14 Nisan 2011 Perşembe

BLOGLARDAN DENEMELER

Sevgili ziyaretcilerim dün akşamdan bu yana Medine'nin üzeri toz bulutuyla kaplı dışarıda nefes almak bile zor halde hava sabah kıpkırmızıydı şimdi biraz açıldı ama hala turuncu renge benzer bir renkde subhanallah Rabbim hayır eylesin inşaallah çabuk düzelir Allah bir rahmet verir de yatışır bu toz bulutları sanırım başka yerlerde çöl fırtınası var buraya gelen etkisi de bu şekilde oluyor sizlerde dualarınızı eksik etmeyin lütfen
KİVİ REÇELİ
Bu güzel reçelin tarifi Cahidemden ben sadece rengi daha yeşil olsun diye 1 çay kaşığı ıspanak suyu ekledim tadına bakan herkes özellikle de eşim çok beğendi Cahideme tarif için Allah razı olsun diyorum çünki bizim evde kivi hep alınır ama bir kısmı yense de bir kısmı hep atılır üzülürdüm şimdi asla boşa gitmeyecek ve çok güzel bir kahvaltılık olacak:) Bacımın sayesinde:)
MALZEMELER:

2 Su bardağı şeker
2.5 Su bardağı su
6 Adet kivi (sert olması lazım)
2 adet karanfil
YAPILIŞI:
  • Şeker ve suyu tencereye alın,kaynamaya bırakın
  • Şurup kaynarken kivileri soyup,ortadan ikiye bölerek dilimleyin.bölmedende dilimleyebilirsiniz,ben yemesi rahat olsun diye böyle yaptım.
  • şurup kaynamaya başladıktan yaklaşın 10-15 dakika sonra kivileri içine atıp,pişirmeye devam edin.Bu esnada karanfilleride içine atın.Ben yarım saat kadar pişirdim.Kivi daha yumuşaksa süre kısalabilir.
  • limon suyu koymuyoruz,zaten kivi ekşi bir meyvedir,ekstra ekşiye gerek yok.
  • sıcakken bir kavanoza koyup soğuyunca ağzını kapatın.


KURU KAYISI REÇELİ
Bu güzel reçelin tarifi de sevgili kardeşim Esraya ait ben ilk kez kuru kayısı reçeli yaptım ama Esra'nın bloğuna girip o güzelliği görünce denemezsem çatlardım:) sizde gidip sunumun güzelliğini görün derim tık tık Esra'cığımada çok teşekkür ederim evdeki kuru kayısıları değerlendirip bu güzel reçeli tatmamıza vesile olduğu için:) tarifi aynen aktarıyorum buyurun:
Malzemeler:
1 kg kuru kayısı
4 su bardağı şeker
2 su bardağı su
Yarım çay kaşığı limon tuzu

Yapılışı:
1. Kuru kayısıları bir gece önceden,ılık suyda bekletiyoruz.(iyice şişmesi lazım).
2. 4 su bardağı Şekeri ,2 su bardağı suyu, tencerede 5 dk kadar kaynatıyoruz.
3. Kayısıları süzgeçe alıyoruz,güzelce suyunu sızdırıyoruz.daha sonra kaynayan şerbetin içine ilave ediyoruz.daha sonra limon tuzunuda ilave ediyoruz,10 dk kadar kaynatıyoruz. ocağın altını söndürüyoruz,soğumaya bırakıyoruz.


LAZANYADAN SU BÖREĞİ
Bu lezzetli ve kolay su böreğinin tarifi sevgili Öznur kardeşime ait sitesinde görür görmez denemeye karar verdiğim en kısa sürede de deneyip aile efradıyla birlikte çabuk bir şekilde tükettiğimiz:) nefis bir börekdi ısrarla denemelisiniz diyorum ve ekliyorum bu şekilde artık hamur açmayı bilemeyenler de su böreği yapabilecekler hemde nefis olacak eminim
Öznur kardeşime çoook teşekkür ediyor ve sizlere de sitesini mutlaka ziyaret etmelisiniz diyorum tarif aynen aktarılıyor işte buyurun:

Malzemeler

Börek İçin

  • 12 adet lazanya
  • 2 yumurta
  • 1/2 su bardağı süt
  • 100 gr. tereyağı (2 yemek kaşığı)
  • 1 çay bardağı rendelenmiş kaşar peyniri

Arası İçin

  • 1 kalıp beyaz peynir
  • Yarım demet maydanoz

Yapılışı

  1. Peyniri ezip maydanozu içine doğrayarak iç harcını hazırlayın. Tereyağını eritin, süt ve yumurta ile çırpın.
  2. Tencereye lazanyaları haşlamak için su doldurun ve kaynatın. Kaynayan sura 1 yemek kaşığı tuz ve 1 yemek kaşığı sıvıyağ ekleyin. Daha sonra lazanyaları içine atın, çevirerek 7-8 dakika pişirin. (Daha fazla sayıda lazanya kullanacaksanız kısım kısım ayırarak haşlayın. Birde sudan çıkarır çıkarmaz lazanyaları tepsiye dizmelisiniz. Bir kenarda bekletirseniz birbirine yapışırlar. Ben altını kapadıktan sonra tepsiye dizeceğim kadar lazanyayı sudan çıkarıp hemen dizdim.)
  3. Lazanyayı pişireceğiniz fırın kabını yağlayın. En alta haşladığınız lazanyadan bir kat dizin. Kabınız dikdörgen değilse lazanyaları bölerek kenarları kapatın. Hazırladığınız sütlü karışımdan bir kaç kaşık dökerek lazanyanın her yerini ıslatın. Üzerine peynirli karışımdan serpin. Bu şekilde her katı ıslatarak ve peynirli harçtan serperek tamamlayın.
  4. En son katı lazanya ile kaplayın. Kalan sütlü karışımı üzerine dökün. 200 dereceye ayarlı sıcak fırında üzeri ve altı kızarana kadar pişirin. Fırından almadan 5-6 dakika önce üzerine rendelenmiş kaşar peyniri serpin.

Resimleri kızım çekmişti ancak bu kadar olmuş Öznurun sitesindeki resimler harika oradan görebilirsiniz:)

TAVUKLU RULO BÖREK
Bu börek aslında çok güzel bir börek ama benim çektiğim telefon sebebiyle güzel görünmüyor asıl resim ve tarifin ayrıntıları için Zeliha kardeşime bir uğrayı bakın derim lezzetli bir tavulu börek yemek isteyenlere tavsiye ederim tarif aynen şöyle:
Malzemeler:
  • 4 adet hazır yufka
  • 1 paket tavuk göğsü
  • 1 çay bardağı zeytinyağı
  • 1 soğan
  • yarım su bardağı ceviz içi
  • tuz,karabiber
  • üzerine sürmek için 1 yumurta sarısı
  • çörekotu,
hazırlanması:
1- Tavuğu haşlayıp küçük parçalara ayırın.(Suyunu dökmeyip süzün,yufkaları ıslatmak için kullanılacak.)


2- Tavaya yağı koyup,yemeklik doğradığınız soğanı ekleyin.Soğanı soteleyip, tavukları,cevizi ve karabiberi, ekleyip bir kenarda bekletin.


3- Yufkayı kare büyük fırın tepsisinin üzerine serip yağlayın,kenarlarını içe alın ve kuru yer kalmayacak şekilde yağlayın.


4- Yağladığınız yufkanın üzerine diğer yufkayı serip,aynı şekilde yağladıktan sonra kalan yufkalara da aynı işlemi uygulayın..


5 - 4 adet yufkayı yağlayıp üst üste serdikten sonra fırında üzeri kızarana kadar pişirin.


6-Üzeri kızaran yufkaları fırından alın,ve yufkalar sıcakken kepçe yardımıyla haşladığınız tavuğun suyundan alıp yufkaların üzerine gezdirin..yufkalar yumuşayana kadar ıslatın..(3 kepçe kadar tavuk suyu yeterli gelir.)


7-Islattığınız ve yumuşayan yufkanın arasına hazırladığınız tavuklu harcı koyup rulo yapın ve üzerine yumurta sarısı ile çörek otu ekleyip fırında üzeri kızarana kadar pişirip servis yapın..

NOT: diğer denemelerim de görüşmek üzere sevgiyle ve güzelliklerle kalın

18 yorum:

akdenizkizi.blogspot.com dedi ki...

İNŞALLAH biz yazarken toz bultları sakinleşmiştir...tariflerde pek şeker....ellerinize sağlık..

yedirenk dedi ki...

hepsi birbirinden güzel olmuşlar,ellerine sağlık...

neval dedi ki...

Mevlam yardımcınız olsun papatyam. tarifleri döktürmüşsün gene

canimçektipişirdim dedi ki...

tariflerinin hepsi çok güzel ellerine sağlık özellikle kivi reçelini çok merak ettim..

Nilgün dedi ki...

Çoşmussun Aynur'cum hızına yetişmek mümkün değil. Hepsi birbirinden güzel, ellerine ve emeklerine sağlık..

yemekbiraşk dedi ki...

aynurcum harika olmuşlar eline sağlık canım
sevgilerimle...

hanımanne dedi ki...

Gurbet ellerde seni yalnız bırakmayız arkadaşım:)
elbette yorum yazarız.
tariflerin çok güzel .kilo alırsam sebebi sensin:)))))))))sevgiler

Unknown dedi ki...

Aynur ablacığım Rabbimiz,sizleri,bizleri ve tüm inananları korusun..
Rahmet ve merhametini üzerimizden eksik etmesin inşAllah..
Ne güzel tarifler denemişsin :)
Reçeller de börekler de harika gözüküyor..
Tavuklu börek oldukça başarılı duruyor:)
Beğenemene çok sevindim..
Ellerine,emeğine sağlık..
Medine'ye ve Medine'nin gülüne gönül dolusu selamlar olsun..
Muhabbetle öpüyorum..

sevtap(karabidikim) dedi ki...

Normalde reçel yemeyen ben gebelik süresince azda olsa yiyorum ve kivi reçeli süper görünüyor ellerinize sağlık.Hayırlı cumalar...

tadınadoyamadım-dilek dedi ki...

Kivi reçelini bende çok merak ediyorum.Lazanya böreği çook hoşuma gitti.

Ablacım inş. 20 sinde de herşey hazır olacak:)
sevgiler

keskinli dedi ki...

canim dualarim sizinle Rabbim yardimciniz olsun
denemelrin hepside süper ama su kivi recelini bende denemek istiyorum ellerine saglik
sevgiler hayirli cumalarin olsun

SEVALCE LEZZETLER dedi ki...

Insallah gecmistir toz bulutu.RABBIM dogal afetlerden ve gorunur gorunmez felaketlerden cumlemizi de korusun.Amin.Receller ve borek harika.recel tariflerini deniycem.Ellerine saglik canim.
Sevgilerimle...

!!! ♥ Hasretli Lezzetler ♥ !!! dedi ki...

tüm dualarimiz sizlerle canim...Rabbim korusun sizleri..

lezzetler birbirinden lezziz görünüyor :) döktürmüssün yine :) ellerine saglik ablacim..

sicacik sevgiler..mutlu kal.

uyar-dan dedi ki...

canım Rabbim afetinden korusun inşallah tez zamanda düzelir toz bulutları dağılır canım ne güzel bir yerdesin Resülümüzün yaşadığı topraklarda bizdnde selam söyle olurmu

tariflerinde harika özellikle kivi reçelini merak ettim deniycem en kısa zamanda inşallah canımmm hayırlı cumalar

Mehlika Yıldırım dedi ki...

hepsi harika görünüyor ellerine sağlık canım =)

Banu dedi ki...

Canım merhaba:)) Ben ismini papatya biliyordum memnun oldum Aynurcum...
Canım emeklerinin hepsi birbirinden nefis olmuş ellerine sağlık benimde aklım kivi reçelinde kaldı hımmm:)) Kaymakla ne de güzel gider:))
Canım Rabbim yardımcınız olsun umarım hava bir an önce düzelir...
Sevgilerimle hasretle öptüm....

PaSaSofraM dedi ki...

aynur hanim burdaki yazinizdan anladigim kadariyla medinede yasiyorsunuz. yakinmisiniz ravzaya merak ettim, cok güzel ravzanin etrari faza medinede gidecek yerimiz olmadigi icin oralari iyi biliyorum :)

behlulksn dedi ki...

kivi reçeli süper gözüküyor daha önce hiç görmemiştim paylaşım için teşekkürler sevgiler

Aynurun Mutfagından Denenmiş Tarifler Papatya Sef Nefis Lezzetlerle Sizlerleyim.. AYNURUN MUTFAGINDAN PAPTYA ŞEF TARİFLERİ Aradığınız Tüm Tarifler.. Sosyal Ağlarda Bizi Takip Edin..