25 Ekim 2010 Pazartesi

KATMER POĞAÇA

Eveeet  bunlar aslında herkesin  bildiği katmer poğaçalar birçok blogda yayınlandı ben aslında çoook uzun zaman önce resimlemiştim üstüne kaç kere yaptım bilmiyorum:)
bir türlü yayınlamak kısmet olmadı bugüne kısmetmiş diyelim ve geçelim tarifimize :
MALZEMELER VE YAPILIŞI:
yarım kilo süt,
1 küçük paket maya,(yaş veya kuru farketmez)
yarım su bardağı sıvıyağ,
1 tatlı kaşığı tuz,aynı ölçü şeker,
alabildiği kadar un (hamur yumuşacık olsun)
yumuşacık yoğurulan hamuru 16 bezeye bölün,
8 er 8 er ayırıp tatlı tabağı kadar açtıktan sonra üzerini yumuşamış tereyağı ile yağlayın üst üste koyun en üstteki hamura yağ sürmeyin 8 tane olunca un ve nişasta karışımı serperek yuvarlak fırın tepsisi büyüklüğünde merdaneyle açın yufkanızı 12 parçaya kesin (önce ortasından ikiye sonra artı şeklinde ve üçgen parçalar haline getirin) arzu ettiğiniz bir iç malzemesinden katıp sarın tepsiye dizip diğer hamurlarıda aynı şekilde yaptıktan sonra 1 saat dinlendirin yumurta sarısı sürerek 180 derece önceden ısıtılmış fırında pişirin kat kat lezzetli poğaçalarınız hazıııııııır afiyetle yiyin yanına da çay oooohhh

18 yorum:

kalpkurabiye dedi ki...

ablacımm ellerine sağlık:))
bazen oluyor öyle defalarca yapıyoruz ama fotoğraflamıyoruz:))
olsun geç olsun güç olmadıınn:))

mine dedi ki...

of ne güzel olurdu olsaydı yiyiverseydik ellerine sağlık canım misler gibi gözüküyor : )

Bayram Kombesi dedi ki...

ellerine saglik cok guzel olmus.

sibelyalcincom dedi ki...

Ellerinize sağlık çok güzel olmuş görünüyor. Yiyenlere afiyet olsun:)

yemekaski.com seçil dedi ki...

ellerinize sağlık.. çok güzel olmuş poğaçalar.. sevgiler..

Zencefil ve Tarçın dedi ki...

evettt yanına da çay...ellerine sağlık, nefis görünüyor.

hanımanne dedi ki...

ellerine sağlık çok güzel görünüyorlar. şekilleri mükemmel olmuş ..

Nehir Butik Pasta dedi ki...

ellerinize sağlık
poğaça nefis görünüyor çayla ne güzel gider:)
sevgiler

sarkaç dedi ki...

Blogları benim gibi yeni izlemeye başlayanlar için çok iyi oluyor sizin eski gördüğünüz tarifler. Nasıl da işe yarıyorlar bilseniz. Elinize sağlık

kemalpaşatatlısı dedi ki...

Aynur cuğum,
Senin katmerler de süper olmuş:))Mayalı hamurlar ile daha önce birkaç başarısız denemem olmuştu, hep korkardım,kabarmayacak diye:(
Katmer poğaça ile bu korkumu yendim,arkasından gün üst üste mayalı tarifler yaptım, hepsi de kabardı:)))
Sevgilerimle, AEO

mintinin dünyası dedi ki...

ablacımmmm ellerin kolların dert görmesin emi.ne hamarat hatunsun böyle yaaa.çok eskiden görüntülesen neolu ki bu lezzetli tarife senin maharetli ellerin değmedi mi?.olay bitmiştir.kırk yıl sonra yayınla istersen.süper ötesi....missss mis....

Emel Kurt dedi ki...

selam en sevdiğim pohaça türü,cok da lezzetli görünüyor.ellerine sağlık,sevgiler.

www.sendepisir.com dedi ki...

Zaten tuzlu olan herşey tercihimdir. Katmer poğaçada bunlardan biri. Yapmak isteyenlere tavsiye edilir.
Ellerine sağlık canım.
sendepişir/Nilgün

yeşim dedi ki...

her zamanki gibi süper ..ellerine sağlık canım.öptüm çok sevgiler.

Urfa Tutkunu dedi ki...

Çıtır çıtır olmuşlardır içi terayağlı olunca =) Ellerine sağlık Aynur Ablam.

LEZZETİKRAM dedi ki...

ellerinize sağlık,çok lezzetli bir tarif bu :)

hanımanne dedi ki...

Merhaba arkadaşım güzel sözlerin için teşekkür ederim.sayfamdan cevapladım, buradan da söylemek istedim . Bende büyük bir zevkle sizi takip ediyorum.ellerine sağlık

lezzet sarayı dedi ki...

nefis olmuş ellerine sağlık

Aynurun Mutfagından Denenmiş Tarifler Papatya Sef Nefis Lezzetlerle Sizlerleyim.. AYNURUN MUTFAGINDAN PAPTYA ŞEF TARİFLERİ Aradığınız Tüm Tarifler.. Sosyal Ağlarda Bizi Takip Edin..