22 Kasım 2010 Pazartesi

HURMA PÜRELİ KEK VE TOST EKMEKLİ TAVUKLU ORMAN KEBABI

Selam hanımlar beyler bloğuma misafir olan herkese selam olsun güzel bir hafta diliyorum
Bayramın arkasından sizlere heryerde etli tarifler olacağını bildiğim için bir farklılık yapıp muhteşem kelimesini kullanırken asla abartmadığımdan emin olmanızı istediğim hurma püreli kekim ve tost ekmekleri ile yaptığım orman kebaplı harika bir tarifi vermek istedim ikisi de tamamen kendime ait tariflerdir hiç bir yerden alınmamıştır size hikayelerini de anlatayım haydi buyurun benden söylemesi denemeyen pişman olur diyebileceğim kesinlikle lezzetini abartmadığım iki tarif bundan sonra favori ikramlarım olacak ev halkı ve ikram ettiğim arkadaşlarım da çok beğendiler sıra sizde umarım beğenirsiniz:)))
KEK İÇİN MALZEMELERİ:
2 su bardağı ayıklanmış ve püre haline getirilmiş hurma (hurmalarınız sertse önceden biraz sıcak suyla ıslatın yumuşasın)
3 adet yumurta,
1 su bardağı şeker,
1 su bardağı sıvıyağ,
1 fincan rendelenmiş bitter çikolata,
yarım su bardağı kıyılmış ceviz,
2 kaşık kakao,vanilya,
3 kaşık pirinç unu,
1 su bardağı süt,
3 kaşık su,
1 paket kabartma tozu,
1 çay kaşığı karbonat,
1 paket vanilyalı toz puding,
aldığı kadar un (azar azar ekleyin hamur katı olmasın)
YAPILIŞI:
önce her zamanki gibi yumurtalar ve şeker çooook güzel çırpılır, ayrı bir kapta hurma sütle iyice bir mikserlenir ve sonra diğer malzemeler teker teker eklenip çok cıvık olmayan ama çok da katı olmayan bir kek hamuru elde edilir büyük boy bir kek kalıbına yada orta boy bir fırın tepsisine yayılıp 150 derece fırında ilk 15 dakikayı alt- üst ısılı olarak 15 dakikadan sonrasını da kızarıncaya kadar kürdan testi yaparak sadece alttan ısıyla pişirilir vazgeçemeyeceğiniz dadına doyulmaz bir kekiniz olur haydi hemen deneyin derim ben:))))
Hikayesi de şöyle geçenlerde bir gün kızımın arkadaşları ile toplanıp ödev yapması gerekliydi bende kızların gidecekleri evin hanımının daveti üzerine kızımla birlikte gidecektim eli boş gitmek olmaz tabi hemen mutfağa girdim güzel bir pasta yapayım derken önceden hazırladığım hurma püresi dondurucuda gözüme çarptı dolabı açtım elime geleni çıkardım gözümün değdiğini çıkardım ortaya öylemi yapsan onuda mı katsam derken bu lezzeti dillere destan:) kek ortaya çıkıverdi ama ben malzemeleri biraz bolca tutunca hamur kalıba çok geldi bu resimdeki gördüğünüz kalıba da yerleştirince tam oldu önce arkadaşa götürecek olduğumu pişirdim onun soğumasını beklerken bu kalıpta olanı pişirdim onuda eşim ve çocuklarıma ikram etmek için evde bıraktım işte böyle
ÜZERİ İÇİN:
vanilyalı sos kullanabilirsiniz veya krem şanti kullanabilirsiniz ben resimdeki Condensed Milk kullandım çünki lezzetini çok seviyoruz artık siz ne dilerseniz onu kullanın:)


Bu arkadaşa götürdüğüm kek onu süsleyemedim çünki giderken içine koyup götürmek için o kadar büyük kapaklı bir kap bulamadım ama süslemesemde çok severek yediler Allah için güzel de kabarmıştı:)))
Gelelim diğer tarifimize
Tost ekmekli tavuklu orman kebabımın hikayesi değişik birşeyler yapmak isteğiyle mutfağa girdiğim zaman tavuklu orman kebabını yapıp ikram şeklini değişik nasıl yaparım diye düşünürken tost ekmeklerinin gözüme takılmasıyla ortaya çıktı bizimkiler her zaman böyle yap dediler birde siz deneyin tavsiye ederim:)



Tost ekmekli tavuklu orman kebabı
YAPILIŞI:
ilk önce tavuklu orman kebabımızı pişirip soğutuyoruz sonra tost ekmeklerini tepsiye yanyana dizip sütle biraz ıslatıp üzerine orman kebabını güzelce yaydıktan sonra da bir kat daha ekmek dizip en üste beşamel sos yapıp her yerini kaplıyoruz bolca da rendelenmiş kaşar peynirini serperek 200 derece ısıtılmış fırında pişiriyoruz dilimleyip afiyetle hem ikram ediyoruz hemde yiyoruz:))) işte bu kadar kolay
TAVUKLU ORMAN KEBABININ YAPILIŞI:
(Ölçülerden 12 dilim çıkıyor )
500 gr. küçük küpler şeklinde doğranmış tavuk göğsü,
10-12 adet kültür mantarı,
1 kase haşlanmış bezelye,
1 su bardağı zar gibi doğranmış haşlanmış havuç,
1 kase küçük küp doğranmış haşlanmış patates,
tuz,karabiber,pul biber,kekik,
1 iri diş rendelenmiş sarımsak,
1 adet ince doğranmış soğan.
1 çay bardağı zeytinyağı,
İlk önce soğanımızı incecik doğrayıp zeytinyağı ile birlikte tenceremize alıp kavuruyoruz penbeleşmeye başlayınca sarımsak ve küçük doğranmış tavuklarımızı ekliyoruz biraz karıştırıp kapağını kapatarak pişmeye bırakıyoruz suyunu salıp çekince biraz da kavuruyoruz ardından haşlanmış malzemelerimizi ve zevkimize göre baharatlarımızı ilave ediyoruz az daha unutuyordum ince ince doğrayıp az bir yağla kavurduğumuz mantarlarıda içine atıyoruz biraz daha karıştırıp sonra ateşten alıp ılıklaşmasını bekleyip tost ekmeklerimizle tarif ettiğim üzere buluşturuyoruz canlar:)
haaaa unutmadan orman kebabını döşedikten sonraki üst kısma döşenen ekmeklerde sütle ıslatılacak ama hafifce
Beşamel sos için:
2 kaşık tereyağını eritip 2 kaşık tepeleme unu yağın içinde biraz kavuruyoruz sonra sütü yavaş yavaş ekleyerek muhallebiden biraz daha cıvık kıvamda pişiriyoruz ekmeklerimizin üstünü kaplıyoruz

Biliyorum uzuuuun bir post oldu ama ayrıntılar önemli diye düşündüm ayrıca yemeklerimin hikayeleri de yer alınca yazımda sabredip okudunuzsa teşekkür ediyorum:D

25 yorum:

Güloanne mutfakta dedi ki...

canım her iki tarifinde muhteşem bayılıyorum yaratıcılığına süperrrr süperrrr öptüm

umutluhayat dedi ki...

ellerine sağlık canım.nefis olmuş.

neval dedi ki...

hurmasever olarak elime geçeni yediğim için püresini yapmak nasip olmadı ,umreye gidersek inş. hurma ayini yapıcam (tabii şeker komasına girmezsem )

sena çeyiz dedi ki...

Hurmayı çoookkk severim, iki tarif de harikulade gözüküyor. Ellerinize sağlık.

kalpkurabiye dedi ki...

canım ablacım geçmiş bayramın mübarek olsunnn..
öperim o güzel yanaklarındann:))lezzetleryine nefiss:) ellerin dert görmesin ablacımm:)

lezzet sefasi dedi ki...

ikiside harika olmus ellerine saglik sekercim.
Sevgielr
Sefa

Adsız dedi ki...

canım böyle kaliteli şeker hurmaları bulabilsem eminim keke sıra kalmaz.ço kdeğişik çok güzel olmuş..ellerine yüreğine sağlık..

zeytintanesi dedi ki...

Tariflerin harika, teşekkür ederim canım bana uğramışsın. Aslında buralardayım da, biraz uzak kaldım biliyorum, inş.kapatacağım arayı:)) sen nasılsın? Seninde geçmiş bayramın mübarek olsun...

dogada.blogspot.ru dedi ki...

AYNUR hanımcım Ne kadar değişik ve güzel tarifler tam bana göre değişik bir tarif gördümmü mutlaka denemek istiyorum TOST EKMEKLİ orman kebabını evde malzemelerde varken mutlaka dnemeliyim ellerine sağlık canım sevgilerimle hayırlı akşamlar

Unknown dedi ki...

Şahane lezzetler bunlar..
Tebrik ediyorum :)
Gözlerim bayram etti,ama midem için mutfağa doğru yol almam gerek :)
Mutlu haftalar diliyorum..

sarkaç dedi ki...

Ard arda ne güzel tarifler, yapmaya yetişmem mümkün görünmüyor.

serap uzun--karakazandan dedi ki...

keki mutlaka deniycem ins,hazir kurban eti varken de kebabi denemem lazim :)
Emegine saglik cnm.

!!! ♥ Hasretli Lezzetler ♥ !!! dedi ki...

hersey süper.. ellerine saglik canim..

ve benden sana bir mim var, kabul edersen sevinirim:) kocaman sevgilerimle..

kelebeklisaniyeler dedi ki...

Ne kadar hos iki lezzet sunmussun ablacim özellikle tatlin sahane ellerine saglik,öpüyorum.

Fatoş Öztürk dedi ki...

Ellerine sağlık canım nefis lezzetler sunmuşsun.Bu arada hurmalarda harika:)Afiyet olsun sevgiler...

gelibolu17 dedi ki...

bacımm ben geri geldim,sana kahveye gelcem sonra,haber verim dedim,senide mimledim...
sevgiler,selamlar
öperim.

Nehir Butik Pasta dedi ki...

ne güzel bir kek
Papatyam ellerine sağlık

ANNEMİNELİ dedi ki...

Merhabalar; zarif ziyaretine gönül dolusu teşekkürlerrr..İki lezzette harika görünüyor,ellerin dert görmesin...öptüm....

Adsız dedi ki...

Yazar cok tesekkurler...

Selamlar Neslihan

makcig dedi ki...

mERHABA GÜZEL ARKADAŞIM.eLLERİNE SAĞLIK HEPSİ NEFİS GÖRÜNÜYOR.aLLAH NASİP EDERSE UMRE YE GELECEĞİM.GELDİĞİMDE SANA UĞRAMAK İSTİYORUM.SANA ULAŞABİLECEĞİM BİR ADRES YAZAR MISIN.?ŞEHR-İ BURSA'DAN SEVGİLER...

Banu dedi ki...

Canım ellerine sağlık nefis iki tarif vermişsin afiyet şeker olsun.... sevgilerimle...

Nilgün dedi ki...

Her iki tarifinde değişik geldi, emeklerine sağlık.Birbirimizden ne çok şey öğreniyoruz. Sevgiyle kal canım, kolay gelsin..

Zencefil ve Tarçın dedi ki...

Canım; tariflerin çok güzel, ellerine sağlık. Ama hurmayı ben meyve halinde iken tüketmeyi daha çok seviyorum galiba, kıyamam öyle keklere koymaya...

CAHİDE dedi ki...

Ablacım beğenilmeyecek gibi olmamış ki bu kek.Maşaallah ne güzel kabarmış.Yumuşacık olduğu belli ellerin dert görmesin ablacım.Yalnız yanlış anlamadıysam kuru hurma kullanmışsın değil mi?
ben kuru hurmayla hiç denemedim.
Bir gün bende kuş olup uçsamda misafirin olsam,nasıl olur acaba?:))

Muhabbetle ablacım...

Tümay Öztürk dedi ki...

Hem kekin hem de kebabın ikisi de şahane görünüyorlar. Lezzetlerinin de çok güzel olduğunua eminim. Ellerine sağlık:)

Aynurun Mutfagından Denenmiş Tarifler Papatya Sef Nefis Lezzetlerle Sizlerleyim.. AYNURUN MUTFAGINDAN PAPTYA ŞEF TARİFLERİ Aradığınız Tüm Tarifler.. Sosyal Ağlarda Bizi Takip Edin..