21 Ocak 2010 Perşembe

İRMİK HELVALI BAKLAVA (P.D.Ç.S.E."52")

bu tatlı tarifimi beni etkinliğe davet eden http://lezzettreni.blogspot.com/ arkadaşıma hazırladım umarım beğenirsiniz arkadaşıma etkinliğinin bol tarifli olmasını ve kolaylıkla geçirmesini dilerim:)
Malzemeler;
3 adet baklavalık yufka,
üzeri için 1 çay bardağı erimiş tereyağı,
irmik helvası (tarifi aşağıda)
Şerbeti için;
1 bardak şeker,
1 bardak su,
birkaç damla limon suyu.
İrmik helvasının tarifi:
200 gr. margarin,
yarım çay bardağı sıvıyağ,
1 avuç çam fıstığı veya ceviz,
1,5 su bardağı irmik,
1,5 su bardağı süt,
yarım su bardağı toz şeker.
yağ eritilip sıvıyağ eklenir fıstıklar yağ karışımda biraz pembeleştirildikten sonra irmik eklenir penbeleşene kadar kavurulup önce süt ilave edilip karıştırılır sonra da şeker eklenerek karıştırarak pişirilir ve yarım saat demlendirilir.
Sonra baklavalık yufkalardan bir kasenin içine iki kat serilip içine helva doldurulur kapatılıp ters çevirilir tepsiye dizilir hepsi bitince üzerine eritilmiş tereyağı sürülerek 200 derece önceden ısıtılmış fırında pişirilir
fırından çıkınca üzerlerine şerbet gezdirilerek servis edilir denemenizi öneririm tarif tamamen bana aittir
AFİYET OLSUN MUTFAĞINIZIN BEREKETİ BOL OLSUN

11 yorum:

Lezzet Treni dedi ki...

Canim tarifini yayinladim.Katildigin icin cok tesekkür ederim.Yine beklerim.Sevgiler...

kalpkurabiye dedi ki...

ilginç bir baklava ellerine sağlık canımm...

mandalincikmazi dedi ki...

hımmm
değişik bi tarif olmuş bi o kadarda güzel ve zahmetli
ellerine sağlık canım....
Bu kadar tatlı beni aşar :)) ben iyisimi prasalı börek alayım tam bana göre :))

nuran dedi ki...

mukemmel bir tatli...cok degisik bir tarif ellerine saglik cok cok guzel olmus..selamlar..

ANNEMİNELİ dedi ki...

Canım çok hoş ve değişik bir tarif ellerine kollarına sağlık,yiyenlere afiyet olsun,bendende sevgi ve saygılarrrr.

aleyna dedi ki...

merhaba arkadaşım.güzel yorumun için teşekkürler.tarifin değişikmiş.tevafuk benim baklavının içinde muhallebi seninkinde irmik helvası.ellerine sağlık .sevgiler

kristalkelebek(aslı) dedi ki...

Çok değişik bir tatlı, nefis görünüyor:)..Ellerine sağlık canım..
Sevgiler.
aslı

susamcorekotuFeriha dedi ki...

eline sağlık becerikli papatyamm,kabul edersen seni mimledim sorular sayfamda sevgiler

Mutfak Havlusu dedi ki...

İlk defa duydum çok değişik.Ellerinize sağlık.

Baharcicegi dedi ki...

bende ilk defa gördüm degisik olmus iki lezzet bir arada eline saglik canim

CAHİDE dedi ki...

Çok değişik bir tarif olmuş.hiç aklıma gelmezdi doğrusu.Tebrik ederim elleriniz dert görmesin...

Aynurun Mutfagından Denenmiş Tarifler Papatya Sef Nefis Lezzetlerle Sizlerleyim.. AYNURUN MUTFAGINDAN PAPTYA ŞEF TARİFLERİ Aradığınız Tüm Tarifler.. Sosyal Ağlarda Bizi Takip Edin..