11 Ekim 2010 Pazartesi

SODALI VE SÜSLÜ KEK

Selam herkese 
bu ayçiçeği şeklindeki keki kızım Ayşenur ve 2 arkadaşı bizim evde ve benim gözetimimde hazırladılar geçtiğimiz hafta ve üzerini bu şekilde süsledikten sonra ertesi sabah okula götürüp sunum ödevlerinde sundular derece de aldılar tabiki:))
Ben de sizlerle paylaşmak istedim bugün aslında tarif daha çnceden bloğumda yayınladığım sodalı kek tarifimin aynısı sadece kalıp küçük olduğu için ölçüleri biraz azalttım o kadar şimdi gelelim ölçülere:


SODALI KEK
Malzemeler::::::
  3 adet yumurta,
  5 kahve fincanı toz şeker,
  2 fincan sıvıyağ,
  3 fincan soda veya gazoz,
  7 fincan un,1 paket kabartma tozu,
1 paket vanilya, 
1 çay bardağı hindistancevizi.
YAPILIŞI::::::::
ilk önce yumurta ve şeker iyice çırpılır,sonra diğer malzemeler ve en son unla karıştırılmış kabartma tozu  ilave edilip kek hamuru boza kıvamına getirilir yağlanmış olan kalıp veya küçük bir tepsiye  koyulup 150 derecede ısıtılmış fırında pişirilir ve afiyetle yenir çok güzel oluyor hadi afiyet olsuuuuuuun...
Üzerinin süslemesi için ortasına sarı gıda boyası ile boyadığımız hindistancevizi kullandık
Yapraklarına da antep fıstığı kullandık 
umarım sizde dener ve beğenirsiniz:D


35 yorum:

Unknown dedi ki...

çok şirin olmuş :)) kızlarımıza maşallah diyorum..Afiyetle kalın inşallah..sevgiler.

Bayram Kombesi dedi ki...

kizlarin ellerine saglik, yetisiyorlar vallahi.

Zencefil ve Tarçın dedi ki...

muhteşem bir görüntü, tebrikler...

yeşim dedi ki...

nefis görünüyor canım kızların ellerine sağlık.hayırlı güzel bir akşam diliyorum.sevgiler.kucak dolusu öpücükler...

kalpkurabiye dedi ki...

ablacım maşallahh kardeşim anneciğini geçecek gibi görünüyor:))
ne kadar güzeldir bir anne için bu analara şahid olmak:)

Cafe Pepela dedi ki...

Ablacığım süper görünüyor :)
Cici Ayşenur ve arkadaşlarının ellerine sağlık..
Devamını bekleriz:)
Sevgilerimle

maria dedi ki...

FOARTE BUN
FELICITARI
PUNE TRANSLATE
TE ROG
TE IMBRATISEZ CU MULT DRAG
MARI

PAPATYA PRENSES dedi ki...

kızların ellerine sağlık:) maşallah onlara..

Canan Demirbağ dedi ki...

Harika gözüküyor,ellerinize sağlık..

özlem dedi ki...

kızların ellerine sağlık. ne de lezzetli olmuştur. bir şey sormak istiyorum bu kek pandispanya olur mu? yumuşak bir kek mi oluyor?

SERAP UZUN--KARAKAZANDAN dedi ki...

Anansinia bak kizin al :)
Kizlarin ellerine saglik...

Selamlar.

sena çeyiz dedi ki...

Benim iki kızım var, inşallah yetişicekler. :)
Kalıbına hayranım vallaha, bir görsem bir yerde... :)

yemekbiraşk dedi ki...

kızların ellerine sağlık :)
nefis olmuş :) kızlara selam..
sevgiler..

Güloanne mutfakta dedi ki...

canım anasına bak kızını al derler marifetli annenin becerikli kızı maşallah ellerine sağlık çok şirin görünüyor

YeMeK vAkTi dedi ki...

Sodalı kek ve böreklere bayılırım Ellerinize sğalık

emelce yemek dedi ki...

kizlarin ellerine saglik

Sevil Şahin dedi ki...

bir tanem kızının ve arkadışının ellerine sağlık nefis olmuş
bende bayılıyorum bu kalıba koyacak yerim olsa hiç düşünmeden alıcam :))
afiyet bal olsun tatlım

mehtap kuzucu dedi ki...

kızların ve sizin elinize sağlık çok güzel,tablo gibi bir kek olmuş..sevgiler

Bulbulunyeri dedi ki...

Canım,
kızlarının ellerine sağlık. Muhteşem olmuş. Annesinin kızı. Allah nazardan saklasın.Maaşallah diyorum.
Sevgiyle kal.

Cahide dedi ki...

Ablacım senin bu kalıbını çok seviyorum.Pek şirin duruyor,Kızlarında ellerine sağlık.Bu kızlar işi kavradı,artık korkma ablam.Elleri dert görmesin fıstıkların...Senide çok öptüm ablacım.sevgilerimle...

hanife dedi ki...

kızların eline sağlık böylesi güzel lezzeti iyi not verilmezmi

edaca dedi ki...

saol arkadasım

MERHABA dedi ki...

maşallah ne güzel yapmışlar kızların ellerine sağlık.Sevgilerimle....

www.sendepisir.com dedi ki...

Gözetiminizde de olsa yaptıkları kek için ellerine sağlık. Geleceğin aşçıları şimdiden yetişiyor. Kolay gelsin..
www.sendepişir.com / Nilgün

Urfa Tutkunu dedi ki...

Kek kalıbı pek orijinalmiş =) Kızların ellerine sağlık. Başarılarından dolayı da tebrik ederim. Aynur Ablam şu linke bir uğrar mısın sana zahmet:

http://urfatutkunu.blogspot.com/2010/10/barbunya-salatasi-ve-mim.html

Özellikle bu bloğunu değil, diğer bloğunu mimledim ki belki daha çok kişi görüp de hatime katılır diye.

susamcorekotuFeriha dedi ki...

ayşenuru tebrik ediyorum:))))
sen dua et iyileşip geleyim sana kemalpaşa tatlısı getireyim

Fatoş Öztürk dedi ki...

Kızların ellerine sağlık gerçekten süslü kek olmuş.Sevgi ve selamlar...

Jibek dedi ki...

Süslü ablam beniiim :) şirin kızının şirin kalıbınla yaptığı şaheser harika görünüyor emeğine sağlık. senin genlerini taşıyan hamarat kızın varken sırtın yere gelmez evel Allah :)
hayrlı bereketli cumalar ablam.

Fatma Tekin dedi ki...

Hayırlı cumalar bloğuma uğrayıp braktığınız güzel yorum için ayrıca teşekkür ediyorum.Ne güzel bu soğuk havalarda baharı getirmişsiniz şimdiden çiçekli kekiniz çok güzel görünüyor ellerinize sağlık,kendimi baharda hissetim kekinizi görünce.Sevgiler.

mandalincikmazi dedi ki...

Günaydın canım,
hayırlı cumala dilerim.
Kızların ellerine sağlık kek gerçektende çok süslü ve harika görünüyor eminim çok iyi bir not almışlardır...Sevgiler.....

Sevil Şahin dedi ki...

tatlım sanada hayırlı cumalar
hediye paketi ile ilgili yazı için senden de destek bekliyorum
sevgiler

mintinin dünyası dedi ki...

aynur ablam kızlara maşallah diyecem.ne güzel yetiştiriyorsun maşallah sana da.ellerine emeğine sağlık ablam.pek süslü ciddeen.çok öpüyorum seni.selamlar

MUTFAKISTAN dedi ki...

CANIM KIZLARDA ANNESINE CEKERMIS
SUPER OLMUS KEK AFIYET OLSUN
SEVGILER

YELDA dedi ki...

Bravo kızlara ellerinize sağlık.
Bir şey sormak istiyorum buradaki fincan ölçüsünün boyutu nedir türk kahvesi fincanımı yoksa nescafe fincanımı ?
Teşekkürler

Baharcicegi dedi ki...

Kiz anneye cekermis,kimin kizi masallah ,cicek gibi acmis kek ögretmen birde kötü not versin bu güzelim pastaya kizinin ve arkadaslrinin eline saglik

Aynurun Mutfagından Denenmiş Tarifler Papatya Sef Nefis Lezzetlerle Sizlerleyim.. AYNURUN MUTFAGINDAN PAPTYA ŞEF TARİFLERİ Aradığınız Tüm Tarifler.. Sosyal Ağlarda Bizi Takip Edin..