25 Ekim 2010 Pazartesi

KÖFTELİ PATATES SANDALLARI VE BULGUR PİLAVI

Tüm gelen misafirlerime hayırlı  ve güzel bir hafta dilerim:)
Bugün geçenlerde yapmış olduğum bu köfteli patates sandallarını paylaşmak istedim sizlerle bu ismi de ben taktım siz isterseniz başka bir isimle adlandırın:) 
Nasıl mı yaptım?haydi buyurun:
İlk önce yeteri kadar patatesi soyup yıkadıktan sonra sandal şeklinde oyup içlerini aldım hazırladım.(ben 13 adet patates kullandım)
Sonra 250 gr. yağsız dana kıyma,1 adet küçük havuç (ince rendelenmiş),1 adet küçük soğan (ince rendelenmiş),1 avuç ufalanmış ekmek içi,tuz,karabiber,pul biber,kekik ile yoğurup bilye büyüklüğünde yuvarladım sonra az yağla yağlayıp fırında kızarttım sonra patateslerin içlerine 3-4 tane koyup üzerine de hazırladığım sosdan gezdirerek tencereyi ocağa aldım kaynadıktan sonra altını kısarak patateslerim yumuşayıncaya arasıra kontrol ederek pişirdim ve bulgur pilavı ile servis ettim biz afiyetle yedik sizde deneyip afiyetle yiyin:)
SOS İÇİN:
1 Türk kahvesi fincanı zeytinyağını küçük bir tencereye aldım ısınınca içine 1 kaşık salça katıp karıştırdım salça kokusu gidince 2 adet domatesi rendeleyip ilave ettim sonra 1 çay bardağı haşlanmış bezelye katıp karıştırdım tuz ve pul biber ekleyerek 2 su bardağı sıcak suyu da ekledim kaynadıktan sonra patateslerin içlerine suyunu süzerek biraz biraz kattım geriye kalan kısmını da her tarafına gezdirdim bu kadar:)
ben üzerlerini birer parça havuçla  süsledim denerseniz bu size kalmış ister yapın ister yapmayın.
buda domatesli bulgur pilavım herkes bilir nasıl olsa tarife gerek yok diye düşündüm nasıl buldunuz?..

14 yorum:

NİL-GÜL dedi ki...

Of of of ne demeli süper...Ellerine sağlık canım

yemekbiraşk dedi ki...

nefis olmuş patatesler köfteyle zaten çok uyumlu oluyor eline sağlık güzel bir fikir..
sevgiler

yeşim dedi ki...

harika görünüyor canım.ellerine gönlüne sağlık.benim tarzımı yakalamışsın çok beğendim...güzel bir hafta diliyorum.öptüm çok.sevgiler.

kalpkurabiye dedi ki...

ablacığımm ellerine emeklerine sağlık bu kayıklardan bir kez yaptım bir dahada yapmadım:))
nefis oluyor ama bizim evde bir türlü sıra gelmiyor hep başka değişik birşeyler yapma hevesindeyim:))
domatesli bulgur pilavı nefis görünüyor ablacım ellerine sağlık:)

fuat gencal dedi ki...

Hayırlı haftalar, çok leziz ve iştah açıcı görünüyor. Ellerinize sağlık.

Saygılar.

Bulbulunyeri dedi ki...

Canım,
ellerine sağlık. Bu sandalla bende sefa yapmak isterdim. Görüntü ve sunum süper.
Sevgiyle kal.

Unknown dedi ki...

Harika olmuşlar,yanında da bulgur pilavı varya,daha ne ister ki insan :) Ellerine sağlık,,şifa olsun inşallah..Hayırlı mutlu haftalar diliyorum..Dua ile..

özlem dedi ki...

bunlar ne güzellik böyle ellerine sağlık afiyet şifa olsun.

Güloanne mutfakta dedi ki...

Canım arkadaşım ellerine ve yüreğine sağlık sandallar harika görünüyor
Milföylü lezzetler etkinliği için o güzel tariflerinizle bloguma bekliyorum sevgiler

Güloanne mutfakta dedi ki...

Aynurcuğum davetiye dediğin bloglara çağrı yapmakmı buysa yapıyorum hadi bakalım İnşallah mahcup olmam çünki yemek blogcular arasında daha çok yeniyim kendimi yeteri kadar ifade edemedim sağol arkadaşım sizi arkamda hissetmek bana cesaret veriyor sevgiler öptüm

Unknown dedi ki...

Pilav ve lezzetli sandallar yenmezde ne yapılır..
Lezzeti görüntüsünden belli
Ellerine sağlık Aynur ablacım..
Bu arada ödül içinde teşekkür ediyorum çok düşüncelisin....

sarkaç dedi ki...

Ne lezzetli sandallar bunlar. Elinize sağlık

www.sendepisir.com dedi ki...

Tam sefalık olmuş, sunum süper, afiyet olsun..
sendepişir/Nilgün

Adsız dedi ki...

Yemeği sunum yine bir harika ellerine sağlık..

Aynurun Mutfagından Denenmiş Tarifler Papatya Sef Nefis Lezzetlerle Sizlerleyim.. AYNURUN MUTFAGINDAN PAPTYA ŞEF TARİFLERİ Aradığınız Tüm Tarifler.. Sosyal Ağlarda Bizi Takip Edin..