28 Aralık 2008 Pazar

SÜTLAÇLA İLGİLİ DÜZELTME (ÖLÇÜLER)

bu yazıyı bana yorum bırakan eren kardeşimin uyarısı üzerine ekleme gereği duydum kendisine teşekkür ederim link bırakmadığı için ulaşamadım işte sütlaçla ilgili merak edilenler
sevgili eren kardeşim 1 bardak pirinç için 2 bardak su kullanıp pirinçler piştikten sonra 1,5 litre süt ekleyin biraz daha kaynadıktan sonra da şekeri ağız tadınıza göre ekleyin 2 kaşık nişastayla kıvama gelmesini sağlayın soğuyunca da 1 paket krem şantiyi 1 bardak sütle köpürtüp karıştırın işte ölçüler bu şekilde haklısınız ölçü vermem gerekirdi ilk kez sütlaç yapanları hiç düşünmeden yazmışım hatırlatma için teşekkürler arkadaşım

21 Aralık 2008 Pazar

FARKLI BİR SÜTLAÇ :)



--------------------------------------------------------------------------------

arkadaşlar bu tarifi Derya Baykal'ın programında tiyatro sanatçısı Göksel Kortay verdi geçen gün benim de misafirim gelecekti tatlı ne yapsam diye düşünüyordum bu tarif değişik geldi denemek istedim iyi olmazsa vaktim var başka birşey daha yaparım düşüncesiyle hemen yaptım sütlacı veeee sonuç harika oldu sizlerle de paylaşmak istedim hiç sütlaç sevmeyen insan bile bu tatlıya bayılır bence misafirlerim de çok beğendiler önce çok yedik tatlıyı hiç bölmesek falan dediler ben tadına bakın yemezseniz kalsın önemli değil şeklinde ısrar edince tattılar ama bırakamadılar ve bitirdiler tarifini de yazıp götürdüler mutlaka deneyin derim haydi şimdi tarifimize geçelim:)))

krem şantili sütlaç:

önce bir tencerede pirinci az bir suyla pişirip sonra içine sütü ekliyoruz sütle pirinç güzelce piştikten sonra şekerini ekleyip biraz daha kaynatıyoruz ve biraz nişastayı az bir suyla açıp içerisine döküyor ve hızlıca karıştırıyoruz kıvamı cıvık muhallebi kıvamını aldıktan sonra ocaktan alıp soğutuyoruz bu arada krem şantiyi sütle çırpıp hazırlıyoruz sütlacımızı karıştırarak soğutup şantiyi ekliyor ve iyice karıştırdıktan sonra kaselere yerleştiriyoruz üzerine de hafif kavrulmuş fındık serpip mevsimine göre meyvelerle süslüyoruz(ben nar kullandım) buzdolabında 1-2 saat bekletip servis yapıyor ve afiyetle tüketiyoruz haydi bakalım tarif benden denemesi sizden afiyet- bal- şeker -olsun:))

7 Aralık 2008 Pazar

KÖFTE PATATES VE HAYIRLI BAYRAMLAR




aslında herkesin bildiği fırında patatesli köfte gibi görünse de yemeğimiz köfteler biraz değişik o yüzden paylaşmak istedim :)

köfteleri yaparken kıyma,rondoda çekilmiş bayat ekmek,yumurta,rendelenmiş soğan,rendelenmiş bir diş sarımsak,tuz,karabiber,kekik,pul biber,kimyon, (bunlara ilaveten benim kattıklarım şunlar )rendelenmiş kaşar peyniri,rendelenmiş patates,rendelenmiş havuç(rendenin ince tarafını kullandım)

pişirirken yaptığım değişiklik ise köfteleri kızartmadım bir tepsiyi yağlayıp köfteleri dizip onların üsylerinide yağladıktan sonra fırında kızarttım ve çiğden kalınca doğramış olduğum patateslerin üzerine yerleştirip salçalı sos ve domates,biber ekleyip iki kat folyo ile ağzını sıkıca kapatarak 200 derece fırında pişmesini kontrol edip pişirdim en son folyosunu açıp biraz fırında tuttum ve servis ettim yanına da nohutlu pilav çok güzel yakıştı ama serviste çok meşgul olduğum için resimleyemedim şık durduğunu ve köftelerimin çok lezzetli olduğunu misafirlerimin nasıl yaptığımı sorduklarını tarif verdiğimi söyleyebilirim ellerime sağlık
_________________

29 Kasım 2008 Cumartesi

GÜLEN MUFFİNLER:)



PATATESLİ VE PEYNİRLİ GÜLEN MUFFİNLER:)
yine tamamen benim ortaya çıkardığım bu muffinler çok beğenildi özellikle yiğenlerim tekrar istemişlerdi tatilde geldikleri zaman yapıcam inşaallah sizlerle de paylaşmak istedim tarifimi arzu edenler denesin nefis oluyor şimdi tarife geçeyim:)
malzemesi:
2 adet haşlanmış patates,(ezilecek)
yarım bardak ufalanmış beyaz peynir,
yarım bardak rendelenmiş kaşar peyniri,
3 adet yumurta,tuz,pulbiber,kekik,
1 su bardağı süt,1 şişe soda,
1 su bardağı sıvıyağ ve tereyağı karışımı,
1 paket kabartma tozu,aldığı kadar un.
yapılışı:
un ve kabartma tozu dışındaki tüm malzemeyi güzelce çırpıp kek kıvamına gelene kadar unu ve kabartma tozunu ekleyerek karıştırın sonra muffin kalıplarına paylaştırıp üzerlerine resimdeki gibi yeşil zeytinden göz domatesden veya siyah zeytinden ağız yapıp 170 derece fırında pişirin emin olun çocuklar çok sevecekler afiyetle yiyin:)

19 Kasım 2008 Çarşamba

MİDYE TATLISI




MİDYE TATLISI
malzemeler:
1 adet yumurta,
1 kaşık maya,
1çay bardağı sıvıyağ,
1 çay bardağı süt,
1 fiske tuz,un.

içine de ceviz.
şerbeti için:
3 bardak şeker,
3 bardak su,
bir dilim limon.

yapılışı:
hamuru yumuşacık yoğurup 12 bezeye böldükten sonra tatlı tabağı kadar açıp arasına nişasta serperek hepsini aynı şekilde üst üste koyuyoruz sonra da hepsini beraber açıp büyütüyoruz sıkıca rulo yaparak sarıp buzdolabında yarım saat bekletiyoruz bu arada şerbetini kaynatıp soğumaya bırakalım
hamuru dolaptan çıkarıp 1 er parmak kalınlığında keserek ters çevirip hafifce açıyor ve içine ceviz koyup kapatıyoruz tepsiye bu şekilde hepsini dizdikten sonra üzerine erimiş tereyağı sürüp 180 derece fırında pişiriyoruz çıktıktan sonra biraz bekleyip şerbetini döküyor çekmesini bekleyip servis ediyoruz nefis bir tatlı oluyor bloglarda birçok arkadaşım yapmıştı bende denedim harika oldu tavsiye ederim denemeyenler hemen deneyin derim AFİYETLER OLSUN YİYENLERE

8 Kasım 2008 Cumartesi

Bütün blogcular ele ele başlıklı yardıma muhtaç kimsesiz kardeşlerimize başlığı ile başlattığımız organizasyonu dahada geişleterek sizlerinde destekleriyle daha çok konuda daha çok kişiye yardım iletmeyi hedefliyorum.



Biliyoruz ki Türkiye' de çok sayıda huzur evleri mevcut. Buralarda kalan yaşlı ve kimsesizlere neden biz blogcular olarak yardım eli uzatmıyoruz?



Huzur evlerinde kalan dostlarımızın Kimsesiz olmaları ve hatta bazılarının çoluk çocukları olmalarına karşın onlara bakmamaları içler acısı.

Bizler huzurlu bir şekilde Ailelerimizle beraber evlerimizde yaşarken onlar orda kimsesizler. Neden ordaki Anne - Baba hatta Teyze - Amca diyebileceğimiz yaşlardaki insanlara bir gülücüğü, sıcaklığı, sevgiyi, yardımı, şefkati uzak tutuyoruz ki? Onları ordaki kimsesiz yuvalarında neden mutlu etmeyiyoruz?



Yarınımız garantimi? Belki bizlerde birgün o kimsesizler kervanına katılıp o huzur evlerinde güler bir yüz, Elinde hediye ile bize gelecek olan kişileri bekliyeceğiz?



Hiç birimizin hayatı garanti değil. Yarın ne olacağımız belli değil. Bu yüzden blogcular olarak gelin el ele verip buradaki kimsesizler denilerek adlandırılan o yaşlı insanlar yuvasını bizleri kabullendirerrek bir güzellik bir kardeşlik yuvası adı altında toplayalım?



Değerli blog yazıp blogcuyum diyen arkadaşlarım. Önümüzdeki ay Kurban Bayramı.



Bizler iyi yada kötü üstümüze başımıza, Anne ve Babamıza, Çoluk çocuğumuza az yada çok hediyeler alıp onları sevindireceğiz. Peki ya burdaki Anne ve Babalara kimler hediye alıp onları sevindirecek? Çocuklarımı?
Sizce çocukları varmı? Varlarsa peki neden huzur evindeler?



Ben diyorum ki bu Bayramda Huzur evlerindeki bir tebessüme dahi ihtiyacı olan kimsesizlerimize bir yardım eli uzatıp onlara Küçükte olsa birer hediye paketi yaptırıp gönderelim.
Bu konuda bütün blogcu arkadaşlarımın duyarlı olacağını ümid ediyorum.



NOT: Bayramda Karabük ilinde olacağım. Eğer sizlerde uygun görürseniz bu Bayram küçükte olsa birer hediye yaptırıp Karabük' de bulunan huzur evine gönderelim? Bizzat ben kendim gidip ulaştıracağım hediyelerini. Valiliklede görüşüp bu organizasyona destek alarak güzel bir ilke sizlerle beraber adım atmayı istiyorum.



Karabük'e yakın blogcu yardım sever dostlarım var ise irtibata geçerek bu anlamlı günde böylesine güzel bir davranışı beraber yapmak istiyorum. Varmısınız?




degerli blog arkadasim http://erkancablog.blogspot.com baslatmis oldugu bir organizasyon burada sizlerle paylasmak istedim belki katilmak isteyen olur yada en azinda sizlerde blog sayfalarnizda bu yaziyi yayinlayabilirsiniz,,,detayli bilgi arkadasin blogunda.

4 Kasım 2008 Salı

HİNTPARE


HİNTPARE
Malzemesi:
4 bardak un,
4 yumurta,(birinin sarısı üzerine sürülecek)
1 paket margarin veya tereyağı,
1 su bardağı hindistan cevizi,
1 kabartma tozu,vanilya,
şERBETİ İÇİN:
2,5 bardak şeker,
2,5 bardak su,
1 dilim limon.

Yapılışı:
şerbet kaynatılıp soğumaya bırakılır.
diğer malzemeler hamur haline getirilir un az gelirse az daha ilave edilebilir ama sert olmamalı sonra cevizden az büyük parçalar koparılır yuvarlanıp tepsiye dizildikten sonra üzerine yumurta sarısı sürülüp 180 derece fırında pişirilerek çıktıktan sonra soğuyan şerbet gezdirilir biraz çekince servise hazırdır afiyetler olsun buyrun yiyin gari:))

25 Ekim 2008 Cumartesi

DOSTLUK

.

Dostluk Sabah öperek uyandırmaktır...



Aynı dala tutunmaktır kimi zaman




aynı bisikleti sürmektir. Ayağınız yetişmese bile...




Dans etmektir kolkala...



küçük hediyeler almaktır...

ve Kimi zaman aynı kalbi paylaşmaktır..




Öpmektir onu doyasıya

Ve bunu söyleyebilmektir

'Dostlugun en büyük Armağan Bana'

> > > > > > > > >ARKADAŞ ile DOST KAVRAMI > > > > > >


> > > >Arkadaş evinize geldiğinde misafir gibi davranır,
> > > >Dost geldiğinde buzdolabını açıp istediğini alır.
> > > >Arkadaş senin ağladığını görmez,
> > > >Dostunun omuzu ise senin gözyaşlarınla ıslanır.
> > > >Arkadaş davetine katılınca bir paket hediye ile gelir,
> > > >Dost sana yardım etmek için erken gelir; toparlanman için geç gider.
> > > >Arkadaş, onu o yattıktan sonra ararsan rahatsız olur,
> > > >Dost neden bu kadar geciktiğini sorar, derdini anlatmak için,
> > > >Arkadaş bir kavgadan sonra her şeyin bittiğini düşünür,
> > > >Dost ise tekrar arar.
> > > >Arkadaş senin daima onun arkanda olmanı ister,
> > > >Dost ise her zaman senin arkandadır.
> > > >Arkadaş zaaflarınızı öğrenir ve onları kullanabilir,
> > > >Dost zevklerinizi öğrenir ve onlara hitap eder.
> > > >Arkadaş zayıflıklarınızı bilirse başınıza kakar,
> > > >Dost zayıflıklarınızı bilirse örtmeye çalışır.
> > > >Arkadaş sizi ikinci görmek ister,
> > > >Dost ikinciniz olmaktan şeref duyar
> > > >Arkadaş sıkıntınız olmadığında yanınızdadır,
> > > >Dost sıkıntınız olduğunda size koşar,
> > > >Arkadaşlarınıza siz huzur vermeye çalışırsınız,
> > > >Dostlarınız size huzur vermeye çalışır.
> > > >Arkadaş bu mesajı okur ve siler,
> > > >Dost okur ve dostlarına yollar...

21 Ekim 2008 Salı

PÜRELİ KÖFTELİ BÖREK





size şimdi çok leziz bir börek tarifi vericem tarif tamamen kendime ait bayramda misafirlerime yaptım çok sevdiler tekrar istediler denemeye değer bir tat haydi paylaşalım canlarım resimler telefonla çekildiği için çok güzel olmadı
önce bildiğimiz köfte harcını hazırlıyoruz dolapda biraz dinlenmeye bırakıyoruz sonra patates püresi yapıp içine biraz da rendelenmiş kaşar ekledikten sonra ılımasını bekliyoruz püremiz ılındıktan sonra köfte harcından büyükce bir parça alıp elimizde çay tabağı gibi açıyoruz arasına biraz püre koyarak heryerini köfteyle kapatıyoruz ve köftelerimizi kızartıp milföy hamurlarına resimdeki gibi yerleştirerek kapatıp üzerine yumurta sarısı sürdükten sonra 200 derece fırında pişiriyoruz veeeeee missss gibi yiyoruz ikram ediyoruz
http://papatya68.blogcu.com/bu adresten değişik tariflerin bulunduğu diğer bloğumada gelebilirsiniz ben çok memnun olurum aradığınız şey belkide oradadır ne dersiniz???

TAHİNLİ BASBOSA




tahinli basbosa:
1,5 bardak irmik,
yarım bardak süt,
yarım bardak tahin,
yarım bardaktan biraz eksik sıvıyağ,
1 adet yumurta,
yarım bardaktan az şeker,
kabartma tozu,vanilya.

şerbeti için:
3 bardak su,
2 bardak şeker,
bir çay kaşığı limon suyu.

yapılışı.
önce şerbetini kaynatıp soğumaya bırakıyoruz.
sonra bütün malzemeyi iyice çırpıp küçük bir tepsiye 20-25 santimlik döküyoruz 180 derece ısıtılmış fırında pişiriyoruz (ben unuttum fazla kızardı siz dikkat edin)sonra fırından çıkarınca hemen şerbetini döküp başka bir tepsiyi kapatarak iyice çekmesini bekliyoruz soğuduktan sonra servise hazır afiyetle yiyoruz biz çok sevdik sizlerede tavsiyem olur:
ben tarifi http://simayhobievi.blogspot.com/search/label/TATLILAR simayhobievi arkadaştan alıp yaptım tatlının orjinali bu linkte benim resimlemem pek iyi olmadı ama lezzetinde iddialıyım

12 Ekim 2008 Pazar

Vatan Hainlerine Duyuru

Polisime askerime kurşun sıkanlar
Terör olup kundaktaki cana kıyanlar
Devletime bayrağıma öfke kusanlar
Görülecek hesabımız var sizlerle
Sabır taşı çatlasa bile

YA TAM SUSTURACAĞIZ YADA KAN KUSTURACAĞIZ!!!



Ne Mutlu Türküm Diyene!!

10 Ekim 2008 Cuma

TUZLU KEKİM (değişik)



TUZLU KEKİM (DEĞİŞİK)


-------------------------------------------------------------------------------

bu tuzlu keki evdekileri toparlamak için yaptım hatunlar içinde nelermi var gelin bakalım
malzemeler:
3 yumurta,1 bardak süt,1 bardak sıvıyağ,1 kase ufalanmış peynir,1 kase kadar haşlanmış rendelenmiş patates,pul biber,tuz,kabartma tozu,1 bardak kadar kavrulmuş kıyma(soğanlı),azıcık kekik,aldığı kadar unla kek kıvamında çırptıktan sonra kalıbı yağlayıp döktüm 150 derece ısıtılmış fırında önce sadece alttan pişirdim iyice kabardıktan sonra alt üst birlikte pişirdim ılındıktan sonra dilimledim servis ettim biz kahvaltıda yedik ama misafirlere çayın yanında da ikram edilebilir tadı nefis bir kek oldu tavsiye ederim

buda benim diğer bloğum değişik lezzetler için uğrarsanız sevinirim http://papatya68.blogcu.com/

26 Eylül 2008 Cuma

KADİR GECENİZ MÜBAREK OLSUN

25 Eylül 2008 Perşembe

BEŞAMEL SOSLU TAVUK BAGET


Tavuk bagetlerle nefis bir yemek yapmaya ne dersiniz?
gerektiği kadar bageti haşlayın, derisini soyun,uygun büyüklükte bir borcama yerleştirdikten sonra kalan boşlukları haşlanmış,bezelye,havuç ve patates karışımı ile doldurun,üzerine beşamel sos yapıp dökün ve kaşar serperek 200 derece ısıtılmış fırında üzeri pembeleşinceye kadar pişirin,yanında pilavla birlikte afiyetle yiyin
not:beşamel sos yaparken süt yerine tavuk suyu kullandım nefis oldu duyurulur

16 Eylül 2008 Salı

İFTAR BEREKETİ ETKİNLİĞİ "MEKİK TATLISI"



CANIM ARKADAŞIM GÜLCANIM http://gelibolu17-midedenkalbe.blogspot.com/un ev sahibeliğini yaptığı etkinliğe bende iftara yaptığım bu tatlıyla zevkle katılıyorum seni mi kırıcam güzel bacım hadi sana kolay gelsin:)))
malzemeleri:
şerbeti:
3,5 su bardağı şeker,
3 su bardağı su,birkaç damla limon.
hamuru:
2,5 su bardağı un,
2 adet yumurta,
100 gr.tereyağı,
1 bardak çekilmiş badem veya fındık,
vanilya,kabartma tozu.
yapılışı:
un haricindeki malzemeler (yumurtanın birinin sarısı ayrılacak unutmayın)iyice karıştırıldıktan sonra yavaş yavaş un eklenerek yoğrulma işlemine başlanır hamur ele yapışmayan yumuşak bir kıvama gelince biraz daha yoğurup bırakılır (bazen yumurtaların küçüklüğü sebebiyle unun 2 kaşık kadarı artabiliyor)
sonra hamurdan ceviz kadar parçalar alınıp mekik şekli verilir ve üzerine yumurta sarısı sürülüp ortasınada badem veya fındık batırılarak 180 derece fırında pişirilir çıkardıktan sonra hemen soğutulmuş şerbet dökülür çekmesi beklenip sonra servis edilir Afiyetle yiyin gari:)))

14 Eylül 2008 Pazar

DUA

11 Eylül 2008 Perşembe

İFTAR BEREKETİ ETKİNLİĞİ "GARNİTÜRLÜ PİLAV"


İftar bereketi etkinliği için bende pilav yolluyorum sevilciğim rengarenk bir pilav
MALZEMESİ:
2 bardak pirinç,
3 bardak su veya etsuyu,
1 kase haşlanmış garnitür(bezelye ve havuç karışımı)
tuz,2 kaşık tereyağı.
YAPILIŞI:
ilk olarak pirinçler iyice yıkanıp süzülür sonra tencereye yağ alınır eritildikten sonra pirinçler eklenir ve tane tane olana kadar kavrulup etsuyu veya su ilave edilir arzuya göre tuzu atılıp kapağı kapatılır kaynamaya başlayınca garnitür ilave edilerek ateşi kısık ayara getirilir suyunu iyice çektikten sonra ateşten alınıp demlenmesi beklenir bir güzel karıştırdıktan sonra da servise hazırdır AFİYET OLSUUUUUN

7 Eylül 2008 Pazar

hayırlı bereketli ramazanlar

RAMAZAN

On bir ayın sultanı Rahmet ayına ermek
Allah rızası için , nimete el sürmemek.

Dört duvar arasında ‘Rahman görür korkusu’
Misk-ü amber kokuyor oruçlunun nefesi.

Nefsine sahip çıkıp,helale dokunmamak,
Melekler gibi temiz, günahtan beri olmak.

Akşam iftar heyecanı benzemez hiçbir şeye,
Allah’ın rızasını kazanmak asıl gaye.

Teravih namazına şevkle koşar müminler,
Nimetlerin şükrünü onunla arz ederler.

Gecenin ortasında kalk sahura ,ye yemek,
Nefs-i emmareye dur demek için niyet etmek.

Ramazan-ı şerifte zincirlidir şeytanlar,
İbadatını rahat yapsın diye sadıklar.

Başı Rahmettir,yağmur gibi yağ gökyüzünden,
Hatimler okunuyor, zikirler düşmez dilden.

Mağfirettir ortası,affet Allah’ım affet,
Zekat,sadaka,fitre ver,biraz emek sarfet.

İhlas ile yap, işle ameli ramazanda,
Cehennem azabından kurtulursun sonunda

(alıntıdır)

14 Haziran 2008 Cumartesi

TOP TOP ÇİKOLATALAR




SELAM:)
Arkadaşlar sizlerle bugün paylaşmak istediğim yeni lezzet nasıl ortaya çıktı önce onu anlatayım malum okullar bitti bizde kısmet olursa bir kaç gün sonra Türkiye yolcusuyuz ben her yıl gitmemize yakın dolaplarda ufak tefek kalanları bir şekilde değerlendirip bitirmek için çabalarım bu aralarda bu işlerle meşgulüm ve dün bu güzel çikolatalar değerlendirme yoluyla çıktı bende yeni bir ikramlık kazandım belki sizde yapmak istersiniz diye de paylaşmak istedim gelelim yaptıklarıma haaaa kızım da bana yardım etti eline sağlık prensesimin hepsini o yuvarladı:)))
bu çikolataları porselen demlik etkinliğinin şuanki ev sahibesi Hülay arkadaşıma gönderiyorum incelik gösterip davet ettiği için çok teşekkür ederim kolaylıklar diliyerek başlıyorum.
daha önceki yaptığım minik pastalardan artan kek kırıntılarını iyice ufaladım,
içine son kalan kremadan 1 çay bardağı krema ekledim,
100 gr.labne,3 kaşık nutella,2 kaşık kakao,2 kaşık hindistan cevizi,1 limon kabuğu rendesi,1 çay bardağı çekilmiş badem (ceviz veya fındıkda olur evde badem vardı ben onu koydum).
ÜZERİ İÇİN:
3 tane metro çikolata,1 çay bardağı krema,2 kaşık nutella. benmari usulü eriyecek
NELER YAPTIK:
Önce top topların malzemelerini iyice yoğurup biraz dinlendirdikten sonra yuvarladık benmari usulü eritilmiş çikolata karışımına bulayıp bir tepsiye dizerek buzlukda sertleşmesini bekledik sonra ikram edilmeye hazır laf aramızda hanımlar kahveyle nefis oldu denemelisiniz fazlaca yapılıp derin dondurucuda da saklanabilir acil misafirlere hazır olur ben bir miktarını salı günü gelecek olan büyük oğlum Burak'a sakladım bayılır öyle lezzetlere yavrum onu çoooooooook özledim:(

9 Haziran 2008 Pazartesi

AYNUR'CA TANTUNİ



Aynurca tantuni!....
merhaba arkadaşlar bugün sizinle kendime göre değişikliklerle yaptığım tantuniyi paylaşmak istiyorum haydi iş başına tantuniyi çok yapan arkadaşlar oldu ama bu benim tantunim deneyin görün böylesini yemediniz değilmi canlarım???:)))
Malzemeler
yarım kilo koyun veya dana eti
1 adet kuru soğan (biraz büyükce olsun)
2 adet patates
2 adet sivri biber
4 adet domates
biraz maydanoz
tuz ve arzuya göre baharat
Yapılışı
önce eti tavla zarı büyüklüğünde doğrayıp tencereye biraz sıvıyağla birlikte kısık ateşe bırakın kapağı kapalı iyiyce suyunu bıraksın çeksin sonra biraz daha yağ,tuz ve baharatlarla güzelce kavurun...et pişerken patatesleride aynı büyüklükte doğrayıp kızartın fazla yağını iyice süzün,soğanı ince ince doğrayıp etin kavurma aşamasında tuz ve baharatlarla beraber ilave edin sivri biberide küçük doğrayıp içine katın kavurma işlemi bitince patatesleri ekleyip en son kabuğu soyulup çok küçük doğranmış olan domatesleri ve maydanozu karıştırın yemek servise hazır sıcak sıcak yiyin afiyet olsun....
NOT:::tantuni için ben baharat olarak karabiber,kekik,bolca pulbiber birazda kimyon tercih ettim fikir olsun diye yazdım birde bu yemek yufka veya lavaş ekmeğe dürüm yapılıp yenirse layığını bulur tavsiye ederim sağlıcakla kalın yapınca yorum yazmayı unutmayın bekliyoruuuuuuuuuuum
http://papatya68.blogcu.com/ buda diğer bloğum uğramayı unutmayın poğaçalar var

6 Haziran 2008 Cuma

TEPKİMİZİ GÖSTERELİM ARKADAŞLAR

SEVGİLİ PEYGAMBERİMİZ İÇİN LÜTFEN!..
Bu yazıyı http://elemegigoznurumuz.blogcu.com/ da gördüm hemen duyurmak istedim alıp getirdim lütfen hepimiz Peygamber efendimize saygımız gereği bunu duyuralım ve hayır yönünde oy kullanalım arkadaşıma duyarlılığı için çok teşekkür ederim Allah razı olsun kendisinden:)



CNN hakaretlerle dolu Hz. Muhammed(s.a.v) karikatürünü ankete sundu.
Amerika'dan yayin yapan CNN Haber kanali internet sitesi Hz.Muhammed (s.a.v) karikatürünü ankete açti.
Televizyon internet sitesinden gelen evet ya da hayir oylarina göre bu karikatürü yayinlayip yayinlamama karari alacak.
Değerli kardeşlerim Ankete katılalım ve bunu arkadaslarimiza da duyurarak geregini yapalim.
Bu hepimizin bir vazifesidir. Bunu O'na saygimizin ve sevgimizin bir göstergesi olarak düsünelim ve gerekli cevabi verelim bu sadece bir baslangiçtir. Tepkimiz bence agir olma li ki bir daha böyle bir seye yeltenmesinler.


CNN'in internet sitesine asagidaki adresten ulasip oyunuzu kullanabilirsiniz.
http://edition.cnn.com/2006/WORLD/europe/02/02/cartoons.wrap/index.html


Buraya girin ve sag tarafta 2. oylama kutusu QUICKVOTE yazan yer [ No ] seçenegini işaretleyin ve tiklayin. bu kadar...

Lütfen, herkese duyuralım.


“Sizden bir kötülüğü gören, onu eliyle düzeltsin, gücü yetmezse diliyle düzeltsin, buna da gücü yetmezse kalbi ile buğzetsin, ama bu imanın en zayıfıdır.' HADİS

1 Haziran 2008 Pazar

KUSURSUZ PASTA (YALANCI EKMEK KADAYIFI)


Bu tarifi ELİF den almıştım hemen denedim misafirlerimde bizde çok sevdik bende sizlerle bu hakikaten kusursuz ve lezzeti muhteşem tatlıyı paylaşmak istedim üstelik çok kolay ben sizlere tarifi aktarıyorum sadece üst kısmına kremşanti yerine çikolata sosu kullanmak gibi bir değişiklik yaptım çok güzel oldu ama iki şekilde de yapabilirsiniz yemeye doyamayacağınız bir tatlı haydi nasıl yapıldığına bakalım:)))
KEK MALZEMESİ:
3 fincan şeker,
3 fincan un,
3 yumurta,
kabartma tozu.
önce yumurta ve şeker iyice çırpılıp sonra diğer malzemeler karıştırılacak ve kare borcama dökülüp pişirilecek.
KARAMELLİ ŞERBETİ:
2 bardak şeker(bir dahaki sefere 1,5 yapıcam çok tatlı geldi bana)
şekerle aynı ölçüde su,
şekeri teflon tencerede eritip karamelize ediyorsunuz üzerine suyu ekleyip kaynattıktan sonra soğumaya bırakıyorsunuz kek soğuyunca şerbette hafif ılık olduğunda üstüne döküyorsunuz .
KREMASI İÇİN:
3 bardak süt,
3 yumurta sarısı,
2 kaşık un,
2 kaşık nişasta,
vanilya,
yarım bardak şeker.
100 ml.krema.
krema hariç malzemeler karıştırılıp pişirildikten sonra mikserlenir ve biraz soğuyunca içine krema eklenip tekrar çırpılır kekin üzerine dökülür,
en üstüne ise arzuya göre ister kremşanti ister çikolata sosu yayılıp bir gün dolapda dinlendirildikten sonra servis edilir (ben 4 saat kadar beklettim gayet güzel oldu) AFİYETLER OLSUN
NOT:
Elif arkadaşım kendi yaptığı kremanın iyi olmadığını yazmış ben bu kremayı denedim harika oldu belirtmek istedim.
beni böyle bir lezzetle tanıştırdığı için Elif'e teşekkür ederim

28 Mayıs 2008 Çarşamba

P.D.Ç.S.ETKİNLİĞİ NESKUİKLİ CEVİZLİ KURABİYE



SELAMLAR ARKADAŞLAR:)
Bugün porselen demlik etkinliğinin yeni ev sahibesi http://www.keyiflimutfagim.com/
için sizlere bir kurabiye tarifi vericem aslında daha önce yapmıştım ama yayınlanmayı bekleyen diğer bir çok tarifim gibi beklemedeydi sırası bugün geldi bende Tuğba arkadaşıma gönderiyorum etkinlikte kolaylıklar ve bol katılımlı olmasını diliyorum tarifim şöyle:)

CEVİZLİ ÇİKOLATALI YILDIZ VE NESKUİKLİ KURABİYE

MALZEMELER:
1 paket yumuşamış margarin veya tereyağı (daha güzel olur)
1 adet yumurta,1 paket vanilya,
3 kahve fincanı şeker,1 fincan yoğurt,
2 fincan çekilmiş ceviz,9 fincan un,
1 paket kabartma tozu.
3 KAŞIK NESKUİK (HAMURUN BİR PARÇASI İÇİN ARZU EDİLİRSE)
YAPILIŞI:
neskuik haricindeki malzemelerin hepsi yoğurulup yumuşak bir hamur haline getirilir.
hamur iki parçaya ayrılıp yarısı pek de ince olmayacak şekilde merdaneyle biraz açılır yıldız veya başka kalıplarla kesilir yarısının ortası küçük bir kapakla kesilip çıkarılır yarısı bütün olarak tepsiye dizilir 180 derecede pişirilir pembeleşmeden çıkarılıp soğuması beklenir ve soğuyunca düz olana nutella sürülüp ortası açık olan üstüne kapatılır pudra şekeri elenerek servis edilir

birde kalan hamurun yarısı neskuikle yoğurulur yarısı sade olarak kalır ikisinden de azar azar parçalar koparılıp elde uzun çubuk haline getirilir verev verev kesilerek tepsiye dizilir aynı şekilde pişirilip pudra şekeri serpilir her ikisininde lezzeti mükemmel deneyenler çok beğeniyor bence sizlerde deneyin sevgiler

26 Mayıs 2008 Pazartesi

YE#34 BULGUR ETKİNLİĞİ"KREPLİ BULGURLU BÖREK




MERHABALAAAAAR:)))
Sevgili Derya biten bir etkinliğin ardından hiç dinlenmeden yeni ve harika bir etkinlik için davet etti sağolsun bende bu gördüğünüz börekleri hazırladım (bu tamamen bana ait bir tariftir) arkadaşıma gönderiyorum kolaylıklar diliyorum hanımlar denemenizi tavsiye ederim tadına doyum olmuyor ellerime sağlık:)))
nasıl yaptığımı anlatayım;
önce 1 çay bardağı ince bulgur sıcak suyla ıslatılıp kabartılır,kıyma,ince kıyılmış 1 adet soğan ve biraz dolmalık fıstık (çam fıstığı)güzelce kavrulup içine karabiber,pul biber,tuz,kabaran bulgur eklenerek iç malzemesi hazırlanıp soğumaya bırakılır.
sonra 2 bardak süt,3 yumurta,3 yemek kaşığı sıvıyağ ve koyu ayran kıvamına gelene kadar eklenen unla pürüzsüz olana kadar çırpılan krep hamuru hazırlanır ,krepler pişirildikten sonra her birinin üzerine 2 kaşık dolusu iç malzemeden koyulur ve yayılır kenarları çok az katlanıp rulo yaptıktan sonra tepsi veya borcama dizilir üzerine beşamel sos yapılıp dökülür(heryerine gelecek)biraz rendelenmiş kaşar serpilip 200 derece önceden ısıtılmış fırında kızarıncaya kadar pişirilir
AFİYETLE YENİR

24 Mayıs 2008 Cumartesi

DEĞİŞİK BİR POĞAÇA BİR DENEYİN


SELAM:)
Bu güzelim poğaçaların yapımı biraz enteresan ben denedim çok güzel oldu kıyır kıyır bir lezzet sizlerle de paylaşmak istedim tarif aslında tarifdefteri forumdan YETUR arkadaşıma ait nasıl yapıldığına geçiyorum:)
250 gr. yumuşamış margarin veya tereyağı,
1 su bardağı süt,1 tatlı kaşığı tuz,
3 su bardağı un...
bu malzemelerden bir hamur yapılır ve kapalı bir saklama kabının içine koyup buzdolabında 2 gün bekletilir (daha fazla beklerse daha da güzel oluyor ben denedim)
buzdolabından çıkarıp biraz yumuşamasını bekledikten sonra elinizde poğaça şekli verin (içli yapmak isterseniz peynirlisi de güzel oluyor ben öyle yaptım)ama ince olması lazım kalın yapmayın üzerine yumurta sarısı sürüp 180 derece ısıtılmış fırında pişirin çayınızın yanında harika bir lezzet mutlaka deneyin derim sevgiler

FİKRİME KATILIYORMUSUNUZ???

MERHABALAR:)))

Arkadaşlar bu gün etkinliğimizin 2. haftasını geride bırakıyoruz 2 haftamız daha var etkinliğimize tarifleriyle destek veren ve ziyaretleri güzel yorumları ile beni yalnız bırakmayan tüm arkadaşlarıma teşekkür ediyorum hepinizin o güzel ellerine sağlık 10 Haziran'a kadar poğaça,pide,tuzlu kurabiye tariflerinizi bekliyoruz ben Aynur & Hobidünyam.womanforum sizlerin sayesinde lezzetli bir poğaça arşivi elde edilmesini sağlamaya uğraşıyoruz bence elimizin altında böyle bir arşiv bulunması harika olacak haydi şimdi tekrar mutfaklara hamur başınaaaaaaa:)))

bekliyoruz....

Önümüzde yaz tatili var tatil bitiminde ise ramazan gelmiş olacak Allah nasip ederse benim fikrim ramazan ayı boyunca yeni bir etkinlik düzenlemek bu seferki etkinlik konusunuda (tatlı olan herşey ) olarak belirlemek ama sizlerde bana fikirlerinizi belirtirseniz çok sevinirim ramazan ayında en çok aranan şeyler çorba ve tatlı bu sebeple tatlı olan herşey etkinlik konusu olsun diyorum sizler ne dersiniz???

yorumlarınızı bekliyorum lütfen bana yazın arkadaşlar sevgiyle kalın mutfağınızın bereketi hiç bitmesin evleriniz huzur mutluluk dolsun sağlıklı günler sizinle olsun.

NOT:

yukarıdaki poğaçaları daha önce verdiğim gül poğaçanın hamurundan yaptım sadece şekil olarak değişiklik olsun dedim ve sizlerle de paylaşmak istedim:)

Bu arada gelen poğaça sayısı 43 oldu becerikli hanımlar bence sizizn arşivlerdeki poğaçalar bu kadar değil hepsini bekliyorum sizleri seviyoruuuuuuum

ETKİNLİĞİMİZ BURADA http://papatya68.blogcu.com/ DEVAM EDİYOR HERKESİ BEKLİYORUM

21 Mayıs 2008 Çarşamba

ETKİNLİK "23" ÇİKOLATALI PANKEK


http://www.deryadanlezzetler.com/ un ev sahibeliği yaptığı etkinliğe bir tarif daha ilave etmek istedim kolay gelsin Derya cığım etkinlik harika gidiyor maşaallah:)
bu tarifi sevgili Ayça'nın bloğundan almıştım denedim biz çok sevdik tek bir değişiklik yaptım oda çikolata sosu koydum üzerine bence deneyin nefis bir lezzet:)Ayça'ya paylaşım için teşekkürler:)))

MALZEMELER:
1 YUMURTA,
5 KAŞIK ŞEKER,
VANİLYA,
2 YEMEK KAŞIĞI SIVIYAĞ,
1 ÇAY KAŞIĞI KABARTMA TOZU,
YARIM SU BARDAĞI UN
GÜZELCE ÇIRPTTIKTAN SONRA KÜÇÜK KREPLER GİBİ TEFLON BİR TAVADA PİŞİRİLİR ZATEN ÇABUK PİŞİYOR AMA ATEŞİ ÇOK AÇMADAN PİŞİRİN İKİ TARAFIDA PİŞİNCE ÇİKOLATA SOSU VEYA REÇELLE SERVİS YAPILIR BEN ÇEKİLMİŞ BADEM DE SERPTİM AFİYET OLSUN..

16 Mayıs 2008 Cuma

KAHVALTI ŞENLİĞİ YE # 1 BUNLARDA BENDEN

bu tabaktakiler kaşarlı ve salamlı kanepeler




bu gördüğünüz turuncu tabakta bulunanlar patates püresi.zeytin,peynir,nane ve domates











bu iki tabakta gördükleriniz patates püresinden toplar, domates ,biber ve kaşar peyniri kürdana dizdikten sonra biraz fırınlayıp sıcak servis yaptım




buda kahvaltılıklar,ekmek hamurundan
lokma ve patates buğulama.
Bütün bu kahvaltılık çeşitlerini Mutfaktayım arkadaşımın düzenlediği harika etkinlik için hazırladım kendisine kolaylıklar dilerim bence çok güzel şeyler çıkacak tarif edilecek çok fazla birşey yok zaten bilinen şeyler sadece sunumla ilgili fikir olabilir belki diye düşündüm sofrada duruşları kadar lezzetleri de güzel umarım beğenirsiniz AFİYETLER OLSUUUUUUN:)

P.D.Ç.S.E."23" ÇİÇEK PASTAM

SELAMLAR:
Porselen demlik çay saati etkinliği "23" e ev sahibeliği yapan derya arkadaşıma daveti için teşekkür ediyor kendisine kalaylıklar ve bol katılımlı bir etkinlik diliyorum bende çiçek pastamla katılıyorum bu pastanın kekini ayşe ciğimin şeritli pastasından,kremasını betül
ümün pastacı kremasından aldım ikisini birleştirip tek kişilik çiçek pastalar yaptım misafirim vardı biz hepimiz çok sevdik umarım sizde beğenirsiniz gelelim tarifine:)))
KEK MALZEMESİ:
5 adet yumurta,
200 gr. toz şeker (1 bardak ve 3 yemek kaşığı )
200 gr.un (2 su bardağı)
1 paket puding (vanilyalı veya kakaolu ben kakaolu kullandım)
2 yemek kaşığı nişasta,
yarım bardak sıcağa yakın ılık su,
vanilya ve kabartma tozu.
KREMASI İÇİN:
250 gr.süt,vanilya,
1 çay bardağı şeker,
yarım çay bardağı un,
1 tatlı kaşığı nişasta,
3 adet yumurta sarısı,(beyazlarını atmayıp beze yapabilirsiniz)
kakao,(ben beyaz yaptım kullanmadım)
Puding gibi pişirilip biraz soğuyunca mikserlenir.

KEKİN YAPILIŞI:
önce şeker ve yumurtalar iyice çırpılır içine sıcak su yavaş yavaş katılır karıştırılır,başka bir kapta un,puding tozu,kabartma tozu,vanilya,nişasta iyice harmanlanıp yumurtalı karışıma ilave edilerek yavaş yavaş kaşıkla karıştırılır yağlanmış dikdörtgen bir tepsiye dökülür 160 derece hafif ısınmış fırında pişirilir ve çıkardıktan sonra biraz soğuması beklenir kalıp yardımıyla şekilli kesilir her parçanın arası kesilerek açılır neskafeli suyla veya sütle biraz ıslatılıp kreması sürülür üzeri istenilen şekilde süslenir ve servis edilir AFİYET OLSUUUUUUUUUUN:)

8 Mayıs 2008 Perşembe

DUYURUUUUUUU!..

DUYURUUUUUUU!..

HOBİDÜNYAM YEMEK ETKİNLİĞİ #2 POĞAÇA YE
Edaca30 ve ben papatya68
Hobidünyam.womanforum için hazırladığımız yemek etkinlikleri "2" poğaça etkinliğine sizlerinde katılımlarını bekliyoruz.
10-5-2008----10-6-2008 tarihleri arasında yapılacak olan etkinlikte sizleri ev sahibesi olarak ben yani (papatya68) ağırlamak istiyorum poğaçalarınızı alıp gelin çaylar benden:)
yapmanız gereken şey güzel ellerinizle yaptığınız nefis poğaçalarınızı bloğunuzda yayınlayıp benim bloğuma yorum bırakarak bildirmeniz ben gelip kopyaladıktan sonra hem bloğumda ve hemde hobidünyam.womanforum da yayınlayacağım lezzetli paylaşımlarınızı bekliyoruz.
sevgilerle: EDA & AYNUR
NOT:
etkinliğimize bloğu olmayanlarda katılabilirler (sahrayolu@gmail.com adresine tariflerinizi ve isimlerinizi yazıp göndermeniz yeterli olacaktır bekliyoruz:)

3 Mayıs 2008 Cumartesi



PATATES PÜRESİ:
patatesler soyulup az suda haşlanır iyice ezilir içine biraz su ve tereyağı katılarak karıştırılarak biraz ateşte çevrilir ve sonrada biraz dinlendirdikten sonra arzuya göre süslenerek servis yapılır ben bu şekilde süslemeyi nils.blogcu.com hanımın bloğunda görmüştüm sizlere de fikir olur diye ekledim ölçü veremedim herkes elinin ayarınca yapsın diye ben öyle yapıyorum sevgiler

30 Nisan 2008 Çarşamba

SALATA YARIŞMASI "1"AKŞAM SALATASI



MERHABA ARKADAŞLAR:)
Salata yarışmasını düzenleyen arkadaşım sevil'ciğime http://birdemliksohbet.blogspot.com/ bu güzel etkinlik için teşekkür ediyor ve kolaylıklar diliyorum ev sahibeliği için yarışmaya bende varım diyor ve bu akşam salatası ismini verdiğim salatamla katılıyorum tabiki oylarınızıda bekliyorum hem bu salatam için hemde diğer bloğumdan yayınladığım salatam için bende favorim olan bir salataya oy kullandım hatta aynısını evde yaptım çok da sevdik neyse ben tarife geçeyim sıkmayayım
SALATAMIZ İÇİN:
2 adet salatalık,
1 adet kırmızı dolmalık biber,
1 çay bardağı haşlanmış mısır,
bir bardak beyaz peynir,
bir adet yeşil biber,
bir adet havuç,
3 kaşık yoğurt.
NASIL YATIK:
önce kırmızı dolma biberden 4 tane halka kestim kalanından da 4 tane küçük yuvarlak çıkardım,
salatalıkları ortasından kestim ve küçük kayıklar haline getirmek için yanlamasına ikiye böldüm
içini çıkardım bir kapta yoğurtla ezdim buna ilaveten de havucun bir kısmını ince olarak rendeledim birazcık tuz ekleyip karıştırdım ve kayıklara birer kaşık doldurdum.
peyniri de ezip içine yeşil biberi incecik kıydım ve karıştırdım biber halkalarının içerisine yerleştirerek servis tabağına dizdim,salatalık kayıklarınıda dizdikten sonra bir salatalık daha kullanarak mısır ve havuç parçalarıyla süsledim servis yaptım hem hafif hem de besleyici bir salata oldu ve de akşam sofrasına renk kattı tavsiye ederim deneyin (oylarınıza talibim) sevgiler

29 Nisan 2008 Salı

PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ TARİFLERİ "22"ŞIK PASTA

















bu pasta benim uydurduğum bir pasta ben adını şık pasta koydum sizlerin başka bir önerisi varsa değişebilir hadi kızlar bekliyorum pastama isim annesi olun:)

sevgili arkadaşım http://fatostuncay.blogcu.com/ porselen çay saati etkinliğinin yeni ev sahibesi maşaallah tarifler yağmur gibi geliyor yağsın inşaallah arkadaşımın davetine icabet ediyorum ve kolaylıklar diliyorum pastamız şöyle:)

malzemesi:

1 paket kedi dili bisküvi

1 paket kakaolu bisküvi

kreması için:

yarım litre süt

3 kaşık un

2 kaşık nişasta

5 kaşık şeker (ağız tadınıza göre ayarlayın)

vanilya,3 kaşık kakao

varsa çikolata rendesi

üzerine:

krem şanti,yarım bardak süt,fıstık ve çilek yada çikolata sosu.

YAPILIŞI:

önce cam tepsiye kedi dillerini diziyoruz biraz pişirdiğimiz kremadan döküp yaydıktan sonra kakaolu bisküvileri diziyoruz kalan kremayıda yaydıktan sonra dolapta biraz soğutup üzerini krem şantiyle kaplıyoruz ve süsleyip servis yapıyoruz yiyenlere AFİYET OLSUN

23 Nisan 2008 Çarşamba

MİNİ MİNİ PİZZACIKLAR



selam arkadaşlar
bu da sofrada gördüğünüz mini pizzaların tarifi sizlerle bugün bu pizzacıklarımı paylaşmak istedim
HAMURU İÇİN:
1 su bardağı süt (ılık)
yarım bardak sıvıyağ
yarım bardak su
bir yumurtanın akı (sarısı üzerine sürülecek)
bir tatlı kaşığı tuz
bir tatlı kaşığı toz şeker
bir tane yaş maya veya 2 kaşık toz maya
veee aldığı kadar un
hamur oldukca yumuşak olmalı ki pizzalar güzel olsun arkadaşlar iyice mayalandıkdan sonra ceviz kadar parçalar alıp çay tabağı kadar elinizle açın üzerine pizza sosu sürüp istediğiniz gibi sucuk,salam,sosis,zeytin ekledikten sonra rendelenmiş kaşar peyniri serperek 180 derece ısıtılmış fırında sadece (fırının sadece alt kısmını yakarak) pişirin ki üzeri sertleşmeden pişsin
SOS İÇİN:
biraz biber salçası,biraz ceviz,biraz ufalanmış bayat ekmek,birazda acı sos (domatesler rondodan geçirilip, içine biraz zeytinyağı,pul biber,sarımsak,incecik kıyılmış yeşil biber bir tencerede pişirilip bir kavanozda dolapta saklanır pizzalar da da güzel oluyor kullanılır )işte bu kadar hadi çocuklara yapın çok sevecekler
http://papatya68.blogcu.com/ bloğumu da ziyaret edin çok farklı lezzetler bulabilirsiniz sevgiler

16 Nisan 2008 Çarşamba

MİSAFİR SOFRAM

















MERHABA ARKADAŞLAR

uzun bir süre aranızda olamadım ama artık sizlerleyim bu misafirlerim için hazırladığım bir sofranın acele çekilmiş resmi tariflerinide sırayla vericem inşaallah umarım beğenirsiniz bugün size patates pastamın tarifini vermek istiyorum hadi bir bakalım nasılmış:)
en uçta görünen beyaz pasta patates pastam tek resmini çektim ama eklediğim zaman görünmediği için sildim.
MALZEMELERİ:
3-4 adet haşlanmış patates,
bir bardak haşlanmış mısır,
bir bardak garnitür,
tuz,pulbiber,zeytinyağı (az)
üzeri için:
mayonez,yoğurt(1 bardak),
patateşler iyice ezildikten sonra diğer malzemelerle karıştırılıp bir kalıba güzelce bastırılır ve bir servis tabağına ters çevrilir üzerine mayonez ve yoğurt karıştırılıp iyice sürülür sonra arzuya göre süslenerek servis yapılır AFİYETLE YENİR
MUTFAĞINIZ DAİMA BEREKETLİ OLSUN

11 Mart 2008 Salı

PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ TARİFLERİ "18" havuç tatlısı


başlık atmayı unutmuşum kusura bakmayın yazım üç defa kesildi sabırla yeniden yazdımda:(

HAVUÇ TATLISI


selam arkadaşlar:)

bu haftaki porselen demlik etkinliğinin ev sahibesi güzel yürekli arkadaşım Ayşegül http://kadininmutfagi.blogcu.com/kendisine kolaylıklar ve bol katılımlı bir hafta diliyorum vereceğim tarif nur içinde yatsın rahmetli babacığıma aittir ben çok severim umarım sizlerde beğenirsiniz babam kadar güzel yapamasamda bunu sizler için şimdi yaptım denemenizi tavsiye ederim çok hafif ve sağlıklı bir tatlı hadi tarife geçelim:)

*MALZEMESİ:*
*yarım kilo havuç*
*yarım kilo süt*
*bir bardak şeker*
*vanilya*
*yarım bardak çekilmiş ceviz*
*YAPILIŞI*
*havuçları doğrayıp bir tencerede sütle birlikte iyice yumuşayana kadar pişiririz şekeri ekler biraz daha piştikten sonra mikserle veya blendrla püre haline gelmesini sağlarız içine vanilya ve cevizi de ilave edip küçük kaselere paylaştırılır üzeri cevizle süslendikten sonra buzdolabında iyice soğutulup ikram edilir afiyetle yenir. ben çok severim sizinde seveceğinizi tahmin ediyorum hadi deneyin. ***AFİYET OLSUN***
ben bu defa cevizim az olduğu için fıstıkla ve hindistancevizi ile süsledim ama en güzel ceviz yakışıyor sizlerde arzunuza göre süsleyin :)

8 Mart 2008 Cumartesi

ÇORBA YE# 32 PİRİNÇLİ VİTAMİN ÇORBASI


Sevgili http://lamamutfakta.blogspot.com/ arkadaşımızın hazırladığı çorba etkinliği için bende pirinçli ve bol vitaminli bir çorba hazırladım arkadaşıma kolaylıklar diliyorum:)))
MALZEMEMİZ:
bir çay bardağı pirinç, (bir gün önceden kalan pilavıda kullanabilirsiniz ozaman da 1 su bardağı yeterli olur ben öyle pişirdim değerlenmiş oluyor)
bir kaşık tereyağı,
bir adet küçük patates,
bir adet küçük havuç,
bir adet yeşil biber,
bir adet orta boy domates,
bir kaşık un,1 kaşık salça,
bir litre su veya etsuyu (ben etsuyu kullandım)
tuz,pulbiber,nane.
NASILMI YAPTIM?:
önce bir tencereye yağı ve unu alıp biraz kavurdum sonra rendelediğim domatesleri ve salçayı ekledim ardından da suyunu ilave edip iyice karıştırdıktan sonra kaynamaya bıraktım.
bu arada bende patates,biber ve havucu çok minik olmak şartıyla doğradım( isterseniz rendede de yapabilirsiniz) su kaynamaya başlayınca doğramış olduğum malzemeyi ekleyip tuzu ile baharatlarını da ilave ederek az daha kaynattım ardından pirincini koyup pirinçler pişene kadar kısık ateşte bıraktım pirinçler iyice pişince ateşi kapatıp biraz dinlendirdim veee servis yaptım AFİYETLER OLSUUUUN...

5 Mart 2008 Çarşamba

LOKUM PASTACIKLAR


sevgili arkadaşım http://sefertasi.blogcu.com/ bu haftanın porselen demlik çay saati etkinliğinin ev sahibesi belginciğime kolay gelsin diyerek bende lokum gibi pastacıklar hazırladım hepinize afiyet bal şeker olsun:)
KEKİ İÇİN MALZEMEMİZ:
5 yumurta,vanilya,
1 su bardağı şeker,
1,5 su bardağı un.
önce yumurtayla şeker beyazlaşıncaya kadar çırpılacak sonra un eklenip yavaşca karıştırılacak ve fırın tepsisine yağlı kağıt serilip dökülecek 150 derecede pişirilecek fırından çıkardıktan sonra karelere kesilip hazırlamış olduğumuz kremasından azar azar sürerek rulo yapılacak ve fırça yardımıyla süt sürülüp hindistancevizine bulanarak ikram edilecek mutlaka deneyin nefistir.
KREMASI:
ben hazır vanilyalı puding kullandım ama istediğiniz kremayı yapıp kullanabilirsiniz sevgileeer:)
NOT:geçen haftanın etkinlik tariflerini görmek için http://papatya68.blogcu.com/ sayfama bakabilirsiniz arkadaşlar harika tarifler var dostlarımın ellerine sağlık.