8 Aralık 2007 Cumartesi








EKMEK DOLMASI
Malzemeler::::::
bir adet yuvarlak ekmek veya 6 adet küçük yuvarlak ekmek (biraz bayat olmalı)
250 gr.kıyma,
1 adet ince kıyılmış soğan,
1 kase haşlanmış bezelye ve havuç veya hazır garnitür,
1 adet orta boy küp doğranıp kızartılmış patates
1 avuç kıyılmış ceviz veya çam fıstığı,
1 kaşık salça,
1 fincan zeytinyağı,
3 yk. tereyağı,
karabiber,pulbiber,kekik,tuz....







YAPILIŞI::::::::
ilk olarak zeytinyağı kıyma ve soğan güzelce kavrulur,sonra baharatlar eklenir ceviz,tuz,garnitür,patates ilave edilerek karıştırılır ateş kapatılır. bu arada ekmeğin üst kısmı kapak olarak kesilip içi boşaltılır çıkarılan ekmek içi ufalanıp iç harcına katılır ekmek doldurulup kapağı kapatılır geniş bir tencereye porselen bir yemek tabağı ters olarak oturtulur yada eğer varsa üç ayaklı demir çay altı konur biraz tereyağıyla yağlanır dolmuş olan ekmek bunun üzerine yerleştirilir tereyağı parçaları ekmeğin üzerine konulur 2 sb. su içinde salça ezilip üzerinden gezdirilirkapağı kapatılıp kaynadıktan sonra ateş kısılır ekmek yumuşayıncaya kadar pişirilir sofraya getirirken içine biraz rendelenmiş kaşar peyniri eklerseniz nefis oluyor yalnız tencereden çıkarırken dikkat edin parçalanmasın afiyet olsun dikkatli olun parmaklarınızı yemeyin bu tarifde çok iddialıyım beğeneceğinizdende eminim yorumlarınızı bekliyorum arkadaşlar .

1 yorum:

Adsız dedi ki...

Merhaba, ben de size yazacaktım,baktım siz yazmışsınız. Ben de sizin sayfanızda gezinti yaptım, ellerinize sağlık. Yalnız Yemek blogları sayfasındaki zeytinli yemeğin nerede olduğunu yazar mısınız? Selamlar.
yemekdefterim.blogcu

Aynurun Mutfagından Denenmiş Tarifler Papatya Sef Nefis Lezzetlerle Sizlerleyim.. AYNURUN MUTFAGINDAN PAPTYA ŞEF TARİFLERİ Aradığınız Tüm Tarifler.. Sosyal Ağlarda Bizi Takip Edin..