27 Nisan 2011 Çarşamba

PIRASALI BÖREK

Selamlar herkese güzelliklerle dolu bir gün dilerim:)
Pırasalı böreği bu defa biraz farklı yaptım tadına bakanlar ve biz çok sevdik sizlerinde beğenmenizi dileyerek yayınlamak istedim buyurun tarife:
İÇ HARCI İÇİN:
3 adet pırasa ,
1 adet kırmızı biber,
1 su bardağı ufalanmış beyaz peynir,
tuz,karabiber,pulbiber,
DIŞI İÇİN:
4 adet yufka,
2 yumurta,
yarım çay bardağı sıvıyağ,
1 su bardağı süt,
yarım çay bardağı su,

YAPILIŞI:
İlk önce pırasaları ayıklayıp incecik doğradım 1 kaşık zeytinyağında teflon tavada kısık ateşte güzelce kavurup içine minink minik doğradığım kırmızı biberleri ekledim birazda öyle kavurdum içine baharatını ve tuzunu da ilave ederek karıştırdım ateşten aldım soğumasını bekleyip peynirini soğuyunca karıştırdım
Sıvı harcı hazırlamak için yumurtalardan birinin sarısını üzerine sürmek için ayırıp diğer malzemeleri iyice çırptıktan sonra yufkalardan birini serdim sıvı harçtan fırça yardımıyla heryerine sürdüm ikinci yufkayıda üzerine serip onuda fırçayla sıvı harca buladım yanlardan 10 ar santim kadar katladım alt ve üst tarafından da aynı şekilde 10 ar santim katlayıp iç harcından heryerine gelecek şekilde serpiştirdim böreği rulo sardım (sıkı olmamalı) baş parmak uzunluğunda dilimleyip yağladığım tepsiye yerleştirdim üstüne yumurta sarısını 1 çay kaşığı sıvı harçla karıştırarak sürdüm 180 derece ısıttığım fırında üstü kızarıncaya kadar pişirip ılık hale gelince servis ettim umarım denersiniz ve sizde beğenirsiniz
Sağlık Afiyet Olsun hepinize:)
NOT:
Evinizde yufkanız olmadığı zaman milföy hamurunu biraz incelterek tek kat yapabilirsiniz öylede nefis oluyor denenmiştir.

23 yorum:

Unknown dedi ki...

Canım bayılırım pırasalı böreğe ellerin dert görmesin öpüyorum.

Tarif diyarı dedi ki...

Pırasalı böreği arkadaşımda yemiştim ve çok beğenmiştim geçekten nefisti.Ellerinize sağlık görünce canım çekti:)olsada yesek.Sevgiler

MERMERTEZGAHYEMEKTARİFLERİ dedi ki...

ellerinize sağlık kırmızı biberler renk vermiş çok güzel görünüyor bende çok sık yaparım pırasalı böreği
sevgler

maria dedi ki...

foarte bun
borek

mari

Tümay Öztürk dedi ki...

benimde çok güzel bir pırasalı börek tarifim var. çok severim. ellerine sağlık.

Mutfaknotlari dedi ki...

vavvvv sayfana bahar gelmiş çok güzxel olmuş canım böreğin harika alttaki biftek patates püresi süper ellerine sağlık öpüyorumm

Sevil Şahin dedi ki...

canım şükür açabildim sayfanı bu arada yeni teman da çok güzel iyi günlerde kullan
Böreğinde nefis olmuş ellerine sağlık afiyet bal olsun
sevgiler

yeşim dedi ki...

börek olsunda neli olursa olun yani çayla bir iki bir iki...şifalar olsun bacıma...öptüm seni..

anneanneninemekleri dedi ki...

Pırasayı hertürlü severim ,ellerine sağlık nefis görünüyor.

fuat gencal dedi ki...

Aynur Hanım muhteşem görünüyor.Ellerinize, emeğinize sağlık. Çok leziz ve iştah açıcı olmuş.

Saygılar.

PAPATYA PRENSES dedi ki...

Fotoğraflar bi acayip görünüyor yalnız :S

Pırasayı çok severim ama nedense bi böreğini denemedim:) Ellerine sağlık canım.

Nilgün dedi ki...

Aynur'cum böreği o kadar güzel tarif etmişsin ki pırasayı sevmeyen bile acaba yapsam mı der. Ellerine sağlık canım..

Cafe Pepela dedi ki...

Oyyy,
Aleyküm selam karamelli dondurmam!
Dün evde yoktum lakin bugün cici ablamı kahvaltıya bekliyorum :))
Ben de seni, duru kelamlarını ve enerjini özledim. Öyle yapmacıksız, öyle özü sözü birsin ki subhanAllah. İşte benim için dünyadaki en mühim , en güven veren nefhum bu! :*

Pırasalı böreğe gelince efendim..
Sevdiceğim - pırasaya bu börekle alıştı :) Annemin fix reçetesidir. Artık Gölcük'e gider gitmez ; anneciğim pırasalı böreğinden isterim demeye başladı hihi :))

Hülasa ailecek sever, iştahla yeriz.
Eee bir dilim de isteriz :)

Ellerine / emeğine sağlık.
Yüreğinden öper bu kardeşin.


Süper bir gün geçir inşaAllah!!

Muhabbetle

yedirenk dedi ki...

börek harika olmuş,ellerine sağlık...

makcig dedi ki...

Merhaba canımın içi.Bu kaçıncı yorum yazışım,bir türlü işleme girmiyor.Börek nefiz görünüyor.Ellerine sağlık.Bende seni özledim.Yaza mutlaka bekliyorum.Emanetlerin eline ulaştığında bana yazarsan sevinirim .Şehr-i Bursa'dan sevgiler....

marifet ellerimizde dedi ki...

ellerıne saglık canım .
medıne dıye duyunca ıcım pırpır ettı..ne kadar şanslısın .hasretım medıneye:))))))))))))
maşallah maşallahhhhh ne kadar zamnadır oradası.ayy konusalım senınle mutlaka ...ozeldenmı olur nasılolur bılmem .dınlemeyı cok ısterım senı:sevgıler:)

Gezi/yorum... dedi ki...

Ellenize sağlık börek deyince akan sular duruyor bende :)

belguzaranne dedi ki...

merhaba akşam çayına bır porsıyon aldım elıne sağlık

dogada.blogspot.ru dedi ki...

Aynur hanımcım ellerine sağlık herkes kıymalı veya peynirli börek sever ama ben sebzeyle yapılanları çok seviyorum helede pırasalı olursa bayılırım inşallah bu nefis lezzetleri ellerinden da tatmak nasip olur çok lezzetli görünüyor sevgilerimle canım

muhabbetsofrasi dedi ki...

ama şimdi bu yapılmaz ki bana :(

eline sağlık olsun

Tarifkolik/Öznur dedi ki...

Aynurcum yapmadım ama tadını bilirim daha önce yedim pırasalı börekler muhteşem oluyor. Bende bir gün denerim inş seninkide harika görünüyor hayırlı cumalar canım..

meral dedi ki...

tarifinizi beğendim. selamlar.

meral dedi ki...

tarifinizi beğendim. selamlar.

Aynurun Mutfagından Denenmiş Tarifler Papatya Sef Nefis Lezzetlerle Sizlerleyim.. AYNURUN MUTFAGINDAN PAPTYA ŞEF TARİFLERİ Aradığınız Tüm Tarifler.. Sosyal Ağlarda Bizi Takip Edin..