30 Ekim 2010 Cumartesi

YALANCI TAVUK GÖĞSÜ (ETİMEKLİ)

Herkese hayırlı ve huzurlu bir hafta sonu diliyorum ve "YALANCI YEMEKLER" etkinliğine ev sahibeliği yapan  Serap arkadaşıma bende bu tatlı tarifini gönderiyorum işte tarifim:
MALZEMELER:
1 paket sade etimek,
yarım bardak şeker,
yarım bardak su.
etimekler borcam tepsiye dizilip üzerine de şekeri biraz karamelize ederek suyu ekleyip kaynattığımız şerbeti kuru yer kalmayacak şekilde gezdirip dinlenmeye bırakıyoruz.
YALANCI TAVUK GÖĞSÜ İÇİN:
1 litre süt, 50 gr.tereyağı,
2 türk kahvesi fincanı un,
8 yemek kaşığı şeker,
1 tatlı kaşığı dövülmüş damla sakızı yada 1 paket vanilya.
İlk önce tencereye unu alıp kısık ateşte un kokusu gidene kadar hafifce kavurun ama rengi değişmeden sütü yavaş yavaş ekleyip bir yandan da çırpma teliyle hızlı hızlı karıştırın sonra da şekerini ekleyip aralıksız karıştırmak suretiyle pürüzsüz bir muhallebi elde edin en son damla sakızı veya vanilyayı ekleyip koyu bir muhallebi kıvamına gelince ateşten alın ve içine tereyağını atıp ara ara karıştırarak ılık hale gelmesini sağlayın
sonra 15 dakika mikserle çırpın ki lezzetine lezzet gelsin kıvamı muhteşem olsun:)
şimdi de tepside bekleyen etimeklerin üzerine döküp buzdolabına kaldırın haaa üzerini kapatmayı unutmayın sakın soğuyunca dilimleyerek servis edin 
Arzu ederseniz üzerine meyve sosu veya çikolata sosu da ekleyip süsleyebilirsiniz biz bu defa sade yemek istedik Afiyet şifa olsun efendim:)
   Bir dilim bir tutam arkadaşıma hediyemdir bu son dilim tatlı:D afiyet olsun Serabım:)

24 yorum:

neval dedi ki...

bir zamanlar sık yapardık hatırlattınız sağolun

kemalpaşatatlısı dedi ki...

Aynur cuğum,
Güzel yorumun için teşekkürler, bu sabah yüzümdeki gülümsemenin sebebi senin yorumun:))
Yalancı tavuk göğsünü ben de aynen böyle yapıyorum, hatta şekeri karamelize yaptın mı diye baktım, evet sen de yapmışsın, buna bayılıyorum. Hafif ve çok güzel bir tatlı, ellerine sağlık..
Muhabbetle...

YeMeK vAkTi dedi ki...

Ellerine sağlık nefis görünüyor canım

Unknown dedi ki...

Ellerine,emeğine,gönlüne,ömrüne sağlık..Çok güzel olmuştur eminim..Etimek tatlısını krema ile hazırlıyorum,bir dahaki sefere bu şekilde hazırlıcam inşallah :) Hayırlı pazarlar diliyorum..Dua ve muhabbetle...

Nehir Butik Pasta dedi ki...

ellerine sağlık
çok lezzetli oluyor hemde hafif

fuat gencal dedi ki...

Ellerinize,emeğinize sağlık. Nefis leziz ve iştah açıcı görünüyor.

Saygılar.

dogada.blogspot.ru dedi ki...

Hem hafif, hem güzel, nefis bir sütlü tatlı ellerine sağlık arkadaşım sevgiler canım

bir dilim bir tutam dedi ki...

Canim etkinligime katildigin icin tesekkürler.Tarifi aldim-Sevgiler
SERAP

gelibolu17 dedi ki...

Hamarat arkadaşım benim ellerine sağlık,çok nefis olmuştur şimdi bu tatlı.
selamlar sevgiler
afiyet olsun

Miskokulu Lezzetler dedi ki...

Aynurcuğum bu güzellik yalancı olur mu harika bir şey bu ellerine sağlık canım sevgiler...

Güloanne mutfakta dedi ki...

canım ellerine sağlık nefis bir lezzet

umutluhayat dedi ki...

aynurcum ,canım hemşerim enfes olmuş.ellerine sağlık.sevgiler.

lezzet sefasi dedi ki...

Ellerine emegine saglik, bene cok severim bu tarifi.
Sevgiler
Sefa

sevimin sayfasi dedi ki...

nefis olmus, ellerine saglik canim

mintinin dünyası dedi ki...

sevgili ablam inanılmaz güzel ve sunumu şahane bir lezzet.ellerine sağlık.minticiğinden sevgiler...

Baharcicegi dedi ki...

tavuk gögsüyle etimek tatlisi iyi fikir,sütlü tatliyi sevdigim icin tam benlik olmus eline saglik Aynurcum

SERAP UZUN--KARAKAZANDAN dedi ki...

Aynurcugum,harika olmus yalanci filan ama sahici gibi duruyor "ben yalanci degilim" diyor.:)
Ellerine saglik cnm.
Ayrica ödül icin sayfamda tesekkür ettim ama,burda etmedim sanirim tekrar tesekkürler cnm.

Selamlarimla...

sarkaç dedi ki...

Yalancısı tercihim. Elinize sağlık

lezzetmarifet dedi ki...

ellerine sağlık........ımmmmmmmmmm enfes.....
sevgiler.........

http://belguzar anne.blogspot.com dedi ki...

merhaba elıne sağlık sevgıler

mine dedi ki...

ooohhh misler gibi tatlı kokusu buraya geldi ellerine sağlık

aleyna dedi ki...

s.a aynur ablacım.nasılsın.inşallah iyisin.benimde kurtarıcı tatlımdır.ellerine sağlık

NEŞELİ MUTFAK dedi ki...

Ellerine sağlık.çok nefis görünüyor:))
sevgiler

Urfa Tutkunu dedi ki...

Aynur Ablam ellerine sağlık. Postunu görünce yorum yazamadan geçemedim =) En sevdiğim tatlılardan biridir sakızlı etimek tatlısı. Arkadaşlarım bilirler. Kulakları çınlasın Havvacığım bize her gelirken yapar getirir bunu bildiği için =) Ve onlara gittiğimde de hazır bulundurur =)

Aynurun Mutfagından Denenmiş Tarifler Papatya Sef Nefis Lezzetlerle Sizlerleyim.. AYNURUN MUTFAGINDAN PAPTYA ŞEF TARİFLERİ Aradığınız Tüm Tarifler.. Sosyal Ağlarda Bizi Takip Edin..