8 Ocak 2011 Cumartesi

POTAKAL KASESİNDE PORTAKALLI KEK

 Arkadaşlar bu gün sizlere portakal kasesinde portakallı kek tarifi vermek istiyorum tarif Hayrunnisa  kardeşimin bloğunda görüp denedim lezzeti nefis oldu ama benim keklerim biraz dışına taştığı için Hayrunnisanın resmi gibi güzel bir resim çıkmadı ortaya dilerseniz tıklayıp aslını görebilirsiniz
 ben ayrıca bu kekleri etkinliği için Yıldıza gönderiyorum denemenizi tavsiye ederim tarifi aynen aktarıyorum ben sadece ufak bir ekleme yaptım oda içine ceviz eklemekti lezzeti daha da güelleşti mutlaka denemelisiniz
Buda artan kek hamurundan yaptığım pankekler çikolata sosla nefisti ailece bayıldık misss gibiydi:)))
Gelelim tarife
MALZEMELER:
*1 adet yumurta
*1 çay bardağı toz şeker
*yarım çay bardağı sıvıyağ
*6 küçük portakalın suyu (yaklaşık 1 çay bardağı)
*2,5 çay bardağı un
*1 paket kabartmatozu
*1 paket vanilya
dışı için; 6 orta boy portakal
3 yemek kaşığı ince çekilmiş ceviz (bunu ben ekledim)
yapılışı

*iyice yıkanan portakalların üst kısmı kesilir.önce bıçakla kenarları sonra yemek kaşığı yardımıyla içi tamamen çıkartılır.kağıt havlunun üzerine ters şekilde çevrilerek içlerinin kuruması sağlanır.*kek hamuru için; bütün malzeme derin bir kapta mikser yardımıyla çırpılır.
*hazırlanan kek hamuru portakal kabuklarının içine paylaştırılır.(üzerinde 2 parmak boşluk kalacak şekilde)
*160 c de kürdan testi temiz çıkıncaya kadar pişirilir.
*pudra şekeri ve portakal dilimleri ile süsleyerek servis yapılır.
 Hayrunnisa kardeşimden aynen alıp getirdim mutlak denemelisiniz:)

12 yorum:

sarkaç dedi ki...

Aynur'cuğum bunlar ne güzel olmuş. Çok sevdim bu fikri. Ben sadece portakal tabağında muhallebiyi biliyordum. Pişerken kabukların bozulmaması da çok şaşırtıcı. 160 dereceye sadık kalınması gerekiyor sanırım. Hayrunnisa Hanım'ı da kutluyorum bu güzel tarifi için.

ZELİHA-UMUTSEPETİ dedi ki...

Akşam-ı şeriflerin hayırlı olsun ablacığım..
Ne hoş bir görüntü oluşturmuş portakal kasesinde kekler :)
Ellerine,emeğine sağlık..
Dua ve muhabbetle..

lezzet sarayı dedi ki...

ohh nefis gerçekten ellerine sağlık.

esra dedi ki...

papatyam nasılsın canım...portakallı kek nasıl pişiriliyor fırında şaşırdım biraz..biliyorumusn seni kaçıncı kez rüyamda görüyorum..beni kutsal topraklaramı çağırıyorsun acaba..inş hayırlı rüyalardır:)))

Yaren dedi ki...

Ellerine saglik cok güzel enteresan görünüyor. Diyer kek te cok nefistir eminim.Afiyetler olsun,sevgiyle kal.

tadınadoyamadım-dilek dedi ki...

Aynur ablacım ne güzel tarif ellerine sağlık
portakal acılık katmıyor değil mi? çok merak ettim,Erkam Eymen bu tarife bayılacak:) kekin tadını

İnci Yemek dedi ki...

Papatyam ne kadar hoş kekler olmuş doğrusu ellerine sağlık canım :)tarifi listeme aldım bende mutlaka deneyeceğim sunuma bayıldım valla:)
mutlu pazarlar canım..

kahveci dedi ki...

ne kadar sevimliler bu kekler böyle....çok merak ettim gerçekten...çocukların bayılacağı bir görüntü....tarifi henüz okumadım ama bir şeyi merak ediyorum...acaba portakalın kabukları fırın ısısına dayanabiliyor mu ? ellerinize sağlık, sevgiyle kalın :)

papatya68 dedi ki...

hepinize çok teşekkür ederim arkadaşlar
portakalların rengi ve şekli kesinlikle bozulmuyor korkmayın
ayrıca hiç bir acılık da olmuyor Dilekciğim
sadece portakalların içini çıkarmak biraz zaman alıyor o kadar
bence denemelisiniz
sevgiler

Pembe Dusbahcesi dedi ki...

Sevgili arkadaşlar PEMBE DÜŞBAHÇEMİZ 'in etkinlikleri ''baştan çıkaran lezzetler'' ile kaldığı yerden devam ediyor...

Gerek görüntüsü gerek sunumu ile sizi mutlu eden baştan çıkartan lezzetleri bizlerle paylaşmanızı rica ediyoruz....


Bunun için yapmanız gerekenler:
5 ocak & 5 şubat tarihleri arasında içeriği tatlı olan kek,kurabiye,pasta, sütlü ve şerbetli tatlılarınızı blogunuz varsa blogunuzun ismini, tarifinizin adını ve linkini...
Blogunuz yoksa isminizi ,tarifinizin adını,fotosunu ve yaşadığınız şehiri pembedusbahcesi@gmail.com adresine bekliyoruz...

Yıldız dedi ki...

Ellerine sağlık canım
harika bir tarif bunuda yapılacaklar listesine ekliyorum :))
Canım gelen tarifleri sırasıyla ve günaşırı yayınlıyorum bu tarifin bu hafta içinde yayında olacak
Çoooooook teşekkür ederim....

yurdagül dedi ki...

aynur hanımcım ellerine sağlık benim kekimin kardeşini buldum sonunda :):) nefiss görünüyo sunum şeklinde bi o kadar güzel sanada afiyet şifa olsun inşlh.sevgilerimi bırakıyorum.