15 Nisan 2010 Perşembe

KEKLİ BAKLAVA (MÜTHİŞ BİRŞEY)

selam arkadaşlar:)
bu baklavanın tarifini MELİSA dan almıştım geçenlerde İstanbul dan gelen misafirlerim için yaptım çok beğeni toplamıştı yarın yine İstanbul dan başka misafirlerim olacak yemekte bu tatlıyı tekrar yapıp onlara da ikram edicem nasip olursa bu lezzet bombasını sizlerle de paylaşmak istedim canım arkadaşım Melisaya tarif için çooook teşekkür ederim davet sofralarımın her zaman başköşesinde olacak gibi görünüyor şiddetle tavsiye ediyorum gelelim tatlımızın nasıl yapıldığına buradan arkadaşımın diğer güzel tariflerine de göz atabilirsiniz bence bir uğrayın:)
aynen kopyalayıp aktarıyorum buyurun çünki ben harfiyyen aynısını yaptım sadece cevizi biraz fazla kullanmıştım o kadar:)
malzemeler şöyle:
1çay bardağı süt
1çay bardağı sıvı yağ
1çay bardağı yoğurt
1ymurta
1çay kaşığı karbonat
1 yemek kaşığı sirke
aldığı kadar un
keki:
3yumurta
1su bardağı un
1su bardağı şeker
1paket kabartma tozu1/2fincan su
içi için ayrıca ceviz
şerbeti:
5bardak şeker
5bardak su
bir kaç damla limon suyu
üzerine tereyağı(margarin)ve sıvı yağ karışımı
hazırlanışı
öncelikle hamur malzemelerini yoğurup hamurun üzerini kapatıp dinlendiriyoruz
diğer tarafta kek için malzemeleri pandispanya gibi hazırlıyoruz
ben kolay olsun diye robota önce yumurtaları koyup bikaç dk çeviriyorum ardından şekeri en son un ve kabartma tozunu atıp karıştırıyorum
burada keki almadan cevizide robota atıp kek malzemesiyle bir iki tur çeviriyoruzki kek ve ceviz güzelce karışsın
şetbetide ocağa alıp kaynatıp ılınmaya bırakıyoruz
sıra hamurumuzda
30beze hazırlıyoruz
bezeleri tatlı tabağı kadar nişasta yardımıyla açıyoruz
.15-15guruplandırıp 15ini birden tepsi kadar açıyoruz
üzerine kek karışımını döküp diğer15li gurubu açıyoruz onuda kekin üzerine kapatıp baklavamızı üçgenler halinde kesiyoruz
tereyağı ve sıvı yağ karışımını ocakta kızdırıp tepsinin heryerine eşitçe döküyoruz
fırına verip güzel kızarana kadar pişiriyoruz
ben soğuk baklavaya sıcak şerbet döküyorum
notlar:ilk olarak benim fırınım mini fırın ve hamuru hazırlarken küçük çay bardağını ölçü kullanıyorum
büyük tepsi için büyük boy çay bardağı
ikinci not kek hamurum küçük tepsi için 2yumurta ,un ve şeker 1su bardağından birer parmak eksik
üçüncü notumda kek hamurunu hazırlarken içine 2-3fazla olmayacak taze ıspanak yaprağı atıyorumki o harika oluyor bol fıstıklı baklava görünümünde
çok uzun bir tarif oldu afiyetle kalın
der melisam haydi hala duruyorsanız bence pişman olursunuz:D
 

33 yorum:

Unknown dedi ki...

Ellerinize saglik afiyetler olsun baklava deyince akan sular durur .

Kırmızı Papatya dedi ki...

sevgili papatyacim cok degisik bir tarif.mutlaka deneyecegim bende,siddetle tavsiye ettigine gore eminim cok guzeldir:)
seninde ellerine saglik..
guzel tariflerinin devamini bekleriz:)
sevgiler..

serap uzun dedi ki...

Aynur'cugum,
baklava nefis olmus eline saglik ve misafirlerine afiyet olsun.Seni sessizce takip ediyorum canim,unutulmadin yani:)

Selamlarimla,Serap.

kalpkurabiye dedi ki...

papatyacımm kekli baklavayı hiç duymamıştım :s ilginçmiş bu arada sitene sade ve şık diyen nişanlım tam yanıbaşımda:) selametle:))

aydilber dedi ki...

HAYRETLAR İÇERİSİNDEYİM ..DENEMEYE CESARET EDERMİYİM..ŞİDDETLE TAVSİYE ETTİĞİN İÇİN DENİYİCEM...VE PAYLAŞICAM SİZLE MUTLAKA..ELLERİNİZE SAĞLIK...DAHA NELER ÖĞRENİCEM

umutluhayat dedi ki...

ellerine sağlık canım.çok ilginç ve uğraştırıcı olmuş ama sonucu görünce değmiş doğrusu.nefis olmuş.sevgiler

Atike Momini Ziya dedi ki...

CANMCMMM, ELLERİNE SAĞLIK. BEN DE ŞİDDETLE TAVSİYE EDERİM. ARASIRA YAPTIĞIM VE BLOĞA EKLEYECEĞİM EN SEVDİĞİM TATLILARDANDIR KENDİSİ :)
SEVGİLER ,İYİ GECELER CANMSNNN... SEN DE BENM DUALARIMDASN İA...
İÇTEN SEVGİLERİMİ GÖNDERDİM...

Unknown dedi ki...

Ellerine saglik canim... Bu müthis bir sey... Hic yemedim de duymamistim da... Yapimi oldukca zahmetli galiba... Ay denesem mi? Dosyama attim bile... Sevgilerimle, hayirli cumalar diliyorum...

emelce yemek dedi ki...

senelerdir denenmeyi bekleyen bir tarif yapilmaya deger mi degil mi diye dusunurken ama madem cok guzel oldu ben de yapacagim hemen

Jibek dedi ki...

Aynur ablam maşallahın var, hiç eksik olmayan misafirlerinin arasında hem bloga yetişiyorsun hem elde baklava hamuru açıyorsun rabbim nazarlardan korusun seni,gayretinia rttırsın, bilsen nasıl gıpta ediyorum sana:)
Cahidemin'de selam ve sevgileri var, ikimiz adına cumanı tebrik ederim.

Unknown dedi ki...

hep duydugum ama hiç yapıp yemedigim bir tarif.ama senden feyz aldım yapacagım mutlaka.ellerine saglık.

rumma dedi ki...

Canım nasıl müthiş bir tatlıdır bu..:)ellerine sağlık..

hayırlı cumalar,sevgiler

ARZU - ENGÜZELTATLAR dedi ki...

Hiç yemedim ama ilgimi çekti. Ama biraz zor sanki:( Yine de nefis görünüyor. Ellerinize sağlık...

aysesueda dedi ki...

aynurcum hayırlı cumalar diliyorum
tatlın çok çok güzel görünüyor .ellerine sağlık sevgiler aeo

Adsız dedi ki...

Esselamu aleykum,
Sevgili kardeşim,bu baklava çeşidini ilk defa görüyorum,çok güzel görünüyor,çok ta emekli bir baklava eline sağlık,hayırlı cumalar,sevgiler...

kemalpaşatatlısı.com dedi ki...

Aynurcum
hayırlı cumalar,
Bu tarifi ne zamandır arıyordum, bugün karşıma çıktı:)) Diyorum ya, senin blogta kamp kurucam:)) Ellerin dert görmesin canım. Sevgilerimle...

sevgi dedi ki...

Baklavanın anavatanında doğmuş büyümüş biri olarak ne diyeceğimi bilemiyorum:))Fıstıklı-cevizli olur ama kekli hiç duymadım.Antepli baklava ustalarına sormak lazım.Mutlaka deneyeceğim.

lezzetmarifet dedi ki...

Hayırlı CUmalar sevgili papatya68...Çok lezzetli ve değişik olmuş ellerine sağlık sevgiler....

Tümay Öztürk dedi ki...

Annem yapar bizde kekli baklavayı ve de çok güzel olur. Sizinki de çok güzel gözüküyor. Canım istedi:) Ellerinize sağlık. Sevgiler...

Bengü-www.pemberehber.com dedi ki...

Canım benim, hayırlı Cumalar. Bak şimdi oldu mu? Ben tatlılardan kaçmaya çalışırken güzel güzel tarifler yapıyorsunuz :) Hemde baklava yufkalı.

Baharcicegi dedi ki...

Aynurcum misafirin hic eksik olmuyor bak bir günde ben gelicem görünce sasirma
hem kek hem baklava eminim enfes olmustur
bereketli huzurlu bir hafta sonu diliyorum

susamcorekotuFeriha dedi ki...

kardeşimin sıklıkla yaptığı nefis tatlı hala yasaklar arasında:((
eline sağlık

aleyna dedi ki...

ablacım ben şimdilik bakayım bir yutkunayım harika birşey .ellerine sağlık

kemalpaşatatlısı.com dedi ki...

Aynur cum,

Acaba bu baklava hazır baklava yufkası ile yapılabilir mi? Daha pratik ve kolay olur diye düşündüm, eğer oluyor dersen,market listeme hemen ekliycem baklava yufkasını:)) Sevgilerimle, sen çok tatlı bir arkadaşsın...

Hatice dedi ki...

merhaba, bu tatlıya daha önceden rastlamıştım, siz bu kadar övdükten sonra tadını da merak ettim:)
ellerinize sağlık, el açması baklava da ayrı bir lezzette oluyor...
sevgiler...

susamcorekotuFeriha dedi ki...

tatlı dilli güzel kardeşim senin yüzünü görmeden sevdim seni en sevgilinin şehrindesin bu sevgi oradan geliyor sana
poğaçayı yap gülüm yap ama patates yerine havuç koy bir dene illaki zeytinyağı olsun dereotu yenmiyorsa maydanoz veya taze nane koy yumuşacık pammmmık gibi oluyor
haber bekliyorum öpüldün

Mutfaknotlari dedi ki...

canımmm ellerine sağlık bitanem
çok güsel olmuş
arkadaşım uzun süredir çektiğim bi rahatsızlığım vardı hafta içi doktorum benim inadıma rağmen tedaviye başladı
şükür daha iyiyim
öptüm görüşürüz

MUTFAKISTAN dedi ki...

CESARET EDEMEDIM HIC DENEMEDIM
KEK VE BAKLAVA DEGISIK
SEN GUZEL DIYORSAN TADINI MERAK ETTIM DENEMELI ARTIK
ELLERINE SAGLIK
SEVGILER

ozguluntarifleri dedi ki...

Aynurum sitem etmekte haklisin canim hepiniz ihmal ettim ameliyattan sonra pek toparlanamadim hala tedavilerim suruyor.
Sizleri bende cok seviyorum canim benim.Hepiniz cok degerlisiniz...
Senin gibi candan arkadaslarim oldugu icin cok sansliyim...Allah eksikliginizi gostermesin.


Kekli baklava cok nefis gorunuyor ellerine saglik canim.Hep denemek istemisimdir ama bir turlu firsatim olmadi.
Cok opuyor sevgilerimi gonderiyorum.

Kırmızı Papatya dedi ki...

sevgili arkadaşım blogumda ödülün var
alırsan sevinirim :)
http://meknun.blogspot.com/2010/04/kreativ-bloggerbende-odullu-oldum.html

Doyumluk.... dedi ki...

Çok değişik olmuş.Daha önce hiç rastlamadım.eline sağlık.

özlem dedi ki...

ablacım bir şey sormak istiyorum. salı günü yasin okuması günüm var. bu kekli baklavadan yapmak istiyorum. sen bu ölçülerle tepsi olarak fırınlı ocakların tepsisi varya o boydaki tepsiye mi yaptın?
şerbet ölçüsü tam mı denk geliyor yoksa artıyor mu? cevabını acele bekliyorum. şimdiden teşekkürler.

özlem dedi ki...

ablacım bilgilendirdiğin için çok teşekkürler. pazartesi günü yapıp salı sabahı şerbetleyeceğim. inşallah başarabilirim.

Aynurun Mutfagından Denenmiş Tarifler Papatya Sef Nefis Lezzetlerle Sizlerleyim.. AYNURUN MUTFAGINDAN PAPTYA ŞEF TARİFLERİ Aradığınız Tüm Tarifler.. Sosyal Ağlarda Bizi Takip Edin..