21 Ekim 2008 Salı

TAHİNLİ BASBOSA




tahinli basbosa:
1,5 bardak irmik,
yarım bardak süt,
yarım bardak tahin,
yarım bardaktan biraz eksik sıvıyağ,
1 adet yumurta,
yarım bardaktan az şeker,
kabartma tozu,vanilya.

şerbeti için:
3 bardak su,
2 bardak şeker,
bir çay kaşığı limon suyu.

yapılışı.
önce şerbetini kaynatıp soğumaya bırakıyoruz.
sonra bütün malzemeyi iyice çırpıp küçük bir tepsiye 20-25 santimlik döküyoruz 180 derece ısıtılmış fırında pişiriyoruz (ben unuttum fazla kızardı siz dikkat edin)sonra fırından çıkarınca hemen şerbetini döküp başka bir tepsiyi kapatarak iyice çekmesini bekliyoruz soğuduktan sonra servise hazır afiyetle yiyoruz biz çok sevdik sizlerede tavsiyem olur:
ben tarifi http://simayhobievi.blogspot.com/search/label/TATLILAR simayhobievi arkadaştan alıp yaptım tatlının orjinali bu linkte benim resimlemem pek iyi olmadı ama lezzetinde iddialıyım

3 yorum:

Adsız dedi ki...

selam sevgili aynur cok guzel olmus basbusen tahinli hic duymamistim en kisa zamanda yapacagim paylastigin icin tesekkurler ellerine saglik selamlar

Adsız dedi ki...

aynurcum yukardaki yorum benim ismim cikmamis nuran

Unknown dedi ki...

teşekkürler nuran ablacığım beğenmene sevindim bu benim için önemli ellerinden öptüm

Aynurun Mutfagından Denenmiş Tarifler Papatya Sef Nefis Lezzetlerle Sizlerleyim.. AYNURUN MUTFAGINDAN PAPTYA ŞEF TARİFLERİ Aradığınız Tüm Tarifler.. Sosyal Ağlarda Bizi Takip Edin..