9 Nisan 2011 Cumartesi

EV YAPIMI TANDIR KEBABI

SELAM
Sevgili arkadaşım Çiğdem (şehr'i bursadan) ve annesi geldiği zaman yaptığım tandır kebabının tarifini daha fazla geciktirmeden paylaşmak istedim mutlaka denemelisiniz zira aynen tandır kebabı lezzetinde oluyor her ne kadar köz kokusu olmasa da nefis aslında yiyenlere ulaşıp sormak lazım:)))
Bu kebabı yapabilmek için önce taze bir dana veya kuzu eti olmalı ki lezzeti yerinde olsun orta yağlı olursa daha iyi olur
Etler yıkanıp karabiber pulbiber ve kekik ile ovulur azıcık da zeytinyağı ile düdüklü tencereye yerleştirilir üzerine 1 çay bardağı su eklenip düdüklünün kapağı kapatılır kaynama sesi gelene kadar ateş açık olarak ocakda tutulur kaynama sesi geldikten sonra ocağın en küçük gözünde ve en kısık şekilde 1 saat pişirilir havası alınıp kapak açılınca kebaplar altüst edilerek tekrar kapatılır ve 20 dakika daha pişirilir tekrar kapak açılıp tuzu eklenir altüst edilir kapak kapatılır 15 dakika kadar dinlendirilip ister pilav üzerinde ister sumaklı soğan piyazı ve kızarmış patatesle servis edilir haaaa bu arada ayranı da unutmayın onsuz olmaz:)))
Afiyetle yenir haydi deneyin görün

22 yorum:

Unknown dedi ki...

papatyam ellerine sağlık canım sofrada iştah açıyor yani.öpüyorum tatlım

Unknown dedi ki...

Canım ellerine sağlık harika olmuştur eminim öpüyo
rum.

neval dedi ki...

papatyam ikidir bloguna giriyorum antivirüs programım truva atı var uyarısı veriyor.

Nilgün dedi ki...

Aynur'cum günaydın,
Ankara'da yaşarken komşum eti aynı senin tarifinle pişirirdi ve tadına doyamazdık. Ellerine sağlık gerçekten nefis oluyor..

yemekbiraşk dedi ki...

nefis olmuş aynurcum eline sağlık çok da güzel ağırlamışsın misafirlerini
sevgilerimle...

Elmas Kalkanlı dedi ki...

ellerinize sağlık, harika görünüyor. Keşke o mübarek topraklara ben gelseydim de size getirebilseydim çeşit çeşit kahke. Malesef nazımın geçeceği çok yakın tanıdıklarımdan ümre yapacak olanlar yok. Siz oralarda dualarınıza bizi de alın inşaallah, gençken ve en kısa süre içersinde oraları ziyaret etmeyi rabbim kısmet etsin bizlere de...

mutfagabuyrun dedi ki...

harika görünüyor kebab canım.ellerine sağlık.mutlu pazarlar.

**sema** dedi ki...

sofra da kebep da enfess görünüyor.. ellerinize sağlık.. sevgi ve dua ile..

serpil dedi ki...

slm aynur ablacim tandir kebabini bir defa konyada yemistim ve tadina doyamamistim. ben sey sorcaktim tekrar 20 dk pisirilip ve 15 dk bekletme islemi ayni tenceredemi yapilir veya baska bir tenceredemi yapilir. acele cvp verirsen cok sevinirim sevgilerimle.

canimçektipişirdim dedi ki...

ablacıım kebabın çok güzel olmus sofrada ki diğer lezzetlerde ellerine sağlık..

SEVALCE LEZZETLER dedi ki...

PAPATYAM,ELLERINE,EMEKLERINE SAGLIK.SOFRAN AYRI BIR GUZELLIKTE, KEBAP AYRI BIR GUZELLIKTE.HERSEY HARIKA GORUNUYOR.
AYRICA NE SANSLISIN O KUTSAL TOPRAKLAR DA YASIYOR O MANEVI HAVAYI HER DAIM YASIYORSUN.INSALLAH BIZLEREDE DE NASIP OLUR ORALARA GELMEK VE O SOFRADA BULUNMAK.
SEVGILERIMLE...

akdenizkizi.blogspot.com dedi ki...

nefis bir tat ve iştah açıcı bir anlatım olmuş....ellerinize sağlık...

Unknown dedi ki...

Sevgili Serpil
Link bırakmadığın için sana dönemedim canım ama cevap olarak buraya yazayım
Tüm işlemleri aynı tencerede (düdüklü tencere) yapıyoruz denemeye değer
sevgiler

yeşim dedi ki...

günaydın canım güzel bir hafta diliyorum...nasıl oldun umarım daha iyicesindir...ah et olucak illede et obur biri olarak bayılırım böyle lezzetlere...ellerine sağlık canısı döktürmüşsün yine ...maşallah....öpüyorum gönülden çok.sevgilerimle...

mandalincikmazi dedi ki...

Merhabalar Aynurcum,
sofran nefis görünüyor hele o sofrada sevdiklerin yanında olursa yemeklerin lezzetide bambaşka olur...Ve tabiiiii ayran olmazsa olmaz :)
Ellerine sağlık canım.
Kocaman öpüyorum....
Sevgiler........

tadınadoyamadım-dilek dedi ki...

Aynur ablacım ne güzel bir sofra ellerine sağlık.Birgün o sofra etrafında oturmak bana da nasip olur inş.

Evde tandır kebabı fikride çok güzel.Ellerine sağlık

Yaşar Apltekin..Çok farklı boyutta yaşıyor hayatı...

xcelis dedi ki...

Ablacım harika görünüyor ellerine sağlık afiyet bal şeker olsun

yedirenk dedi ki...

hın hın nefis ellerine sağlık canımcım...

mine dedi ki...

Aynur cuğum,

Sizin oralara gelmek için yanıp tutuşan kalbimi bir bilsen!! Bu yıl tekrar deneyeceğiz inşaallah bu kez çağrılanlardan oluruz, kalbi muhabbetlerimle...
Sen de dua et olur mu?

susamcorekotuFeriha dedi ki...

ablasının gülüne selamlar:) aynurcum ben bursa'dan gece döndüm,kalp tedavisine ağırlık verirken bu defa da maalesef romatizma rahatsızlığım aktive olmuş:(bu yüzden ağrılarım acılarım arttı ilaçlar(kortizon vs) da arttırıldı,1 hafta içinde hafifleyecekmiş:) inşallah,
sofran fevkalade maşallahın var afiyet şifa olsun

LEZZETİKRAM dedi ki...

enfes olmuştur eminim ellerinize sağlık :)

Urfa Tutkunu dedi ki...

Aynur Ablam ellerine sağlık. Her şey nefis görünüyor.

Aynurun Mutfagından Denenmiş Tarifler Papatya Sef Nefis Lezzetlerle Sizlerleyim.. AYNURUN MUTFAGINDAN PAPTYA ŞEF TARİFLERİ Aradığınız Tüm Tarifler.. Sosyal Ağlarda Bizi Takip Edin..