8 Ekim 2010 Cuma

KABAK ÇİÇEĞÜ DOLMASI VE BAHÇEMİZİN ÜRÜNLERİ

Selam arkadaşlar görmüş olduğunuz leziz dolmaları annem bahçeden yapıp getirmişti biz Türkiye deyken tabi bizde afiyetle yemiştik anneciğimin ellerine sağlık çok nefisti
Bahçeden kayısı ve ekşi ot toplayıp getirmişti onlarında tadına doyulmuyordu özlediğim tatlardı bunlar hatta şimdiden özlemeye başladım bile:)))
Dolmaların tarifi şöyle:
soğan incecik doğranıp zeytinyağında biraz kavrulur 
pirinç veya bulgur yıkanıp içine katılır 
biraz tuz biraz da şeker ilave edilir 
kuru nane ve karabiber eklendikten sonra az bir suyla pişirilir
kabak çiçekleri iyice yıkandıktan sonra içlerine doldurup ağzı kapatılır ve tencereye dizilir üzerine biraz zeytinyağı azıcık da tuz gezdirip bir tabakla bastırıldıktan sonra fazla olmamak kaydıyla suyu dökülüp kaynamaya başlayınca ateşi kısılarak pişirilir 15 dakika pişmesi yeterlidir yoksa dağılır bugün biraz dalgınım eksik olan birşey varsa lütfen beni uyarın canlarım 
hatam varsa affola:)

16 yorum:

Nehir Butik Pasta dedi ki...

çok lezzetli görünüyor pazarda bulursam kabak çiçeklerini mutlaka alıp yaparım
size afiyet olsun

Unknown dedi ki...

Hiç denemedim.Ellerinize sağlık.

Unknown dedi ki...

Off mis gibi valla bahçeden tazecik. afiyet olsun canım:)

umutluhayat dedi ki...

canımmmm konyadanmı yoksa bu güzel tatlar.anacığının ellerine sağlık nefis görünüyor.

neval dedi ki...

anneme söylüyorum bahçeden topla da yapalım diye dinlemiyor bir türlü anneleri tanıştırsak mı ne etsek ? kayısılar da malatyanınkilere benziyor bildimmi ?

Magia da Inês dedi ki...

♥♥ Olá, amiga!
Essa receita é tudo de bom!...
Linda, apetitosa... o tempero então... maravilhoso!...
♥ Bom fim de semana!
Beijinhos.
♥♥ Itabira que hoje completa mais uma primavera...
Brasil ♥♥

özlem dedi ki...

kabak çiçeği dolmasına bayılırım çok güzel oluyor. anneciğinin ellerine sağlık sizlere de afiyet şifa olsun.

Cahide dedi ki...

Selamün aleyküm ablacım.Bende yazın annemlerin bahçesinden toplayıp yapmıştım.Pek nefis oluyor.ellerine sağlık ablam.

Şu yorumların onaysız oluşu bazen işime gelmiyor:( Geçen yazayım dedim baktım hemen yayınlanıyor vazgeçtim.mail atmayada fırsat bulamadım.
Neyse sağlık olsun canım ablam.
Hayırlı haftasonları dilerim...

mine dedi ki...

oooh olsa da yesek nefis gözüküyorlar

fuat gencal dedi ki...

Çok güzel, çok leziz ve iştah açıcı görünüyor. Ellerinize sağlık. Hayırlı hafta sonları.

Saygılar.

GÜL dedi ki...

hiç denemedim eline sağlık değişik bir lezzet

Atike Momini Ziya dedi ki...

SEN BANA YÜREĞİ GÜZEL BACIM DİYORSUN YA İA. ÖYLEYİMDİR. EĞER ÖYLEYSEM ALLAH DAHA GÜZEL ETSİN AMA EĞER DEĞİLSEM O ZAMANDA ÖYLE ETSİN İA :)
ANNENİN ELLERİ DERT GÖRMESİNÇ MAŞALLAH BU DOLMALARIN YAPILIŞINA TELEVİYONDA RASTLAMIŞTIM BİR KERE AMA HİÇ TATMADIM. TADINA BAKABİLEN ŞANSLILARA DA AFİYETLER OLSUN İA.
DEDİĞİN TAHİNLİ TARİFİDE YAPIYORUM .AMA ÖLÇÜLER BİRAZ FARKLI. YAKINDA DENEYİP PAYLAŞACAM İA.
ÖPÜYORUM CANIM GÜZEL YANAKLARINDAN . GÜL KOKULU DİYARLARDA RABBİM DUALARINI KABUL EYLESİN. BENİ DE UNUTMADAN HATIRLIYORSUNYA SENDEN DE RAZI OLSUN İA... İMİN

BU ARADA ETKİNLİK TALİPLİSİYİM İA.
EVSAHİPLİĞİNİ BECEREBİLİRMİYİM BİLMİYORUM AMA DENEMEK İSTİYORUM. :)
İÇTEN DUA VE MUHABBETLERİMLE...

dogada.blogspot.ru dedi ki...

Aynur hanımcım çok merak ediyorum bu yemeği ama kabak çiçeğini bulmak zor sabah erken saatlerde toplanıyormuş herhalde pazarlarda hiç görmedim çok lezzetli olduğu belli görüntü süper ellerinize sağlık sevgiler
Kuran cüzleri için sizden haber bekliyorum

Güloanne mutfakta dedi ki...

Aynurcuğum ellerinize sağlık çok güzel olmuştur eminim ben birkez yapmıştım lezzetini bilirim lezzetli günler dilerim canım

sihirlirloklava dedi ki...

Canım annenin ellerine sağlık...bu dolmayı çok duydum ama hiç yemedim.bu arada ekşili dediklerin kuzukulağı mı acaba...ben de çok severim ekşi ekşi...sevgilerrr

LEZZETİKRAM dedi ki...

En son Datçada yemiştim ,muhteşem bir lezzet ,ellerine sağlık çok güzel gözüküyor

Aynurun Mutfagından Denenmiş Tarifler Papatya Sef Nefis Lezzetlerle Sizlerleyim.. AYNURUN MUTFAGINDAN PAPTYA ŞEF TARİFLERİ Aradığınız Tüm Tarifler.. Sosyal Ağlarda Bizi Takip Edin..