1 Mayıs 2011 Pazar

UNSUZ, YAĞSIZ & PİŞMEYEN KURABİYE VE BİR BLOG HİKAYESİ MİMİ

Selam herkese güzel bir gün diliyorum ve önce nefis ve pratik bir kurabiye tarifi vererek başlıyorum sizlere mutlaka ama mutlaka denemenizi tavsiye ediyorum bende yeni öğrendim kızımın arkadaşı ve ablası bize gelirken yapıp getirmişlerdi üzerine bende 1-2 ekleme yaparak zenginleştirdim yiyenlerin beğenisini kazandı sıra sizlerde haydi buyurun :)
MALZEMELERİ:
1 kutu condensen milk,(yoğunlaştırılmış süt)
1 paket kepekli bisküvi,(küçükse 2 paket)
1 çay bardağı ince çekilmiş fındık veya badem,
yarım çay kaşığı türk kahvesi.

3 kaşık tereyağı,(eritilmiş) (asıl tarifinde var ama ben kullanmadım çok daha hafif oldu)

YAPILIŞI:
İlk önce bisküviler robotta çekilecek sonra (tereyağı ile karıştırılıp isteğe bağlı) (ben kullanmadım) malzemelerin hepsi ilave edilerek yoğurulacak ceviz büyüklüğünde yuvarlaklar yapılıp tepsiye dizilerek buzzdolabında biraz dinlendirilip servis edilecek ister minik kağıtlarla servis edin isterseniz benim yaptığım gibi minik kılıçlarla özellikle kahvenin yanına çok yakışıyor afiyet olsun deneyenlere:)

BİR BLOG HİKAYESİ
Ve canım arkadaşım Gülcanım beni bir blog hikayesiyle mimlemiş bende bugün cevaplamak istedim
Soru: Blog alemine ne zaman ve nasıl girdiğim?
Cevap:
Ben 5 buçuk yıl önce komşumun tavsiyesi üzerine Portakal ağacı sitesini takip etmeye başladım bir süre sonra yine komşularım eşim ve çocuklarımın destekleri ve ısrarlarıyla bende blogcu da bir blog açarak blog alemine adım attım ilk başlarda yemeklerimin sadece tariflerini ekledim resim ekleyemedim sonraları resimde ekler oldum çok güzel arkadaşlıklar edindim ancak bugün dönüp baktığımda çok arkadaşımın bloğunu kapatmış olduğunu görmek beni üzdü:(
Blogcu daki sorunlar bitmek tükenmek bilmeyince bir gurup arkadaşım gibi bende blogspota geçiş yaptım iyiki gelmişim burayı çok sevdim harika dostluklar ve arkadaşlıklar kurdum bazen hiç görmedende ne çok sevilebildiğini gördüm bazen hiç görmediğim bir kişiden nefret edebildiğime tanık oldum
Blogcanlardan çooook güzel şeyler öğrendim ve öğrenmeye devam ediyorum inşaallah uzun süre de paylaşmaya ve öğrenmeye devam ederim:)
Bana blogcu da ve blogspotta yardımlarını esirgemeyen güzel insanlara yürekten teşekkür ederim hep yanımda olun emi? beni hiç yalnız bırakmayın lütfen:)
Yakın zamanda sizlere bir de sürprizim olacak beni bekleyin anacııııım:)))
Benim için yeri çok ayrı olan Gelibolu17 (Gülcan) bacım aklıma gelen bu kadar umarım cevap uygun olmuştur aslında yazacak çok şey vardı ama şimdi zamanım dar olduğu için biraz kısalttım:)


31 yorum:

Tarif diyarı dedi ki...

evet kahvenin yanında harika olur olsada yesek:)
Ellerinize sağlık

neval dedi ki...

ne kadar ilginç,pişmemesi.yoğunlaştırılmış süt gün geçtikçe daha fazla karşımıza çıkıyor.türkiyedeki büyük marketlerde satılıyormu acaba ?

KİZHATCE dedi ki...

eline sağlık aynurum pratik ve şık bir kurabiye olmuş,öpüyorum canım,sürprizini bekliyorum :)

Ayse dedi ki...

ellerine saglik canim,

buna benzer tariflerim var ama seninkinide mutlaka deneyecegim :)

tatlilar gülcandan.................. dedi ki...

Canim ellerine saglik .Hem nefis piratik bir tarif bende seviyorum .Günlüne,emeklerine saglik .
Canim yasak kalkti isallah tekrar böyle bir sorunla karsilasmayiz bu emeklerimiz ziyan olmaz .Sevgiler öptüm.

pembetatlar.blogspot.com dedi ki...

Çok lezzetli gözüküyor...

Mim süpermiş iyikide blogunu açmışın canım sevgiler...

muko dedi ki...

eline sağlık harika olmuş ,hemd epratik ve çok leziz bir şey olmalı

blog hikayend ene güzelmiş ,iyiki açmışsın blogu,sürekli yorum yazamsamda genelde taipteyim,görmedğim halde sevdiğim blogculardan birisin
seni seviyorum
sevgiler

esra dedi ki...

eline sağlık canım...bende bayramlarda farklı bir tarif uygulayarak yapıyorum bu kurabiyeleri...

PAPATYA PRENSES dedi ki...

içinde tereyağ var nasıl yağsız oluyor:))

ellerine sağlık canım.

kalpkurabiye dedi ki...

ablacım kurabiyelerin lokum tarzında olmuş sanırım:) ellerine sağlık olsun:)
hepimiizn blog hikayesi aslında ortak biryerde birleşiyor değil mi:)

baharatlı tatlar dedi ki...

Canım ellerine sağlık çok güzeller, bu arada bloglarda açıldı artık hatimleri bekliyoruz .

necla dedi ki...

TARİF ÇOK GÜZEL ELLERİNİZE SAĞLIK..ŞİMDİ BU YOĞUNLAŞTIRILMIŞ SÜT NEDİR ANLAMDIM NERDEN BULUCAZ Kİ?

Unknown dedi ki...

Yoğunlaştırılmış süt yani (condensed milk) büyük marketlerde bulabilirmişsiniz ayrıca evde de yapılabiliyormuş denemek isteyenler için link bırakıyorum
http://www.dokuzuncubulut.com/index.php/temel-tarifler/346-yogunlastrlms-sut.html
sevgilerimle

necla dedi ki...

canım cevap için çok teşekkür ederim..aslen aydınlıyım da eşimin görevi dolayısıyla tayinimiz buraya çıktı 3 yıldır siirtteyiz buyaz yine tayinciyiz gidiyoruz artık bakaılm neresi olucak

Bulbulunyeri dedi ki...

Canım,
ellerine sağlık. Nefis olmuş.
İyi ki blog açmışsın ve seni tanıma mutluluğunu bulduk.
Sevgiyle kal.

Aycan dedi ki...

Canım kurabviyen çok nefis görünüyor.Denemek lazım valla.

sevgiler,

rumma dedi ki...

Canım ellerine sağlık, kremam bitti naalesef, kardeşim getirirse mutlaka denerim..:)

sevgiler

Urfa Tutkunu dedi ki...

Ablam ellerine sağlık. Blog dünyasına da iyi ki gelmişsin =)

akdenizkizi.blogspot.com dedi ki...

aslında yoğunlaştırılmış süt yerine kremada kullanılabilir sanki ve bana truff u hatırlattı....ellerinize sağlık güzel görünüyor...

SEVALCE LEZZETLER dedi ki...

Ellerine saglik Aynurcum,mozaik,i animsatiyor.Yogunlastirilmis sut ilginc geldi deniycem.Iyiki blogunu acmissin iyiki ben blogumu acmisim.sanal yoldan da dostluklar kuruldugunu ogrendim siz dostlarim sayesinde.Dedigin gibi hic gormeden de sevebilip,sevmeyebiliyor insan.Neden bilmiyorum ama bazilarinizin benim yanimda ozel bir yeri var biri de sensin.Gosterdigin yakinlik ve dostluk icin tesekkurler papatyam.
Baslangic ta hep zorlandik sanirim. ilk gunler bana uye olanlara bile donemiyordum,sagolsun esincim yapiyordu.Bu yuzden alay konusu yapanlar bile oldu.Simdi sukur daha iyiyim blogumda sizler gibi daha da iyi olurum insallah.
Sevgilerimle...

Adsız dedi ki...

Yoğunlaştırılmış sütün kullanıldığı tariflere çokça rastlamaya başladım bloglarda. Baya meşhur oldu :) Bu kurabiye de hem unsuz, hem yağsız, hem de pişmiyor. Daha ne istenir ki? Ellerine sağlık canım. Hayırlı haftalar.

Adsız dedi ki...

Cok güzel bir tarif paylasimin icin tskler Aynurcum. Farkli sekilde bende yaptim ama bunuda denemk isterim ellerine saglik. Sevgiler canim

TAZENANE dedi ki...

Kurabiyeye bayılırım zaten, çok güzel görünüyor.
Herkesin bir blog hikayesi var dimi.
Sevgiler.

Baharcicegi dedi ki...

Aynurcum bu ne pratik bir kurabiye olmus böyle kesinlike denenecekler arasinda un yok yag yok tam biz kadinlar icin ellerine saglik canim

tadınadoyamadım-dilek dedi ki...

Çok güzel bir tarif teşekkür ederim ablacım

blog hikayeni de severek okudum..İyiki varsın blog:))

tarifi aldım gidiyorum:)

dedi ki...

Selamun aleykum ablacım ellerine sağlık yine döktürmüşsün (: diyet bir kurabiye olmuş :)

bir şey rica etmeye geldim ablam hatim kampanyası başlattık desteklerini bekliyoruz inşaAllah.

Allahâ emanet olasın

Tarifkolik/Öznur dedi ki...

Ellerine sağlık Aynurcum ne çok tarif yazmışsın yeni etkinliğe tarifler gitmeye başlamış kolay gelsin bol katılımlı olsun inş bende katılacağım sevgiler..

Unknown dedi ki...

İşte geldim burdayım.... selam Aynur abla evet bir türlü girip tarif yazamadım gerekçeleri bloğumda yazılı sayfan tam bahar gibi olmuş bayıldım.....sana süprizim var beklerim....

gelibolu17 dedi ki...

Selamlar canım,nasılsın? ancak fırsatım olduda gelebildim blog hikayeni okumaya,çok tatlıydı,beni kırmayıp cevapladığın için çoook teşekkürler,bak o günlerden yanımda bir tek sen ve gardenya var,muhterem ablada var sahi,iyiki blogunu açmışsın,iyikide seni tanımışım sanalda olsa,ben bir gün gerçek hayattada tanışacağımızı ümid ediyorum :)
bize ne sürprizin var onuda çok merak ettim doğrusu :)
Kurabiyelerind eçok çok nefis duruyor,elleirne sağlık canım benim,gönlü güzel,kendi güzel işk blog arkadaşım benim,Gül kokulu topraklara selamlar olsun...Dualarında benide unutma olurmu...Allah'a emanet ol,sevgiler bacım :)

YeMeK vAkTi dedi ki...

Canım ellerine sağlık hem çok değişik hem sağlıklı ve lezzetli olmuş.Ellerine sağlık tekrar:)

www.sendepisir.com dedi ki...

Kaç gündür ziyarete gelemiyordum arka arkaya çok güzel tarifler vermişsin. Bloğunu da iyi ki açmışsın yüzünü görmesek de seni tanımış olduk. Devamı dileklerimle..

Aynurun Mutfagından Denenmiş Tarifler Papatya Sef Nefis Lezzetlerle Sizlerleyim.. AYNURUN MUTFAGINDAN PAPTYA ŞEF TARİFLERİ Aradığınız Tüm Tarifler.. Sosyal Ağlarda Bizi Takip Edin..