21 Ekim 2010 Perşembe

TAHİNLİ VE PEKMEZLİ KEKİM (TAMAMEN BENDEN):)))

Bloğuma gelen herkese hayırlı günler :)
Bu kekin tarifi  tamamen bana ait mutfağa girip farklı bir kek yapmak istediğim bir gün uydurduğum ama daha sonra eşimin çok sevmesi  ve misafirlerimin de beğenmesi nedeniyle tekrar tekrar yaptığım bir kek ellerime sağlık:)))))))
sizlerle paylaşılmayı çoktandır bekleyen bir tarifim bu denemek isteyen olursa üzerini krema veya şanti ile de süsleyebilir biz sade daha çok sevdik ben tarifi vereyim gerisi size kalmış haydi buyurun :)
Malzemeler:
2 adet yumurta,
1 çay bardağı pekmez,
1 çay bardağı şeker,
1 çay bardağı tahin,
1 çay bardağı çekilmiş ceviz,
3 kaşık krema veya 1 çay bardağı süt,
1 çay bardağı sıvıyağ,
1 paket kabartma tozu,
aldığı kadar un.
Yapılışı:
İlk önce yumurta ve şeker iyice çırpılır sonra sırasıyla diğer malzemeler eklenerek yavaş yavaş karıştırılır en son unu ve kabartma tozunu yavaş yavaş ekleyip boza kıvamına (aman cıvık olmasın) getirildikten sonra yağlanan  kelepçeli  kalıba  dökülerek 150 derece fırında  kızarıncaya kadar pişirilir soğuyunca servis edilip afiyetle yenir 
NOT:
ÖLÇÜLER KELEPÇELİ KALIPLARA GÖREDİR ONA GÖRE BİR TEPSİ KULLANIRSANIZ İYİ OLUR

30 yorum:

Güloanne mutfakta dedi ki...

canım ellerine sağlık çok besleyici bir kek tahinli pekmezede bayılırım bende bir tatlıda kullanmayı düşünüyordum ama cesaret demiyordum yüreğine sağlık sevgiler öptüm

mine dedi ki...

bayılırım tahin pekmez ikilisine o halde bu keki hemen deneme listeme alıyorum ellerine sağlık canım

sarkaç dedi ki...

Tahin, pekmez bizim kış yiyeceklerimiz, kekiniz de bizim mevsime tam uymuş. Elinize sağlık

Cahide dedi ki...

Yumuşacık ve leziz olduğu her halinden belli.Ellerine sağlık ablacım.
Tahini bende herşeye yakıştırıyorum.Çok da faydalı mübarek.
Allah'a emanet ol ablacım.Çok öptüm...

yeşim dedi ki...

günaydın aynurcum sanada hayırlı günler.kek harika olmuş ve nefis kabarmış ....çok beğendim tarifi mutlaka deneyeceğim....öpüyorum çok sevgiler canım...

Unknown dedi ki...

Canım ellerine sağlık bende çok sık
yaparım.Tahin-pekmezi çocukluğumdan
beri çok sevdiğim için kekte buluştur
mam uzun sürmemişti:))Sevgiler...

lezzet sarayı dedi ki...

çok lezzetli görünüyor besleyici olduğuda kesin ellerine sağlık.

umutluhayat dedi ki...

ellerine sağlık aynurcum.çok güzel olmuş.kış geliyor tahin pekmezli lezzetlerde çıktı dolaplardan.bende bu ikiliye bayılıyorum.sevgiler.

Saglıklımutfak dedi ki...

eline sağlık mis gibi kokmuştur:)

özlem dedi ki...

süper besleyici bir kek. ellerine sağlık. afiyet şifa olsun.

fuat gencal dedi ki...

Hayırlı günler, ellerinize, emeğinize sağlık. Çok leziz ve iştah açıcı görünüyor.

Saygılarımla.

Nehir Butik Pasta dedi ki...

tahin ve pekmez birarada harika bir kek olmuş,sağlıklı da
ellerine sağlık

YELDA dedi ki...

ellerinize sağlık kek çeşitlerine hiç dayanamammm hemen yapmalıyım..

Unknown dedi ki...

Kış kapıda artık denemek lazım.AAA zaten ellerime sağlık emişsin bile....

lezzet sefasi dedi ki...

Eminim tahin pekmez cok yakismistir keke.Ellerinize saglik,
Sevgiler,
Sefa

YeMeK vAkTi dedi ki...

Ellerine sağlık pek bir leziz olmuş bayılırım tahin pekmeze

Zencefil ve Tarçın dedi ki...

Kış için ideal bir kek, ellerine sağlık...

kalpkurabiye dedi ki...

canım ablacım ellerine sağlık bazen kendi kendimize uydurduklarımız yada o anda içimizden geçenleri dökmemiz bazen değme tariflerden daha güzel oluyor:)
ellerin dert görmesin:)

Unknown dedi ki...

Canim ellerine saglik .Nefis görünüyor afiyet olsun .

fuat gencal dedi ki...

Hayırlı akşamlar, sizin için bloğumda bir süpriz hazırladım. Lütfen gelip alınız.

Saygılar.

susamcorekotuFeriha dedi ki...

TEBRİKLER TATLIM CANIM,HAYIRLI CUMALAR

SERAP UZUN--KARAKAZANDAN dedi ki...

Birtek farki tahin ve pekmezli olmasi diger malzemeler ayni zaten,eline saglik cnm.Denemeye deger...

www.sendepisir.com dedi ki...

Özellikle sizden se mutlaka denemeğe değer. Paylaşımınız için teşekkürler..
www.sendepisir.com / Nilgün

rumma dedi ki...

Canım ne güzel kabarmış maaşallah..

hayırlı cumalar..

sevgiler

kemalpaşatatlısı dedi ki...

Aynur cuğum,
Enerji bombası bir kek olmuş, afiyet şifa olsun inşaallah, ellerine sağlık.
Hayırlı cumalar...

mandalincikmazi dedi ki...

Merhaba canım
blogumda gelen gidenleri inceliyordum ve senin blogumda olduğu fark ettim tabi yorum yazacağını bildiğim için azcık bekledim ve hoop yorum geldi :))
Teşekkürler canım .
Türkiye Medine arası sımsıcak sevgiler geldi yüreğim ısındı :))
Kekin nefis görünüyor ellerine sağlık anacım Dilek e her aradığında tüm blogculardan ve özellikle senden selam mutlaka söylüyorum o hala blog alemine küs :((
Canım iyi akşamlar dilerim ben de az sonra işten çıkacağım.
İyi akşamlar.......

Birsel ve İrem dedi ki...

Merhaba. Ellerinize sağlık, harika bir kek. Son günlerde ben de evdeki pekmezi bitirmek için pekmezli tarifler deniyorum. Henüz kek denemedim ama en kısa zamanda inşallah. Pekmez ve tahin fikri hoşuma gitti. Afiyetler olsun.
Sevgiler.

mintinin dünyası dedi ki...

ablacım ödülümü alyorum ve mintininmutfagi.blogcu adresimde yayınlıyorum.sevgiler..

mintinin dünyası dedi ki...

canım yayınladım.teşekkürler

mintinin dünyası dedi ki...

sevgili ablam benim benim yürekten teşekkürler birkez daha ödül için....

cici ödülünü http://mintininmutfagi.blogcu.com/beni-odule-bogan-sevgili-dostlarim/9068057 linkimde yayınladım.uğrayıp bakmak istersen eğer.blogcudaki adresimde yani. çok mutlu oldum.sevgiler...

Aynurun Mutfagından Denenmiş Tarifler Papatya Sef Nefis Lezzetlerle Sizlerleyim.. AYNURUN MUTFAGINDAN PAPTYA ŞEF TARİFLERİ Aradığınız Tüm Tarifler.. Sosyal Ağlarda Bizi Takip Edin..