29 Nisan 2011 Cuma

MİSAFİR SOFRAMIZ VE YENİ ETKİNLİK İÇİN DİYET BİR TARİF:)

Selam herkese hayırlı cumalar dilerim
Bu sofrayı geçen hafta misafirlerim için hazırlamıştım sizlere de menü hazırlarken fikir olması açısından aktarmak istedim umarım beğenirsiniz misafirlerim çok beğenmişti hepsine gelip evimizi şenlendirdikleri ve güzel bir gün geçirmemize vesile oldukları için teşekkür ederim eli boş gelmemişler o nedenle de ayrıca teşekkür ederim arkadaşlarıma:) Sofrada görünen hindpareleri kankam Kübra yapıp getirdi eline sağlık, yanında görünen minik kağıtlarda kurabiyeler var onları da kızımın arkadaşı Yasemin yapıp getirdi eline sağlık çok nefisti tarifi vericem yakında inşaallah ve orada görülemeyen bir tabak daha var arkadaşım Gül getirmişti onuda ayrıca resimleip yayınlarım kesesine bereket olsun:)
Soframızdakilerin tariflerini daha sonra tek tek yayınlayacağım ama bugün sizinle paylaşmak istediğim diyette olanların içine yarayacağını umduğum nefis bir tarif
Duyduk duymadık demeyin yeni etkinliğimiz başlıyoooooor:) Sevgili Dilek yeni ev sahibemiz etkinlik konumuz ise "DİYET VE DİYABETİK YEMEKLER" sizlerden de katılımlarınızı bekliyoruz arkadaşımın bloğundan banneri alıp bloglarınıza ekleyebilirsiniz bekliyoruz:)
Tarifimiz salata üzerinde top patates köftesi
Köftesi için malzemeler:
4 adet iri patates,
1 adet irice soğan,
1 su bardapı ince bulgur,
1 kaşık biber salçası,
1 kaşık domates salçası,
1 çay bardağı zytinyağı,
1 çay kaşığı pulbiber,
1 .ay kaşığı karabiber,
1 tatlı kaşığı tuz, 1 limon,
Arzu edilirse ince doğranmış maydanoz.
Yapılışı:
Patatesler soyulup 4 parçaya kesilip 2 bardak suyla haşlamaya bırakılır
Patatesler haşlanırken 1 adet soğan incecik doğranıp zeytinyağı ile pembeleşene kadar kavrulur içine salçalar katılıp karıştırılır ve baharatlar da eklenerek ateşten alınır
Patatesler haşlanınca çatalla sıcakken ezilir içine ince bulguru katılıp hızlı bir şekilde karıştırdıktan sonra kapağı kapalı olarak bulgurun kabarması beklenir ve kabaran bulgurla patates karışımı biraz yoğrulur soğanlı baharatlı karışım eklenerek tekrar yoğurma işlemi yapılır 1 limon suyu sıkılıp (1 kaşık nar ekşisi de olur) tekrar yoğurduktan sonra cevizden büyük yumurtadan küçük toplar hazırlanır ve salatanın üzerine yerleştirilerek bekletilmeden servis edilir
Salatası için:
1 adet göbek marul,
2 adet salatalık,

Sosu için:
1 kaşık nar ekşisi, 3 kaşık zeytinyağı, 1 tutam tuz,

Marul çok ince olmamak şartıyla doğranır içine küp doğranmış salatalık katılıp sosuyla karıştırarak hazır hale getirilir
Afiyetle mis gibi yenir:)

Diğer tarifler de yakında gelecek beni bekleyin anacıııııım:))))
Dilekciğim kolay gelsiiiin:)

18 yorum:

akdenizkizi.blogspot.com dedi ki...

haftasonu diyet bir tarif yaparsam ekleyeceğim....salatada güzel görünüyor ...ellerinize sağlık...sevgilerimle...

Aycan dedi ki...

Menü çok güzel görünüyor.Ellerine sağlık Aynurcum.

Sevgiler;

Hayatın Tatları dedi ki...

sunumda çok hoş köftelerde ellerinize sağlık.

CAHİDE dedi ki...

maharetli hanımın hali başka başka oluyor tabi. Bu kadar misafir her kadının harcı değil. Rabbim eksikliğini vermesin.Her biri diğerinden nefis ve orjinal tarifler için senin ve Kübra hanım'ın ellerinize sağlık.
Yeni siteyide merakla bekliyorum doğrusu:) Hayırlısı olsun inşaallah

CAHİDE dedi ki...

Bu arada cuman da mübarek olsun ablacığım.Kalbi muhabbetlerimle...

rumma dedi ki...

Canım sanada hayırlı cumalar..

Salata türü şeylere bayılıyorum ..:) Ellerine sağlık..

Kurabiye tarifini merakla bekliyorum..

sevgiler

susamcorekotuFeriha dedi ki...

HAYIRLI CUMALAAR,İADE-İ ZİYARETE GELDİİM,ÇİÇEK BAHÇESİNDEN GÜL BAHÇESİNE:))SOFRANI KUŞ BAKIŞI ÇEKMİŞSİN AYNURUM:)SONRA DA TEPEDEN İNİŞ YAPIP YEDİN DEĞİL Mİ? YE GÜZELİM SEN YE, İYİLEŞEYİM GELEYİM BEN DE SENİ YİYEYİM:))

mutfagabuyrun dedi ki...

canım benim herşey bir harika olmuş.ellerine sağlık.tarifleri bekliyorum.sevgiler.

Mutluanne dedi ki...

Sofranız iştahımı kabarttı çok güzel görünüyo elinize sağlık...Sizlerede hayırlı cumalar olsun inşallah
Sevgiler

canimçektipişirdim dedi ki...

ellerine sağlık ablacım hepsi birbirinden güzel özellikle pasta muhtesem:)tarifini bekliyorum..

gelibolu17 dedi ki...

Aynur bacım nasılsın? seni blog hikayesi konusunda mimledim,sayfama beklerim,çok merak ediyorum senin hikayeni,merakla bekliyorum canım,sevgiler,kolay gelsin.öpüyorum :)

anneanneninemekleri dedi ki...

Hayırlı cumalar ,çok güzel hafif bir tarif olmuş ellerinize sağlık.

tatlilar gülcandan dedi ki...

Canim ekellerine saglik nefis lzletler hazirlamissin .Sevgtiler huzur dolu bir aksam diliyorum öptüm

MERMERTEZGAHYEMEKTARİFLERİ dedi ki...

Aynur hanım canım döktürmüşsün MAŞALLAH ellerine sağlık yapıp getiren arkadaşlarınızın da ellerine sağlık patates topları süper diğer tarifleride bekliyorum özellikle boton pasta mı acaba merak ettim sevgiler

neval dedi ki...

hayırlı cumalar papatyam,tarifleri merakla bekliyos bacım.senin sayende gaza gelip yapıyoruz mamaları güzel güzel görüp de. sonra da gelsin kilocuklar

SEVALCE LEZZETLER dedi ki...

Ofofoff o masa da olmak vardi simdi.Aynurcum,eline emegine saglik masandaki lezzetler ayri guzel,salata ayri guzel hepsi birbirinden guzel.
Sevgilerimle...

Öcal-Mutfak-Esra dedi ki...

hepsi ayrı ayrııı güzel.bu sofrayla 2 yıl diyet yaparım ben, memnuniyetle:D.ellerine sağlık aynurcum ,ellerin dert görmesin.

Adsız dedi ki...

goruntu neden bu kadar bulanık hıcbır sey anlasılmıyor

Aynurun Mutfagından Denenmiş Tarifler Papatya Sef Nefis Lezzetlerle Sizlerleyim.. AYNURUN MUTFAGINDAN PAPTYA ŞEF TARİFLERİ Aradığınız Tüm Tarifler.. Sosyal Ağlarda Bizi Takip Edin..