5 Ocak 2015 Pazartesi

KAPUSKA

                                                           KAPUSKA
Kapuska deyince çoğu kişinin sevmediği bir yemek akla gelir bizim evde de aynen öyleydi benden başka hiç kimse sevmezdi eskiden. Şimdi kendimce değiştirerek pişirdiğim kapuska yemeğim eşim ve kayınvalidem tarafından sevilerek yenilen bir yemek oldu. Denemenizi tavsiye ederim sevgili ziyaretcilerim. Deneyen bir arkadaşım aynen şöyle söylemişti ve teşekkür etmişti bana. Dedi ki: " eşim ağzına sürmezdi kapuska yemeğini senin tarifinle denedim tadına bakması için ısrar ettim benim tabağımdan tadına baktı önce biraz alayım dedi sonra bir tabak daha yedi çok mutlu oldum teşekkür ederim" tabi bu teşekkür beni de çok mutlu etti:) Şimdi tarif bende denemek sizden efendim haydi mutfaklara:)
MALZEMELER:
Orta boy lahananın yarısı,
1 avuç kadar kıyma,
1 adet soğan, tuz,
1 adet havuç,
1 adet patates, (orta boy)
yarım çay bardağı pirinç,
1 kaşık karışık salça,
1 adet domates,
karabiber,pulbiber,

3-4 kaşık zeytinyağı.

YAPILIŞI:
Lahanalar ince kıyılıp yıkanır 
Tencereye yağ ve soğan kavurulup kıyma katılır oda iyice kavrulduktan sonra minik doğranmış havuçlar eklenip biraz çevirildikten sonra da lahanalar ilave edilir üzerine tuzu ve baharatları serpilip kapağı kapatılır bir süre kısık ateşte sulanır karıştırıp kapatılır biraz suyunu çekmeye başlayınca minik doğranmış patatesler ve salçası ile rendelenmiş domates katılır iyice karıştırılır 1,5 bardak sıcak su dökülür tam ortasına da yıkanmış pirinç öylece koyulur kısık ateşte pişmeye bırakılır  lahanalar ve pirinçler pişince suyunu da çekmiş olur ateş kapatıldıktan sonra 15 dakika kadar dinlendirilip servis edilir.
Ben kalıpla şekillendirip servis ettim sizlere de fikir olsun dilediğiniz şekilde servis edin tabiki yanında limon olmazsa olmaz:)
Allah mutfaklarımızı bereketli etsin inşaallah ve Rabbim ihtiyacı olanların da evlerine bolluk versin AMİN

Hiç yorum yok:

Aynurun Mutfagından Denenmiş Tarifler Papatya Sef Nefis Lezzetlerle Sizlerleyim.. AYNURUN MUTFAGINDAN PAPTYA ŞEF TARİFLERİ Aradığınız Tüm Tarifler.. Sosyal Ağlarda Bizi Takip Edin..