26 Ekim 2010 Salı

YOĞURT ÇORBASI (KONYA USULÜ)

Selam bloğuma uğrayan tüm misafirlerime
Bu leziz çorbayı daha önce diğer bloğumda paylaşmıştım ama buraya eklememiş olduğumu farkettim veee hemen ekledim çorba severlerin dikkatine tadına doyamıyacağınız bir çorba istiyorsanız işte buyurun:)
MALZEMELER:
3 kaşık dolu dolu süzme yoğurt,

1 adet yumurta,

1 fincan pirinç,

1 kaşık doluca un,

yeteri kadar su veya et suyu,

tuz.kuru nane.

ÜZERİ İÇİN:

3 kaşık tereyağı,1 çay kaşığı biber salçası,kuru nane,pul biber.

HADİ PİŞİRELİM:

önce tencereye yoğurt,yumurta,unu alalım azar azar su ekleyerek ayran kıvamına gelene dek karıştıralım pürüzsüz olmalı sonra pirinçleri yıkayıp ilave edelim topaklanmaması için sürekli karıştıralım kaynamaya başladıktan sonra ateşi biraz kısıp ara sıra karıştırarak pirinçler pişene kadar bekleyelim kıvamı koyu olursa su ekleyebiliriz piştikten sonra kuru nane ve tuz ilave edelimateşten alalım biraz dinlensin sonra bir tavada yağı eritip içine salçayı ve naneyle pul biberi ekleyelim karıştıralım dinlenmiş olan çorbamızı servis ederken üzerine gezdirelim mis mis Afiyet olsun:)))

NOT:ET SUYU KULLANIRSANIZ LEZZETİNE LEZZET KATAR.

24 yorum:

mine dedi ki...

ah bayılırım yoğurt çorbasına süzme yoğurt kullanılması değişik geldi deneyeceğim sanırım teşekkürler : )

Bayram Kombesi dedi ki...

Ellerine saglik, gecen aksam yapmistim bende:) Gercekten cok seviyoruz, harika bir corba.

Urfa Tutkunu dedi ki...

Evet Konya'da bizim düğünlerimizde, Ramazan yemeklerimizde ya da normal sofralarımızda vazgeçilmez bir tattır. içine nohut da konabilir. Mesela konya dışında pek çok kişi yumurta konduğunu duyunca şaşırıyorlar. oysa o kıvamına kıvam, lezzetine lezzet katar Allah'ın izniyle. Yalnız biz üstüne sadece kızdırılmış sadeyağ dökeriz. Yani salça ve nane koymayız. Nane de içinde bolca olur zaten. Ellerine sağlık Aynur ablam. Olsa da yesem dedirttin yani =) Babaannemin en güzel yaptığı çorbadır bu.

Unknown dedi ki...

Canım ellerine sağlık çorban hari
ka öpüyorum.

Nehir Butik Pasta dedi ki...

yoğurtlu çorbalara bayılırım bunu da deneyeceğim
ellerine sağlık

susamcorekotuFeriha dedi ki...

çok sevdiğim bir çorba eline sağlık papatyam,ben tuz yerine sebzeli çeşni koyuyorum renkli renkli oluyor:)lezzetini de artırıyor,şifa olsun inş,öpüldün

mintinin dünyası dedi ki...

aynur ablam bayılırım bu lezzete.çok da besleyici.daha dün oğluma tuzsuz ve baharatsız şekliyle yaptım.sen de konuşturmuşsun çorbayı ablam.ellerine sağlık.tablo gibi baksana...

Güloanne mutfakta dedi ki...

ellerine sağlık çok beğendim bir çorbadır afiyet olsun arkadaşım

lezzet sarayı dedi ki...

nefis olmuş ellerine sağlık

umutluhayat dedi ki...

ellerine sağlık aynurcum.konyamızın mutfağı çok güzeldir.bu çorbada en güzellerinden sadece biridir.

Selma - DUSBAHCESI dedi ki...

Cok severim bu corbayi, ellerine saglik.

sarkaç dedi ki...

Benim de çok sevdiğim ve sık yaptığım çorbalardan. Elinize sağlık.

DeNiZ.KaYRa dedi ki...

ellerinize sağlık herşey çok güzel blogunuzu takip ediyorum.Etkinliklerinizde çok güzel bende bu etkinliklere ev sahipliği yapmayı çok isterim mümkünse.sevgiler..

özlem dedi ki...

akşama yemeğim yok çorbayı alıp kaçıyorum. ellerine sağlık afiyet şifa olsun.

Mutfaknotlari dedi ki...

canım geldim bitanem ama yorum yazamadım hata veriyor
ellerine sağlık harika olmuş konyamın çorbası off nasılda nefis olur
bamya etli pilav ve zerdede istiyorum:)
görüşmek üzere canım öptümmm

kalpkurabiye dedi ki...

ablacım ellerine sağlık..
yoğurtlu çorbaları seviyorum ve sık sık yapmaya çalışıyorum bende:))
ellerin dert görmesin..

kemalpaşatatlısı dedi ki...

Aynur cuğum,
Hayırlı sabahlar,yoğurt çorbası tıpkı tarhana çorbası gibi evimizin klasik çorbalarındandır. Hem besleyizi hem de kolay değil mi?
Ellerine sağlık, yiyenlere şifa olsun canım, sevgiler...

Güloanne mutfakta dedi ki...

Canım her iki tariflerinizi aldım .Etkinliği destekleyip ve tariflerinizle katılımınızdan dolayı
yüreğinize ve emeğinize sağlık çok teşekkür ediyorum sevgiler

lezzettabağı dedi ki...

Selam canım, öncelikle bıraktığın değerli yorumların için teşekkürler.. Yoğurtlu çorba bizde de çok tüketilir bazen pirinçli bazen de önceden pişirip sakladığım yarma ile yaparım.. seninde eline sağlık..Görüşmek üzere sevgiler bırakıyorumm..

Cafe Pepela dedi ki...

Ablacığım! Es-Selam.
Ellerine sağlık,ben de çoğumuz gibi çok seviyorum bu leziz çorbayı.Şifa olsun inşaAllah.
Kutsal topraklara,yuvana,yüreğine kalbi selamlarım olsun.
Sevgi ve muhabbetle

www.sendepisir.com dedi ki...

Canım en sevilen çorbalardan birini paylaşmışsın ellerine sağlık..
sendepişir/Nilgün

Adsız dedi ki...

süzme yoğurt mu? bayılırım bayılır.çorba nefis olmuştur..ellerine sağlık canım..
selam ile..

Adsız dedi ki...

tarifinizi şimdi denedim. süzme yoğurt evde olmadığı için normal yoğurtla yaptım, 5 kaşık yoğurt koydum. maalesef beklediğim gibi olmadı.

Unknown dedi ki...

sevgili Adsız izleyicim sonucun hüsran omasına üzüldüm ama bu verdiğim tarifle ilgili değil buna sevindim çünki süzme yoğurt dışındaki yoğurtlar ile yapılınca cıvık ve kesik olur asla tutmaz süzme yoğurt bulamaz iseniz normal yoğurdu bir keseye koyup iyice süzdürerek kullanabilirsiniz. Birde hazır koyu kıvamlı yağlı ayran kullanabilirsiniz ancak bu durumda unu birazcık daha arttırmalısınız tecrübe ettim çünki burada da süzme yoğurt yok:(sevgiler

Aynurun Mutfagından Denenmiş Tarifler Papatya Sef Nefis Lezzetlerle Sizlerleyim.. AYNURUN MUTFAGINDAN PAPTYA ŞEF TARİFLERİ Aradığınız Tüm Tarifler.. Sosyal Ağlarda Bizi Takip Edin..