4 Mayıs 2011 Çarşamba

AYÇİÇEĞİ ŞEKLİNDE TAHİNLİ VE CEVİZLİ ÇÖREK






Bu güzel çöreğin tarifini Zehra hanımın sitesinden almıştım o ekmek olarak sade yapmıştı ben tahinli cevizli yaptım deneyince çok lezzetli de olduğunu gördüm ayrıca sofrada duruşu görüntüsü çok güzeldi çiçek gibi ama ben biraz büyük yaptığım için Zehra hanımın çöreği kadar kabarmadı biraz daha küçük olması gerekiyor birdahaki sefere öyle yapıcam sizde denemek isterseniz ki ben ısrarla tavsiye ederim tıklayıp nasıl yapıldığını ve asıl tarifi görün resimler harika
Tarifi ve yapılış aşamalarını aynen aktarıyorum

250 ml ılık süt
1 yaş maya
1 tatlı kaşığı şeker
2 tatlı kaşığı tuz
125 ml sıvı yağ
2 yumurta
700 gr un

üstüne
1 tatlı kaşığı süt
1 yumurta sarısı
çörek otu ile susam
Ayrıca hamur aralarına sürmek için 100 gr ermiş tereyağ ve yumurta sarısı


Mayayı ılık süt içinde şekerle birlite eritin
Unun ortasını havuz gibi açıp ortaya mayalı sütü dökün.
Sıvıyağ ve diğer malzemeleri de ekleyip yumuşak bir hamur yapın.
Hamurunuzu 45 dakika mayalanmaya bırakın.
Hamuru iki büyük bir küçük parçaya bölün.
İki büyük parçayıda beşer hamur yumağına bölün.
Tepsinizi bu arada yağlayıp iyice unlayın.


Hamurların beşini tek tek tabak büyüklüğünde açıp yağlayıp üst üste koyun.
Ben bu aşamada aralarına sürdüğüm yağın içine tahin ve dövülmüş ceviz ekledim öylece sürdüm lezzeti süperdi

Bu beşliyi tepsiye koyup merkezden dışa doğru 8 yada 6 parçaya kesin.Ama sakın dış kısmı tamamen kesmeyin.
Kestiğiniz parçaları dışa doğru çevirin.
Diğer beşli hamuru tek tek açıp yağlayarak üst üste koyun ve onuda tepsideki hamurun ortasına erleştirin.
Aynı şekilde onu da kesin.
Açılan ortaya son küçük hamur yumağını yuvarlayıp yerleştirin.
Çiçek şekline gelen hamura süt ve yumurta sarısı karışımını sürün

Orta kısma çörek otu, taç yapraklara susam dökün.
Önceden ısıtılmış fırında 175 derecede üzeri kızarana kadar pişirin.
Zehra hanıma çok teşekkürler tarif için

Arkadaşlar Zehra hanım izin vermediği için yapım aşamalarını kaldırdım yeniden yapıp resimledikten sonra ekleyeceğim kusura bakmayın lütfen:(

35 yorum:

dedi ki...

yapımı çok zahmetli görünüyor ablacım ellerine sağlık :)

hanımanne dedi ki...

Maşallah:) ne kadar beceriklisiniz. görüntüsü ne kadar hoş olmuş ellerinize sağlık sevgiler

MERMERTEZGAHYEMEKTARİFLERİ dedi ki...

Aynur hanımcım gerçekten harika bir tarif görüntüsü muhteşem sizinde elerinize sağlık
sevgiler.birdahaki sefere aynısı gibi olur inşallah

PAPATYA PRENSES dedi ki...

Tahin ve ceviz.. üff diyorum daha ne olsun:))

Şeklide pek cici, ellerine sağlık canım.

SEVALCE LEZZETLER dedi ki...

Aynurcum ellerine saglik,gercekten aycicegi gibi olmus.Goruntu super lezzette superdir eminim.
Sevgilerimle...

yeşim dedi ki...

aynurcum canım önce kalıpta pişmiş sandım meğer kesilerek şekillendirilmiş çok beğendim...ellerine sağlık hem senin hemde tarif sahibi kardeşimizin..
öpüyorum bacımı canı-gönülden...

akdenizkizi.blogspot.com dedi ki...

biraz uğraştırıyor sanki....özellikle pişmeden önceki hali pek güzellll....ellerinize sağlık...nefis olmuş...

emelce yemek dedi ki...

eminim lezzetlidir ama görüntüsü bile yeter,harika olmus

Aycan dedi ki...

Ne güzel bir şekli vermişsin canım.Nefis görünüyor.Ellerine sağlık.

Sevgiler;

anneanneninemekleri dedi ki...

Tahin ve ceviz çöreklere çok yakışıyor ,görünüm de süper ellerinize sağlık,sevgiler

Unknown dedi ki...

Canım günaydın tahinli her lezzete bayılırım şeklide harika ellerine sağlık öpüyorum.

Hayatın Tatları dedi ki...

TAHİN VE CEVİZ EMİNİM ÇOK YAKIŞMIŞTIR ELLERİNE SAĞLIK CANIM...

durme durme dedi ki...

Aynur Hanım bu ne harika bir görüntü böyle, ellerinize sağlık. Bayıldım doğrusu:))

mutfagabuyrun dedi ki...

şekline bayıdım canım.tam ayçiçeği.ellerine sağlık canım.öpüyorum.

Hayatcemresi dedi ki...

Sevgili Aynur,
yapım aşamalarını görünce çok zor bir tarif olduğunu farkettim,
ama elinden hiç bir şey kurtulmuyor,becerine maşaAllah,
cevizli tatlar nefis oluyor,eline sağlık,hayırlı günler,sevgiler...

canimçektipişirdim dedi ki...

bu tarifi bende beğenmiştim senin kide çok güzel olmus.ne güzel kızarmıs..

Unknown dedi ki...

Görüntüye bayıldım. Ellerinize sağlık.

Unknown dedi ki...

tahin ve ceviz uyumuna hayran olanlardanım ben.yani tarif tam benlik olmuş.ellerine saglık.

Unknown dedi ki...

Süper güzel bir görüntüsü var. Ellerine sağlık canım..

Cahide dedi ki...

Canım ablam bu tarifi yabancı bir sitede görmüştüm ama denemeye erindim sanırım. Duruşu gerçekten çok güzel. Tahinli olması lezzetini artırmıştır eminim.Ellerin dert görmesin ablacım.

Zehra Gürgen dedi ki...

Aynur hanım tarifi beğenmenize çok sevindim. Tahin ve ceviz çok yakışmıştır bu çöreğe.Ellerinize sağlık

yapım aşamalarına ait fotoğrafların sitemde kalmasını tercih ederim.

Sevgiler

MUTFAKISTAN dedi ki...

ELLERINE SAGLIK TAHINLI CEVIZLI FIKRI COK GUZEL
AYNI TARIFI HAZIRLAMISTIM BENDE RESIMLER KOTU CIKTI YAYINLAMAMISTIM GORUNTUSU COK HOS
SEVGILER

kalpkurabiye dedi ki...

ablacımm ellerine sağlık olsun:)
bu güzel çörek gerçekten çookk güzel:)
bu şekillendirmeyi oktay ustada da görmüştüm:) çok başarılısın:) tebrikler:)
hayırlı cumalar:)

Tarifkolik/Öznur dedi ki...

Aynurcum ne hoş bir şekil olmuş ya bayıldım ellerine sağlık canım. Deneyeceğim inş. Sevgiler..

Bulbulunyeri dedi ki...

Canım,
ellerine sağlık. Nefis görünüyor.
Gerçekten çiçek olmuş. Biraz uğraştırıcı ama ortaya harika bir sonuç çıkmış.
Sevgiyle kal.

Magia da Inês dedi ki...

♫° ·.Amiga!

♥♥ Bom fim de semana!

Beijinhos.
Brasil°º♫
°º♥
º° ♥♥ ♫° ·.

www.sendepisir.com dedi ki...

Aynur'cum tadı bir yana görüntüsü süpr olmuş. Ellerine sağlık..

nagehan dedi ki...

Aynur ablacım selamunaleyküm, ilk önce şunu yazayım o kutsal topraklarda yaşadığın için bence çok şanslısın....
Ablacım en son geçen yıl tam bu zamanlar bana mesaj yazmışsın ama inan ben daha şimdi gördüm, çünkü eğer bloguma baktıysan görmüşündür ben çoktan bıraktım gibi bu işleri...2 çocuk (hemide erkek) , ev, iş derken bayağı yoruluyorum...Yaptığım güzelliklerin resmini çekmeye üşeniyorum veya resim çekip eklemeye üşeniyorum...Hayatımda çok değişiklikler oldu o nedenle herşeyden elimi çektim gibi oldu...

Ablacım inşallah sen, eşin ve çocukların iyisinizdir...Görüyorum ki sen aynı hızla devam ediyorsun, o kadar güzel şeyler eklemişsin ki yokluğum da hangisine yorum yazacağıma şaşırdım...Ablacım hepsi harika ellerine sağlık, bugünlük 2 tarifin çıktısını aldım en kısa zamanda deneyeceğim....

Şimdilik müsadenle gidiyorum....Allah yar ve yardımcınız olsun.....

Dadaş kızı Nagehan dan Iğdırdan selam ve sevgiler...........

!!! ♥ Hasretli Lezzetler ♥ !!! dedi ki...

ablacim ellerine saglik cok hos görünüyor ;)) ben bunu izlemekten kesemesdimde ;)) sevgi ve selamlarla..

yedirenk dedi ki...

ABLACIM ÇOK GÜZEL OLMUŞ,ELLERİNE SAĞLIK...

fatosun mutfagından... dedi ki...

harikaa olmuş canımmm ellerine sağlıkkk

yeşim dedi ki...

canım benim anneler gününü kutluyorum.çok öpüyorum.sevgiler.

necla dedi ki...

şekil çok güzel valla tadıda öyledir eminim ellerine sağlık

Bulbulunyeri dedi ki...

Canım,
anneler günün kutlu olsun.
Sevgiyle kal.

Unknown dedi ki...

Aynur abla çok güzel gözüküyor tadıda mükemeldir umarım ama çok meşakatli bana göre değil.benim için pratik olacak....bu aralarda hamur işi yapmıyo ve yemiyorum spora başladım yitince bin pişman oluyorum...öptüm seni kocaman sevgiler.

Aynurun Mutfagından Denenmiş Tarifler Papatya Sef Nefis Lezzetlerle Sizlerleyim.. AYNURUN MUTFAGINDAN PAPTYA ŞEF TARİFLERİ Aradığınız Tüm Tarifler.. Sosyal Ağlarda Bizi Takip Edin..