8 Mayıs 2011 Pazar

YENİ BİR MİSAFİR SOFRASI VE HARİKA BİR İÇECEK

Selam olsun herkese ve tüm annelerin anneler günü kutlu olsun Rabbim tüm anne olanlara ve anne olmak isteyenlere bu güzelliği layıkıyla tatmayı nasip etsin inşaallah birde sadece bir gün değil de her gün anne olduğumuzu hissetmeyi nasip etsin AMİN
Bu harika içeceğin ana maddesinin tarifi çok becerikli bir arkadaşıma Yeşime ait
bloğuna uğrayıp daha ne güzellikler yaptığını göemnizi tavsiye ederim tarife ben 1-2 ekleme yaptım hoş bir içecek haline geldi tadına bakan herkes çok beğendi ve tarifini istedi mutlaka deneyin derim Yeşimin taze nane konsantresinden bardağa bir kaşık alıp içine 1kaşıkda limon suyu katıyorum üzerini sade sodayla doldurup bekletmeden ikram ediyorum hem çok lezzetli hem de hazmettirici bir içecek oluyor haydi misafirlerime başka neler ikram etmişim şimdide ona bakalım misafirlerimiz İstanbul'dan umreye gelen dostlarımızdı Rabbim tekrar aynı sofrada buluşmayı nasip etsin biz çok memnun olduk umarım onlarda memnun olmuşlardır.
Bu hanımlar için hazırladığım sofranın görüntüsü erkekler için hazırladığımız sofra diğer odadaydı onun resimlerini çekemedim zaten aynısının yer sofrası olanıydı arap usulü yani uzun bir yer sofrası:)
Soframızda resmini çekmeyi aceleden unuttuğum süzme mercimek çorbamız vardı ve elde açılmış baklavamız vardı yoook kendim açmadım memleketlim toprağım Sevim arkadaşım açtı sağolsun misafirlerim için ellerine sağlık öylede güzel yapmıştıki herkes neredeyse parmaklarını yiyecekti:)))
Yoğurtlu patates çanakları:
4 adet haşlanıp ezilmiş patates, 1 adet ince rendelenmiş kırmızı pancar, 2 adet pirinç gibi doğranmış kornişon salatalık 3 yemek kaşığı zeytinyağı, yeteri kadar tuz, bir tutam pulbiber
Tüm malzemeyi iyice yoğurup minik çanaklar yaptım içlerine de yoğurdu ve mayonezi karıştırıp doldurdum tabağa doğranmış maydonoz serptikten sonra yerleştirdim birde aralarına yalancı suşilerim vardı birgün önceden onları katıp renklendirdim denemelisiniz bence:)
Etli patlıcan yada patlıcan kebap tarifini daha sonra vericem şimdilik ismi ve resmi burada dursun:)))
Bu herkesin bildiği zeytinyağlı enginar tarifini daha önce vermiştim zaten tekrar etmeye gerek yok bizim evde sık sık pişer oldu artık karaciğer dostu olduğunu duyan eşim hergün pişirsem hergün yiyecek lokum gibi de pişince tadı nefis oluyor:)
Cevizli kabak salatası:
Kabakları rendeleyip çok az zeytinyağı ve bir tutam tuz ile kısık ateşte yumuşayıncaya kadar kavuruyoruz sonra biraz ılık hale gelince içine yoğurt ve çok az da mayonez katıp karıştırdıktan sonra tabağa yayıp üzerine bolca ceviz serpiyoruz sonra ikram ediyoruz
Makarna böreğinin tarifini daha önce yayınlamıştım bloğumda var o nedenle yazmaya gerek duymadım işte bu kadaaaar misafir sofralarınız için belki sizlere de fikir oluşturur
Güzelliklerle dolu günler dilerim cümlenize sevgiler

25 yorum:

maria dedi ki...

CUK GUZEL

MARI

TE IMBRATISEZ CU MULT DRAG

yemekbiraşk dedi ki...

ellerine sağlık aynurcum nefis hazırlanmışsın..
anneler günün kutlu olsun sevgilerimle..

Nehir Butik Pasta dedi ki...

papatyam anneler günün kutlu olsun
harika bir masa hazırlamışsın ellerine sağlık

PAPATYA PRENSES dedi ki...

Yeşim ablanın bu tarifi aklımda bakalım ne zamana kısmet:)

Herşey enfes olmuş canım, ellerine emeklerine sağlık..

muhabbetsofrasi dedi ki...

sofra harika

yaşadığınız yer harika
bu sene çok istedim oralara gelmeyi ama nasip değilmiş

kısmet artık bakalım Allah ne zaman nasip ederse geliriz inşaAllah

içecek harika gözüküyor ama bana soda yasak :(
ama misafirlere yapıcam inşaAllah :)

MERMERTEZGAHYEMEKTARİFLERİ dedi ki...

çok güzel den öte harika bir sofra Aynur hanımcım şanslı misafirlere afiyet olsun ellerine sağlık
öpüyorum canım dieklerinede aynen katılıyorum

Miskokulu Lezzetler dedi ki...

Aynurcuğum ellerine sağlık Yeşim Hanımın tarifleri gerçekten çok özel ve güzel sevgiler bizden...

SEVALCE LEZZETLER dedi ki...

Canim,senin de anneler gunun kutlu mutlu olsun.Masan super ,lezzetler super.Eline,emegine saglik.
Sevgilerimle...

olsada yesek suzan dedi ki...

ne güzel bir sofra olmuş ellerinize sağlık içeceğe bayıldım ayrıca....

Tümay Öztürk dedi ki...

Hımm masada harika içecekde. özellikle pancarla kırmızı olan patates çanaklarına bayıldım:) Ellerine sağlık Yeşim hanımın:)

durme durme dedi ki...

çok hoş bir sofra olmuş elde açılmış baklavayı özledim, elinize sağlık...

Tarifkolik/Öznur dedi ki...

Aynurcuğum şahane bir sofra gerçekten ellerine sağlık sevgiler..

Cahide dedi ki...

Böyle sofra beğenilmez mi ablacığım? Bir sürü emek verilmiş, özenilmiş. Ellerin dert görmesin. Yeşim ablanın içeceğini gıda boyası kullanmıyorum diye denemedim. Çok nefis duruyor hakkaten. Şu baklavada gözüm kaldı. Bugün sanki nereye baksam baklava gördüm. Canım mı istedi ne?:))

Ellerin dert görmesin ablam. Muhabbetiniz, şükrünüz bol olsun...

kalpkurabiye dedi ki...

ablacımm herşey birbirinden güzel ellerine sağlık olsun:)
anneler gününü kutluyorum :) iyiki varsınız:)
sofalarından bereket hiç eksilmesin ablacımm:)

marifet ellerimizde dedi ki...

OHH OHH MAŞALLAHHH HARIKA BIR SOFRA OLMUS:)))

Beyaz Hanımeli dedi ki...

Ellerine sağlık, nefis görünüyorlar. Sevgiler.

Adsız dedi ki...

Ellerin dert görmesin Aynur. Harika bir sofra olmuş. Nane konsantreli içecek de çok hoş olmalı. Rengi oldukça cezbedici.

Bulbulunyeri dedi ki...

Canım,
ellerine sağlık.Her biri ayrı güzellikte olmuş. İçeçeğin rengine de bayıldım. Harika görünüyor.
Canım,blogumdaki yazılarımdan istediğini sormadan yayınlayabilirsin. Güzellikler paylaştıkça güzel. Bir kişiye faydamız olabilirse ne mutlu bize.
Sevgiyle kal.

yedirenk dedi ki...

ablacım hepside enfes görünüyor,ellerine sağlık....

Gönülünce dedi ki...

Öncelikle geçmiş anneler günü kutlu olsun canım...Harika ikramlar hepsi için ellerine sağlık...

Sevgiler...

www.sendepisir.com dedi ki...

Bu güzel görüntüdeki tarifler için ellerine sağlık..

Muhterem'le Afiyetle dedi ki...

Sevgili Aynur,
Masa ve mönü harika görünüyor ellerine sağlık.
İçecekte çok ferah görünüyor, yaz için güzel bir tarife benziyor.
Bu arada, pancar karışımlı patateslere bayıldım, renkleri çok çarpıcı olmuş.
Tekrar ellerine sağlık.

Avrupa'da yasam dedi ki...

süper icecek burasi bugün öyle sicak ki.Olsada ferah ferah icsek dedim.Afiyet seker bal olsun.ellerinize saglik.
perihan

kemalpaşatatlısı dedi ki...

Aynur cuğum,
bu sofradakilerin hepsine de bayıldım. Başta baklava müthiş görünüyor, kırmızı patates çanakları da çok orjinal olmuş.Ayy, hepsi süper, ellerinize sağlık.
Şu ara misafirlerim var,bu nedenle internete giremedim, görüşmek üzere, sevgilerimle, AEO

yeşim dedi ki...

bacımmmm
ellerine sağlık...ne güzellikler var böyle hepsi muhteşem olmuş...yüreğin dert görmesin...şerbeti beğenmene çok sevindim herkeslere şifalar olsun inşallah...öpüyorum.

Aynurun Mutfagından Denenmiş Tarifler Papatya Sef Nefis Lezzetlerle Sizlerleyim.. AYNURUN MUTFAGINDAN PAPTYA ŞEF TARİFLERİ Aradığınız Tüm Tarifler.. Sosyal Ağlarda Bizi Takip Edin..