6 Mart 2011 Pazar

BAZLAMALI BÖREK

1/6/2007Medine'den AYNUR İNAN IN TARİFİ 
1 yumurta,
1p. kurumaya
1çay b.süt
yarım çay b.sıvıyağ
1 su b. ılık su
1 çorba k. tuz
1tatlı k.şeker
aldığı kadar un
iç malzemesi :
200 gr.kıyma,
2 adet ince kıyılmış sivri biber,
1 domates
1 soğan
sıvıyağ,
karabiber,pul biber,kekik


HAZIRLANIŞI:
Kıymayı soğanla birlikte kavurup daha sonra üzerine doğranmış domates ve biberi ilave edin.
Tuz ve baharatları ilave edip pişirin. Soğumaya bırakın. Hamur için gerekli tüm malzemelerle
kulak memesinden daha yumuşak bir hamur hazırlayın. 5 ya da 6 parçaya bölüp beze yaparak
mayalanmaya bırakın. Hamur yarım saat sonra ılık ortamda mayalanır. Her parçayı elinizle
pasta tabağı büyüklüğünde açıp teflon tavada kısık ateşte pişirin. İlk sıcaklığı çıktıktan sonra
aralarına kıymalı harcı paylaştırın. Üstünü ve altını tereyağı ile yağlayıp dilimleyerek servis yapın.
Soğutmadan hemen afiyetle yiyin.

NOT:

bu tarifi oktay ustaya ben göndermiştim oda beğenip yayınında uygulamıştı sizlerle paylaşmak istedim çok sevinmiştim bugün gidip oktay ustanın arşivinden buldum ve aynen buraya kopyaladım tarihiyle birlikte benim tamamen kendime ait bir tarifdir kim denediyse çok memnun kaldı sizde denemek isterseniz işte tarif

yalnız bazlamalarını lavaşdan kalın normal bazlamadan ince yapıyorum belirteyim
kendi yaptığım bazlamalı böreklerin resmini daha önce eski bloğumda yayınlamıştım ama güzel çıkmadığı için buraya eklemek istemedim yakın zamanda tekrar yapıp buraya kendi yaptığım böreğin resmini de paylaşıcam inşaallah



15 yorum:

Unknown dedi ki...

Ablacığım nasılsınız?
İnşaallah afiyettesinizdir..
Şu blogların yasaklanması dolayısıyla bir çok arkadaşımıza ulaşamıyorum,şimdi seni görünce çok sevindim..
Aynur hanımın ellerine sağlık,börek hakikaten nefis görünüyor..
Habibullah (s.a.v.)diyarı Medine'ye gönül dolusu sevgi ve muhabbetle...

Unknown dedi ki...

Zeliham iyiyim hamdolsun umarım çarçabuk geçer bu olmsuzluklar da herkes rahatca ulaşabilir birbirine bende gelişine çok sevindim canım
Aynur hanım benim şekerim tarif bana ait:)
Medine den de sana sevgiler selamlar olsun

Unknown dedi ki...

:)) Aynur ablacığım :) Ben de sandım ki başka bir Aynur'a ait tarif..:)
Dikkatsizliğim affola..:)
Medine'nin Gülüne (S.A.V) de bu aciz kardeşinden bol bol selam olsun..
Dualarında hatırlanmak ümidi ve muhabbetle...

Unknown dedi ki...

Ben olayı şimdi çözdüm galiba..
Yanılmıyorsam senin tarifin Yeşil Elma proğramında yapılmış :)
Daha fazla gaf yapmadan uçayım burdan.:)
Dua ve muhabbetle...

yedirenk dedi ki...

canım bazlamalar harika olmuş,ellerine sağlık....

zeynep dedi ki...

Ellerinize sağlık tam bir pazar yemeği olmuş nasılda güzel görünüyor..Mutlu pazarlarr..

KİZHATCE dedi ki...

canım eline sağlık,eminim çoklezzetli olmuştur,bende deneyeceğim,çok öpüyorum aynur cuğum...

kalpkurabiye dedi ki...

ablacım nasılsın?
seninle nasıl gurur duysak az ablacım..
ne kadar güzel bir deneyim bu:) oktay usta birçok hanımın bende dahi mutfak duayeni kesilikle:)
haklı gururunu kutluyor, öpücükler bırakıyorum:)

neval dedi ki...

eline sağlık papatyam.iştah açıcı gözüküyorlar.

Cahide dedi ki...

Ablacım bende Aynur ablam daha önce tarif başına böyle bir şey yazmazdı, niye böyle yazmış dedim.
Meğer sebebi başkaymış:))
Geçen günde bana Oktay usta'dan programa katılmam için davet geldi. Ama istanbul'da olamadığım için katılamadım.

Tarif çok güzel gerçekten ellerine sağlık ablacım. Allah'a emanet ol...

emelce yemek dedi ki...

gercekten de belli tadinin güzel oldugu,eline saglik

bekdikli dedi ki...

mmmm ellerine saglık nefis görünüyorrrr....
sevgiler selamlar....

Urfa Tutkunu dedi ki...

Aynur Ablam, Tahir Hocamız'ı uğurladık. Başımız sağolsun. Sana da uğrayıp baş sağlığı dilemek istedim.

Adsız dedi ki...

harika görünüyor ellerinize sağlık..bu güzel tarifi denenecekler listeme ekledim..

Tazekahve dedi ki...

Ellerine sağlık canım Oktay Usta tariflerini çok severim.Onu derneğimizde ağırlama şansımız olmuştu.Çok zarif bi insan ayrıca.Bu tarife de bayıldım harika gözüküyor,sevgiler :)

Aynurun Mutfagından Denenmiş Tarifler Papatya Sef Nefis Lezzetlerle Sizlerleyim.. AYNURUN MUTFAGINDAN PAPTYA ŞEF TARİFLERİ Aradığınız Tüm Tarifler.. Sosyal Ağlarda Bizi Takip Edin..