21 Kasım 2007 Çarşamba

BULGURLU BÖREK



MALZEMELER
2 su bardağı un,
yarım çay bardağı sıvıyağ,
1 adet yumurta,
1 tatlı kaşığı tuz,
1 fincan süt.1tk. maya,
PİLAVI İÇİN
1,5 sb. bulgur,
1 çay kaşığı tuz,
2 yk. tereyağı,
1,5 sb.su varsa et suyu,
ÜZERİNE
sarmısaklı yoğurt,
kızdırılmış salçalı tereyağı,
nane
YAPILIŞI
İlk olarak hamur malzemeleri yoğrulup 15 dk. dinlendirilir, bu arada pilav için tencereye tereyağı ve bulgur alınıp biraz kavrulur tuzve su ilave edilip pişirilir biraz soğutulması lazım sonra hamur 3 bezeye ayrılıp un ve merdane yardımı ile çok ince olmamak kaydıyle açılır 5 sm. lik kareler çeklide kesilip pilavdan 1 yk. koyularak bohca şeklinde kapatılır tereyağı veya margarinle yağlanmış tepsiye dizilir üzerine de biraz eritilmiş yağ sürülüp ısıtılmış olan 200 dereceli fırında pişirilir piştikten sonra fırında üzerine su serperek yumuşaması beklenir veeee sarmısaklı yoğurt döküldükten sonra salçalı yağ gezdirilir inanın yutkunarak yazdım AFİYETLE YENİLİR .....denemenizi öneriyorum.....Arkadaşlar buda benim çok önceden yazdığım bir tarif ama hep resimlerini merak ettiğiniz için tarifleri resimleriyle tekrar yayınlıyorum umarım beğenirsiniz sevgilerle sağlıkla kalın Allah'a emanet olun

1 yorum:

NiNo dedi ki...

canim oncelikle ellerine saglik sendede degisik bir tarif varmis : ) eminim tadida oledir,. benim tarif bir tepsi oluyor yani baklavalik tepsiyle uzun zamanda yenebildiginden bole yapiyoruz burda biz mesela bayramlarda filan hemencik bitiyo :) inan baklavadfan daha cok seviliyo :) yarim olcu hic bilmiyorum hani tam tutmazsa bisi diyemem ama dene istersen canim sevgiler

Aynurun Mutfagından Denenmiş Tarifler Papatya Sef Nefis Lezzetlerle Sizlerleyim.. AYNURUN MUTFAGINDAN PAPTYA ŞEF TARİFLERİ Aradığınız Tüm Tarifler.. Sosyal Ağlarda Bizi Takip Edin..