23 Mayıs 2011 Pazartesi

LAZANYA SARMA

Selam olsun tüm misafirlerime :)
Bu defa dün yaptığım lazanya sarma tarifimle bloğumdayım bizim evde lazanya en çok bu haliyle seviliyor bende servisi daha güzel yapıldığı için genelde böyle yapıyorum arkadaşlarımdan beğenip deneyenler oldu şimdi onlarda artık sarma yapıyorlar:) bende yengem Ayfer den öğrenmiştim yıllar önce Ayferim de çok güzel yemek yapar maşaallah canım benim:)
Lazanyaların aslında kenarları kıvırcıkdı ama yanyana dizip beşamel sosla kaplayınca dilimlerken kıvırcıklarını yakalayamadım birdahaki sefere kıvırcık halini de çeker yayınlarım inşaallah sizlerde lazanya severseniz eğer mutlaka denemelisiniz derim misafirler içinde hoş bir ikram oluyor beğeni topluyor:) tavsiyemdir herkese.
Gelelim nasıl yaptığıma:
MALZEMELERİMİZ:
20 adet lazanya yaprağı,
300 gr. köftelik çekilmiş dana kıyma,
1 adet irice soğan,1 diş sarımsak,
1 adet orta boy patates,
1 adet orta boy havuç,
3 adet orta boy domates,
1 çay bardağı zeytinyağı,
1 tatlı kaşığı biber salçası,
1 tatlı kaşığı dolusu tuz,
1 çay kaşığı karabiber,
1 çay kaşığı pulbiber,
bir tutam kekik ,
1 çay bardağı su.
Geniş bir tencereye bolca su koyup içine de 1 tatlı kaşığı tuz ve 1 çay kaşığı zeytinyağı kattım su kaynamaya başlayınca içine lazanyaları atıp haşlanmaya bıraktım
Lazanyalar haşlanırken ben geniş bir teflon tavaya zeytinyağını koyup içine incecik doğradığım soğanı ekledim hafif pembeleşene kadar kavurdum üzerine kıymayı ve baharatlarını ilave edip biraz kavurdum kapağını kapattıktan sonra ateşi iyice kıstım kıyma suyunu salıp çektikten sonra salçayı ilave ettim biraz kavurup rendelemiş olduğum domatesleri, patatesi ve havucu da katıp karıştırdım tuzunu attıktan sonra da suyunu döktüm kapağını kapattım yine kısık ateşte pişirdim soğumaya bıraktım
Haşlanan lazanyaları süzgece aldım üzerine soğuk su gezdirdim birazda zeytinyağı ile karıştırdım ki yapışmasınlar diye
Sarmak için kesme tahtasının üzerine teker teker alıp uzun olduğu için ortadan 2 ye kestim bir ucuna iç harcı koyup sardım ve ucu alta gelecek şekilde yağlanmış tepsiye dizdim hepsi bitince üzerini beşamel sosla kapladım ardından domates sosu gezdirdim kaşar peyniri de serptim ve fırına verdim fırnın ısısını sadece alttan verdim üst kısmı kapattım ki pişene kadar kaşarlar yanmasın
fırından çıkarmadan önce biraz üst kısmıda açtım hafifce kızarmaya yakın sertleşmesin diye çıkardım servis ettim afiyetle yendi bitti:)))
BEŞAMEL SOS İÇİN:
3 yemek kaşığı tereyağı,
2 yemek kaşığı un,tuz,
1,5 su bardağı süt,
bir avuç rendelenmiş kaşar peyniri.
Yağı erittim unu içinde biraz kavurduktan sonra sütü yavaş yavaş ilave ederek karıştırdım muhallebi kıvamına gelince kaşarı ekledim bitti:)
NOT:
süt az gelirse ekleyebilirsiniz ölçülen kaşık vs. farklı olduğundan az yada fazla gelme olabilir eğer süt fazla gelirse de 1 tatlı kaşığı unu azıcık sitle ezip karıştırıverin birşeycik olmaz.:))
DOMATES SOSU İÇİN:
3 adet rendelenmiş domatesi küçük bir tencerede 3 kaşık zeytinyağı ile biraz çevirip üzerine 1 diş rendelenmiş sarımsak biraz pulbiber biraz karabiber biraz da tuz ve 1 çay kaşığı şeker katıp pişirdikten sonra beşamel sosla kapladığım lazanyaların üzerine gezdirdim.

36 yorum:

Lezzet sarayı dedi ki...

ellerine sağlık Aynur ablacım çok güzel görünüyor...

PAPATYA PRENSES dedi ki...

Fotoğrafı görünce aklıma şey geldi, adını hatırlayamadığım bi makarna çeşidi var, boru gibi uzun. Onunla da yapsan aynı görüntü olur.İçine bu harç dolsa mımm güzel fikirmiş:P:)

Ellerine sağlık canım. Sunum çok hoş..

Miskokulu Lezzetler dedi ki...

Aynurcuğum sunumu şık tadı nefis bir tarif olmuş ellerine sağlık canım sevgiler İzmirden...

Unknown dedi ki...

Çokkk güzel gözüküyor,uzanıp tabağı alsam?ama kalmamıştır öyle değilmi?


ellerıne sağlık,afiyetler olsun.


sevgilerimle...

Adsız dedi ki...

Laznyanın sarma haline hem farklı hem şık sunumlu olmuş. Ben de bu şekilde denemek isterim. Hayırlı akşamlar. Ellerin dert görmesin Aynur.

halime dedi ki...

nefisssss ğörünüyor.ellerine sağlık....
iyi ğeceler...

nuran dedi ki...

aynurcum super olmus ellerine saglik...cok guzel bir fikir servisi kolay olur paylastigin icin tesekkurler... sevgilerimle...

CAHİDE dedi ki...

Ablacım cidden çok iyi bir fikir. Görüntüsüde çok güzel olmuş. Ellerine sağlık ablacım.Ben lazanyayı kendim yapmıştım geçen yıl. Onun lezzeti hazırlardan daha güzel oluyor. Ama her zaman yapmak mümkün değil tabi.
Allah'a emanet ol canım benim. Öptüm tatlı yanaklarından...

DEFNE YAPRAĞI:)))))))) dedi ki...

enfes görünüyor lazanyada tavuk mantar yada kıyma soğan kullanırım buda farklı bir tarif mutlaka deneyeceğim ellerinize sağlık

Tümay dedi ki...

Ellerine saplık canım nefis görünüyor kesinlikle!

Bulbulunyeri dedi ki...

Canım,
ellerine sağlık. Nefis görünüyor. Değişik ve şık bir sunum olmuş.
Yemede yanında yat.
Sevgiyle kal.

mine dedi ki...

nefis gözüküyor nedense lazanyayı pek denemedim denemeli

mutfagabuyrun dedi ki...

harika bir görüntü canım.eminim lezzetide öyledir.ellerine sağlık.öpüyorum.

Unknown dedi ki...

ben lazanya yapmayı hiç denemeyen bayanlardanım.ama hep aklımda bu halide çok hoşuma gitti.ellerine saglık.

anneanneninemekleri dedi ki...

Çok güzel görünüyor,eminim çok da lezzetlidir ellerine sağlık,sevgiler

Aycan dedi ki...

Tamda öğlen olmuştu.Karnım acıkmıştı ki.Offff bayıldım bayıldım.

SEVALCE LEZZETLER dedi ki...

Aynurcum,ellerine saglık,nefis görünüyor.Ailece çok severiz lazanyayı.
Sevgilerimle...

durme durme dedi ki...

Lazanya her haliyle çok leziz. Görüntüsü hoş, ve evet eminim servisi daha kolaydır. Elinize sağlık.

SEVALCE LEZZETLER dedi ki...

Aynurcum,bazı arkadaşlara yorum yollayamıyorum.Sanırım bi problem var.sana da az önce lazanyayla ilgili yazdım inşallah gelmiştir.Ayrıca diyet ve diyabetik etkinligine tarifim var.Sana zahmet haber verirmisin,alması için.ilk yorumum gitmişti ama blogun da görünmüyor.tekrar yazıyorum bir türlü yorumum gitmiyor.Eger yazabilirsem yarın bir tarifim daha olucak onu da alırsa sevinirim
Sevgilerimle...

emelce yemek dedi ki...

burda boru halinde de satiyorlar lazanyayi ,canneloni adi,ben de onun sunumunu cok begeniyorum

otuzundansonra dedi ki...

Çok lezzetli görünüyor.Elinize sağlık

Unknown dedi ki...

ımmmmm nefis gözüküyor Aynur abla ...senin artık eski tarifler gözükmüyor napıcaz...ben senin bazı tariflerini sık kullannanlara eklemiştim şimdi ulaşamıyorum bu yeni düzenlemeden sonra özellikle portakal reçelin ve kakaolu bir içeceğin vardı defterime yazmamıştım napıcam şimdi....görüşürüz

susamcorekotuFeriha dedi ki...

benden de sana selam olsun gül diyarının güzeli,
ben de severim hem de çok ama senin elinden yemek isterim be gülüm,
aynurcum bana yazdığın yorumlarının beni inanılmaz derecede mutlu ettiği yüzümü gülller açtırdığını söylemek istedim,canım benim iyi ki varsın:)
öpüldüün

akdenizkizi.blogspot.com dedi ki...

çok mantıklı olmuş ellerinize sağlık...lazanya almaya çekiniyorum ...ilk fırsatta deneyeceğim....

Gezi/yorum... dedi ki...

Elinize sağlık, mıknatıs gibi insanı çeken bir görüntü :)

Unknown dedi ki...

ellerine sağlık aynur hanım nefis olsa gerek
sevgiler afiyetle

necla dedi ki...

çok güzel görünüyor ellerinize sağlık

mine çelik dedi ki...

Aynur cum,

haftasonu ben de çocuklar gelince yaptım lazanya, başlıbaşına doyurucu bir yemek. Tek başına bile yetiyor :)
Seninkiler çok şeker olmuş, pakette daha yarısı duruyor, onları da sarma yapmayı kafama koymuş bulunuyorum an itibariyle...
Muhabbetle canım...

kalpkurabiye dedi ki...

ablacımm ellerine sağlık olsun..
lazanya hiç denemedim çok da merak ediyorum doğrusu:)dilerim ilerleyen zamanlarda denerim:)

NESLiiCE dedi ki...

Cok süper gözüküyor ellerinize saglik

Urfa Tutkunu dedi ki...

Lazanyayı ben de çok severim. Sarmak ne iyi fikir =)

sevil şahin dedi ki...

hımm gerçekten nefis olmuş bende yaptım böyle bir lazanya çok pratik ve şahane oluyor canım ellerine sağlık afiyet bal olsun
sevgiler

Sanattryemek dedi ki...

Lazanya bizim evdede cok piser,ama bu sarmasi daha hosuma gitti deniycem,tarif icin tesekkrler;)

Özgen dedi ki...

Ellerine sağlık arkadaşım lazanyanharika bu şekilde yapmak çok daha uygun aslında sevgilerimle...

Gulden dedi ki...

Lazanyayi yaparim arada bir ama hic bu sekilde denememistim. Cok guzel bir fikir. Ellerinize saglik. Ayrica blogumu ziyaret etmissiniz. O mubarek yerlerden sanal da olsa bir ziyaretcim olmasi beni cok sevindirdi:)Cok tesekkur ederim. Ben de begendiginizi soylediginiz papatyali pastami size hediye edeyim:)Sevgiler...

Tarif Destek dedi ki...

çok lezzetli gözüküyor yaaa acıktım vallahi Ellerinize Sağlık

Aynurun Mutfagından Denenmiş Tarifler Papatya Sef Nefis Lezzetlerle Sizlerleyim.. AYNURUN MUTFAGINDAN PAPTYA ŞEF TARİFLERİ Aradığınız Tüm Tarifler.. Sosyal Ağlarda Bizi Takip Edin..