlık canım yağlama nefis görünüyor..Olsada yesem:)


Sevgilerimle

dogada.blogspot.ru dedi ki...

AYNUR HANIMCIM KİM GÖRSE DAYANAMAZ BU GÜZELLİĞE ELLERİNE SAĞLIK EVDEKİLER ÇOK ŞANSLI BU KADAR GÜZEL YEMEKLERİ YAPAN EVDE BİR MELEKLERİ OLDUĞU İÇİN HARİKASIN CANIM SEVGİLERİMLE

Zencefil ve Tarçın dedi ki...

Ellerine sağlık, çok lezzetli görünüyor. Ben de buna benzer, ege yöresine özgü bir tarif olan paşa böreği yapıyorum. Onda da açılan yuvarlak hamurlar yağda kızartarak yapılıyor. Şu rehaveti bir üstümden atabilsem yapıp bloguma ekleyeceğim. Öpüyorum, sevgiler...

humeyra dedi ki...

Harika görünüyor. Harika bile az. Çok harika görünüyor. Hayırlı cumalar

Aynurun Mutfagından Denenmiş Tarifler Papatya Sef Nefis Lezzetlerle Sizlerleyim.. AYNURUN MUTFAGINDAN PAPTYA ŞEF TARİFLERİ Aradığınız Tüm Tarifler.. Sosyal Ağlarda Bizi Takip Edin..