18 Ekim 2010 Pazartesi

TAHİNLİ KATMER

 Selamlar tüm ziyaretcilerime:)
Bugün sizlerle Ramazan da sahur için sıkca yaptığım tahinli katmer tarifini paylaşmak istiyorum aslında daha çmce bir kaç arkadaşım yayınladı ama bende arşivimde bulunmasını istedim ayrıca hafızalarınızı tazelemek de iyi olur diye düşündüm:)
Yapılışı zor gibi görünse de aslında çok kolaydır gelelim nasıl yapıldığına haydi buyurun:
İlk olarak 2,5  bardak  una  bir  tatlı  kaşığı  tuz ve aldığı kadar su ekleyerek yumuşak bir hamur elde edelim  sonra hamurdan yumurta büyüklüğünde parçalar koparıp yuvarlayalım hafif unlanmış bir tabağa alıp üzerini nemli bezle örterek 15 dakika dinlendirelim
Dinlenen yuvarlakların birini alıp unlanmış tezgahın üzerinde merdane veya oklava yardımıyla açabildiğimiz kadar açalım üzerine eritilmiş 3 kaşık tereyağı ve 1 bardak tahin karışımını fırça yardımıyla bir güzel sürelim (arzu ederseniz ceviz de serpebilirsiniz ben bazılarına serptim nefis oldu)
sonra tam ortasından hamuru delerek sündüre sündüre dışa doğru yuvarlayalım yaklaşık 20 santimlik parçalara kesip kendi çevresinde döndürelim (resimde gördüğünüz gibi)
hepsini aynı şekilde yapıp bitirince 15 dakika buzdolabının üst kısmına bırakalım serinlesin:)
ardından teker teker merdaneyle yemek tabağı büyüklüğünde açıp teflon tava veya sac da yağsız olarak arkalı önlü pişirelim 
eeeee yanında da böyle bir üzüm ve vişne karışımından elde ettiğimiz komposto suyu buzzzzz gibi içilmesi tavsiye olunur nacizane:D tabi siz dilediğiniz meyve suyu ile veya çayla da yiyebilirsiniz emin olun ki yanında ne içerseniz için her halukarda nefis bir katmer oluyor hala denemeyen varsa buyurun deneyin bu lezzetten mahrum kalmayın  AFİYETLE KALIN

30 yorum:

Bayram Kombesi dedi ki...

Katmere bayilirim ben ellerine saglik.

susamcorekotuFeriha dedi ki...

aynurcum harikasın çok hoşsun,birde hamuru serinlettin haaa çok mu terlemişti:))ama benim canımı çektirdin yaaa:((napıcaz şimdi? oklavayla merdaneyle bir müddet daha küs durucaz:)şimdilik en kolay ve pratik yemekler yapıyoruz,inş iyileşince yaparım,
sana şifa olsun

mintinin dünyası dedi ki...

aynur ablam ellerin dert görmesin.çayım elimde nasıl canım istedi şimdi ir bilsen.ellerin dert görmesin valla.çok leziz görünüyor.öpüyorum seni

fuat gencal dedi ki...

Hayırlı haftalar, çok güzel ve leziz olmuş. Müsadenizle bir iki tane alıyorum.

Saygılar.

YeMeK vAkTi dedi ki...

Ay papatyacımm ne çok yapardım ben bu katmeri bir ara durmadan buzluğa atardım..Ellerine sağlık nefis görünüyor

lezzet sarayı dedi ki...

ellerine sağlık.

Saliha dedi ki...

uzun zaman oldu gelemeyeli papatyam.hamılelık durumumdan sayfalara bakamıyordum:(.

inanırmısın uzun zamandır katmer canım cekıyordu:) ama ben senın kadar becerıklı olmadıgımdan kayınvalıdemden rıca etmıstım yaparmısın dıye:D:D
ellerine saglık missssss

Zencefil ve Tarçın dedi ki...

Ellerine sağlık,harika olmuş. Ayrıca pek de güzel anlatmışsın...

Nehir Butik Pasta dedi ki...

çıtır çıtır tahinli katmer
ellerine sağlık nefis bir lezzet

Hayrunnisa (mueddibe) dedi ki...

aynurcım abla çok güzel görünüyorlar. ellerine sağlık.

özlem dedi ki...

katmere bayırım ben. ellerine sağlık. nefis görünüyorlar. sayende korkmadan deneyeceğim.

kalpkurabiye dedi ki...

ablacımmm ellerine sağlııkkk:))
tahin sevilmiyor bizim evde nişanlım seviyor tahinli tarifler evlenince artık:))
bu arada sürahin pek güzelll karacanın vardı böyle hep:))

dogada.blogspot.ru dedi ki...

DİYECEK SÖZ BULAMIYORUM BU GÜZELLİK KARŞISINDA RAMAZAN MUBAREK GÜNDE YANINDAKİ BUZ GİBİ MEYVE SUYUYLA NASIL GÜZEL GİTMİŞTİR AFİYET BAL OLSUN ARKADAŞIM ELLERİNE SAĞLIK SEVGİLER

neval dedi ki...

işten gelip böyle bir nefaset acı çekiyorum şu an

sarkaç dedi ki...

Katmer nefis, ama epey bir marifet gerektiriyor. Sevgiler

Fatma Tekin dedi ki...

Tahinli katmer çok lezzetli görünüyor ellerinize sağlık.Olsada yesek şimdi.

LEZZETİKRAM dedi ki...

ellerine sağlık,incecik çıtır çıtır gözüküyorlar ,bende çok severim yanında da güzel demlenmiş bir çayla ...

Unknown dedi ki...

Ellerine emeklerine saglik canim bu gün bende cevizli hashas karisimi ile katmer yaptim nefis kamerin her türlüsünü cok severim afiyetler olsun öptüm.

esra dedi ki...

PAPATYAAAAMM CANIIIIMMM BAK SENİN ŞU SAĞDAKİ BLOGCU ARKADAŞLARIN VARYA NAPIYO BİLİYOMUSUN? SENİN BLOĞUNA GELİYORUM HER GÜN :))ATMIYORUM HERGÜN:)AMA BU YANDAKİLER GÖZKIRPIP BENİKENDİ BLOGLARINA GÖTÜRÜYORLAR..BENDE TEKRAR GELİRİM PAPATYAMA DİYEGİDİYORUM ÖYYLEE GİDİŞ O GİDİŞ OLUYOR HEP..BU DEFA KİMSE GÖZÜNÜKIRPMASIN BOŞUNADEDİM:))HANİ ASLINDA KEDİ KUYRUK SALLAMASSA OLUYOR BUDA DİMİ:)))NEYSE CANIM GEÇEN YAZDIĞINDA BELİN AĞRIYORDU BASKA SİKAYETLERİNDE VARDI GECTİMİ? İNŞ GECMİŞTİR GEÇMİŞ OLSUN...İSTEDİĞİNSİMİT OLSUN SEN BİLİRSİN EN KOLAY YOLU BURADAN SANA NASIL YOLLARIM SEN O KADARINI SÖYLE CANIM...BİLİYORMUSUN GECEN SENİ RÜYAMDA GÖRDÜM O KADAR SEVDİM Kİ SENİ RÜYAMDA...AA BEN BU KADAR SEVİMLİ BİR KADIN OLDUĞUNU HİÇ TAHMİNETMİMİŞTİM DİYORUM RÜYAMDA...SANA GELDİK AMA KABE KONUSU HİÇ YOKTU RÜYAMDA NEDENSE...

Cafe Pepela dedi ki...

Ablacığım ben de k.validemden öğrendim Kayseri katmeri diye biliyorum,o tahin nasıl güzel bir tat veriyor öyle,vuuu :) Pişerken evi saran kokuya ne demeli..
Nefis görünüyor katmerlerin,ellerine gönlüne sağlık,bir de mis gibi komposto yeme de yanında yat :)

Güloanne mutfakta dedi ki...

canım ellerine sağlık tahinli herşeye bayılırım

SERAP UZUN--KARAKAZANDAN dedi ki...

Vealeykümselam,
Üfff Üfff :)
Hiimm ne de güzel duruyorlar,gel beni yee diye de bagiriyorlar.
Gelecek ramazan da iftarda sendeyim cnm :) yaparsin degilmi?
Eline saglik cnm.

Selamlarimla...

PAPATYA PRENSES dedi ki...

off offf yeme de yanında yat:) enfesler.

ellerine sağlık canım..

yemekbiraşk dedi ki...

nefis olmuş aynurcum tek kelimeyle
ellerine sağlık
sevgiler..

Emel Kurt dedi ki...

selam harika görünüyor, maaşallah ellerine sağlık tadanlara afiyet olsun sevgiler.

kemalpaşatatlısı dedi ki...

Aynur cuğum,
Nefis olmuştur eminim, ellerine sağlık, sevgiler...

lezzet sefasi dedi ki...

katmer olsunda neyli olursa olsun diyenlerdenim.
Ellerine saglik canim.

Serap'la turuncu lezzetler dedi ki...

offff nefisssss ellerine sağlık canım...kocaman sevgiler:)

nuralp dedi ki...

Ellerinize sağlık. Nefis görünüyor gerçekten. Hiç bir hamur işine hayır diyemem ben. Buna nasıl denir ki? Olsada yesem şimdi...

Ozgul - Pleasanton dedi ki...

Merhaba,

Tahinli katmeri denedim. Hem cok pratik hem de cok guzel oldu. Yillaryili teyzemizin tahinli katmerini yedik ama birkac kez deneyip yapamamistim. Artik yapabiliyorum. Tarif icin cok tesekkurler!

Pleasanton, CA

Aynurun Mutfagından Denenmiş Tarifler Papatya Sef Nefis Lezzetlerle Sizlerleyim.. AYNURUN MUTFAGINDAN PAPTYA ŞEF TARİFLERİ Aradığınız Tüm Tarifler.. Sosyal Ağlarda Bizi Takip Edin..