31 Aralık 2007 Pazartesi

MUTLU YILLAAAAAAAAAAAR:)




18 Aralık 2007 Salı

BAYRAM ŞEKERİ ALIRMISINIZ?:)


BAYRAM ŞEKERİ ALIRMISINIZ?:)
ARKADAŞLAR YARIN BİZİM BURANIN BAYRAMI ONUN İÇİN SİZLERE BUGÜN DEN BAYRAM ŞEKERLERİMİ İKRAM ETMEK İSTEDİM BÜTÜN İSLAM ALEMİNE VE HEPİMİZE HAYIRLI BAYRAMLAR DİLERİM RABBİM KURBANLARINIZI HACCA GELENLERİN HACCINI VE YAPILAN TÜM HAYIR DUALARINIZI MAKBUL EYLESİN TEKRARINI NASİP ETSİN İNŞAALLAH CÜMLEMİZE SAĞLIKLI VE MUTLU BAYRAMLAR DİLERİM ***AYNUR***
BAYRAM ŞEKERİMİN TARİFİ :..
*1 BARDAK KESTANE PÜRESİ,
*1 PAKET ÇİKOLATALI PUDİNG,
*1 BARDAK CEVİZ VEYA FINDIK,
*1 PAKET VANİLYA,
*2 PAKET PÖTİBÖR BİSKÜVİ,
*BİRAZ ÇİKOLATA PARÇASI,
ÜZERİ İÇİN :..
*HİNDİSTAN CEVİZİ,TÜRK KAHVESİ,SÜSLEME ŞEKERİ (RENKLİ),ÇEKİLMİŞ YEŞİL FISTIK.
YAPILIŞI:.....
*BİSKÜVİLER TOZ HALİNE GETİRİLİP DİĞER MALZEMELERLE KARIŞTIRILIR VE BUZDOLABINDA 1 SAAT KADAR BEKLETİLİR SONRA CEVİZ KADAR YUVARLAKLAR YAPILIP FISTIK VS. BANDIRILARAK SERVİS YAPILIR AFİYET BAL ŞEKER OLSUN
ZATEN ŞEKERRRR :)

17 Aralık 2007 Pazartesi

PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ TARİFLERİ *8*TAHİNLİ KURABİYE

TAHİNLİ KURABİYELER
ETKİNLİĞE EV SAHİPLİĞİ YAPAN ARKADAŞIM http://www.keskinlininmutfagi.blogcu.com/ BENİDE DAVET ETMİŞ BENDE TAHİNLİ KURABİYEMLE KATILIYORUM KENDİSİNE TEŞEKKÜR EDİYOR VE KOLAYLIKLAR DİLİYORUM HERKESE AFİYET BAL ŞEKER OLSUN
Tahinli kurabiyenin malzemeleri:
*250 gr. yumuşamış margarin,
*yarım sb. sıvıyağ,
*1 sb. taze yoğurt,
*1 paket kabartma tozu,
*aldığı kadar un.
Ara malzemesi:
*1 sb. tahin,
*1,5 sb. toz şeker,
*3 yk. kakao.
Üzeri için:biraz susam, bir yumurta akı.
NASIL YAPIYORUZ:
*önce bir kabın içinde hamur için olan bütün malzemeyi yumuşacık bir hamur haline gelene dek yoğuruyoruz,hamurumuzu 6 parçaya bölüyoruz merdaneyle yarım cm. kalınlığında açıp içine karıştırdığımız harçtan biraz sürelim rulo yapıp hepsi bittikten sonra buzdolabında 1 saat kadar bekletelim çıkarınca verevine 2 parmak kalınlığında kesip önce yumurta beyazına sonra susama batırarak tepsiye dizelim 180 derece biraz ısıttığımız fırında pembeleşinceye kadar pişirelim herkese AFİYET OLSUUUUUUN ağzınızda dağılan bir kurabiye hemde çok hafif oluyor çünki hamurunda şeker yok deneyin görün banada haber verin lütfen:)

14 Aralık 2007 Cuma

BU KAHVE BAŞKA KAHVE ARKADAŞLAAAAR:)

KAHVEYİ BİRDE BU ŞEKİLDE DENEMEYE NE DERSİNİZ???
Ben bu yaz İstanbul da Ulya cığımın evine gittim Ulya benim akraban,kardeşim,arkadaşım sırdaşım ve onu çoook seviyorum neyse ben Ulya ya gittiğim zaman bir kahve ikram etmişti (bu arada kendisi çok beceriklidir maşaallah)
ben kahveden bir yudum aldım hemen bir yudum daha alıp nedir bu nefis şey diye sordum yok böyle güzel bir tat emin olun arkadaşım bana tarifini verdi bende şimdi yapıyorum ve her defasında Ulya cığımı sevgiyle anıyorum iyiki varsın canım kardeşim benim neyse arkadaşlar ben size tarifide vereyim birde sizler deneyin vazgeçilmeziniz olacak emin olun ayrıca bayramda misafirlerinize değişik bir ikram olur:)
NELER VAR İÇİNDE:
2 YEMEK KAŞIĞI NESKAFE,
2 YK.Coffe-mate,
2YK. TOZ ÇİKOLATA,
2 YK. TOZŞEKER,
2 YK. KARAMELLİ NESKAFE,
2 YK. HAFİF KAVRULMUŞ ÇEKİLMİŞ FINDIK,
1 PAKET VANİLYA,
2 KAŞIK TOZ HALİNDE KREM ŞANTİ,
Bunların hepsini bir kavanozda karıştırın ve arzu ettiğiniz zaman kaynar suyla hemen yapıp için yanında ben kurabiye veya çikolata seviyorum siz de neyle isterseniz AFİYETLE için sağlıklı günler arkadaşlar MUTFAĞINIZIN BEREKETİ EVİNİZİN HUZURU HİÇ EKSİLMESİN

12 Aralık 2007 Çarşamba

SODALI KEKİM





SODALI KEK
Malzemeler::::::
4 adet yumurta,
7 kahve fincanı toz şeker,
3 fincan sıvıyağ,
4 fincan soda veya gazoz,
8 fincan un,
1 paket kabartma tozu,
1 paket vanilya,
2 yk. kakao.
YAPILIŞI::::::::
ilk önce yumurta ve şeker iyice çırpılır,sonra kakao hariç diğer malzemeler ilave edilip kek hamuru kıvamına getirilir yarısı başka bir kaba alınıp kakao ile karıştırılır yağlanmış olan kalıp veya tepsiye fincanla bir beyaz bir kakaolu olarak bitene kadar koyulup 150 derecede ısıtılmış fırında pişirilir ve afiyetle yenir dilimlendiği zaman görüntüsü çok güzel oluyor hadi afiyet olsuuuuuuun...

10 Aralık 2007 Pazartesi

PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ TARİFLERİ *7*ACILI RULOLARIM


NELER LAZIM:
HAMURU İÇİN papatya PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ TARİFLERİ*5* kaymaklı kaymaklı açmalar tarifimdeki hamurun aynını kullanın.
iç malzemesi için biraz pizza sosu ve ceviz karışımı gerekiyor .
yapılışına gelince çok basit hamurdan portakal kadar parçalar alıp uzun bir şekilde orta kalınlıkta açın içine sosu sürün cevizini serpin birazda acılı olursa güzel oluyor tepsiye yerleştirip yumurta sarısı sürerek 200 derece ısıtılmış fırında iyice pişirin DİLİMLEYİP AFİYETLE YİYİN SEVGİLER

ELMALI TART




GEREKLİ MALZEMELER:***



3 ADET YUMURTA,



250 GR. MARGARİN,



1 SB. TOZŞEKER,



1 PAKET VANİLYA,



1 PAKET KABARTMA TOZU,



1 KAHVE FİNCANI SIVIYAĞ,



ALDIĞI KADAR UN (BEN 3 BARDAK KOYDUM YETTİ)



İÇİNİ NASIL YAPTIM:



3 ADET ELMAYI RENDELEDİM,YARIM SU BARDAĞI TOZŞEKER İLE BİRAZ PİŞİRDİKTEN SONRA YARIM SU BARDAĞI CEVİZ EKLEDİM(FINDIKDA OLUR) ARZUYA GÖRE TARÇINİLAVESİ İLE İÇİMİZ HAZIR OLDU.



NASIL YAPTIM:



ODA SICAKLIĞINDA YUMUŞATMIŞ OLDUĞUMUZ MARGARİNİ VE DİĞER MALZEMELERİ YUMUŞACIK BİR HAMUR HALİNE GETİRİP HAMURDAN ÜÇTE BİRİNİ AYIRIP BUZLUĞA KOYUYORUZ KALAN HAMURU TEPSİYE VEYA KALIBA YAYDIKTAN SONRA ELMALI HARCIMIZIDA ÜZERİNE YAYIP HAMUR BİRAZ DONAR GİBİ OLUNCA ÇIKARIP ÜZERİNE RENDELİYORUZ 200 DERECEDE ISITTIĞIMIZ FIRINDA PİŞİRİYORUZ ÇIKTIKTAN SONRA BİRAZ ILININCA PUDRA ŞEKERİ SERPİŞTİRİP SERVİS YAPIYORUZ *****AFİYET OLSUUUUUUUN*****



NOT:BEN BU SEFERLİK ARASINA BİRAZDA ÇİKOLATA SOSU PİŞİRİP KOYDUM DEĞİŞİK BİR LEZZET OLDU SİZDE DENEYEBİLİRSİNİZ BENCE BU İÇ HARCINA ÇİKOLATA YAKIŞIYOR ....









8 Aralık 2007 Cumartesi








EKMEK DOLMASI
Malzemeler::::::
bir adet yuvarlak ekmek veya 6 adet küçük yuvarlak ekmek (biraz bayat olmalı)
250 gr.kıyma,
1 adet ince kıyılmış soğan,
1 kase haşlanmış bezelye ve havuç veya hazır garnitür,
1 adet orta boy küp doğranıp kızartılmış patates
1 avuç kıyılmış ceviz veya çam fıstığı,
1 kaşık salça,
1 fincan zeytinyağı,
3 yk. tereyağı,
karabiber,pulbiber,kekik,tuz....







YAPILIŞI::::::::
ilk olarak zeytinyağı kıyma ve soğan güzelce kavrulur,sonra baharatlar eklenir ceviz,tuz,garnitür,patates ilave edilerek karıştırılır ateş kapatılır. bu arada ekmeğin üst kısmı kapak olarak kesilip içi boşaltılır çıkarılan ekmek içi ufalanıp iç harcına katılır ekmek doldurulup kapağı kapatılır geniş bir tencereye porselen bir yemek tabağı ters olarak oturtulur yada eğer varsa üç ayaklı demir çay altı konur biraz tereyağıyla yağlanır dolmuş olan ekmek bunun üzerine yerleştirilir tereyağı parçaları ekmeğin üzerine konulur 2 sb. su içinde salça ezilip üzerinden gezdirilirkapağı kapatılıp kaynadıktan sonra ateş kısılır ekmek yumuşayıncaya kadar pişirilir sofraya getirirken içine biraz rendelenmiş kaşar peyniri eklerseniz nefis oluyor yalnız tencereden çıkarırken dikkat edin parçalanmasın afiyet olsun dikkatli olun parmaklarınızı yemeyin bu tarifde çok iddialıyım beğeneceğinizdende eminim yorumlarınızı bekliyorum arkadaşlar .

4 Aralık 2007 Salı

PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ TARİFLERİ *6*

PAPATYALI UN HELVASI
MALZEMESİ::
150 GR. MARGARİN,1 ÇAY BARDAĞI SIVIYAĞ,2 SU BARDAĞI UN .
2 SU BARDAĞI TOZ ŞEKER,2 SU BARDAĞI SU.
YAPILIŞI::
SU VE ŞEKER BİR KABIN İÇİNE ALINIP KAYNAMAYA BIRAKILIR, BAŞKA BİR KAP İÇİNDE (MÜMKÜNSE DİBİ TUTMAYACAK BİR KAPTA YAPIN) YAĞLAR VE UN PEMBELEŞİNCEYE KADAR KAVRULUR OCAK ATEŞİ KISIK AYARA ALINIP SONRA KAYNAMAKTA OLAN ŞERBET AZAR AZAR EKLENİP HIZLI HIZLI KARIŞTIRILARAK HELVA KIVAMINA GETİRİLİR VE BİR TEPSİYE YAYILIR EVİNİZDE BULUNAN KALIPLARLA İSTEDİĞİNİZ ŞEKİL(BU İŞLEMİ YAPARKEN HIZLI HAREKET ETMEK LAZIM DAHA GÜZEL SONUÇ ALMAK İÇİN) VERİLEREK SERVİS TABAĞINA ALINDIKTAN SONRA FISTIK VEYA CEVİZ SERPİLEREK SÜSLENİR * AFİYET OLSUN * YAPTIĞINIZ ETKİNLİKTE KOLAYLIKLAR DİLİYORUM *

2 Aralık 2007 Pazar

papatya68