30 Mayıs 2011 Pazartesi

PAPATYA ŞEF BÖREĞİ

Eveeeet papatya şef böreği geldi bu böreğin yapılış şeklini şimdi hangi blog olduğunu hatırlayamadığım bir blog arkadaşımda kreple yapılan bir tatlı olarak görmüştüm arkadaşım görürse bana hatırlatsın lütfen
Bu şekli çok sevdim ve bunu börek olarak yapmak geldi aklıma yufkam vardı yapıverdim ve ilk yaptığım tabak yukarıdaki rsimde gördüğünüz gülle süslenmiş olan tabak onu çok sevdiğim Leyla ablama giderken götürdüm ve çok beğeni topladı cuma günü ağırladığım güzel insanlara tekrar yaptım ve aşamalarını da resimleyip ekledim Gönül ablacığımın isteği üzerine de hemen yayınlamak istedim o şimdi İstanbul da selam olsun Gönül abama da ve tarifi yapılıyla birlikte bekleyen Nuran ablama da selam olsun buradan hepinizi çok seviyorum canlarım:)


Bu resim aslında çok güzel çıkmadı ama idare edin artık:) iç harcı süslü tabaktakinin pırasa,kırmızı biber ve beyaz peynir den oluşuyordu bu son yaptığım da ise kıyma,soğan,havuç ve patates vardı
Önce bir tane yufkayı alıp ortasından ikiye katlıyoruz sonra yuvarlak bir kaseyle kesip hazırlıyoruz (1 yufkadan 14-15 adet börek çıktı) 1 su bardağının içinde hazırladığımız süt,sıvıyağ ve 1 adet yumurtadan oluşan harcımızdan fırçayla az az hem arasına hem üstüne sürüp ortasına arzu ettiğiniz iç harcını koyup resimde görüdüğünüz gibi kürdanla dikiyoruz (teğel alır gibi) sonra yağladığımız tepsiye diziyoruz üzerlerine yine fırçayla biraz sıvı harçtan sürüp çörekotu serpiyoruz ve 180 derece fırında pişiriyoruz


hem yemesi kolay hem sunumu çok şık bir böreğimiz oluyor ikram ettiklerimizin beğenisini kazanıp bizim de yüzümüzü güldürüyor afiyetle yiyoruz benden yazması sizden denemesi haydi deneyenler düşüncesini yazarsa sevinirim
şimdilik hayırlı güzel günler dileyip gidiyorum çok güzel lezzetler var sıra bekleyen umarım tatilden önce ekleme fırsatım olur hepsini:)

30 yorum:

Unknown dedi ki...

Ellerine saglik canim benim afiyetler olsun hayirli aksamlar.

MERMERTEZGAHYEMEKTARİFLERİ dedi ki...

Aynur hanım süper güzel ay çok şık harika muhteşem bilmem daha ne desem:) mütiş olmuş ellerin dert görmesin canım sevgiler

Marifetane hobi dedi ki...

merhabalar canım, gerçekden görünümü çok şık çok da kolay yapılıyormuş sayende bizde öğrendik..pazar kahvaltısına epey kalabalık olacağız bu tarif tam benlik oldu.teşekkürler ellerine sağlık arkadaşım..

necla dedi ki...

gerçektn dediğin gibi yemesi sunumu çok kolay ellerine sağlık ilk fırsatta denemek istiyorum..

yeşim dedi ki...

sultanımmmmmm
bayıldımmmmm.harika bir börek olmuş bu....ellerine sağlık...hemen aldım notuma...mutlaka ilk gelen misafirlerime yapacağım....öptümmmm.

SEVALCE LEZZETLER dedi ki...

Ayy çok şirin ellerine sağlık canım.Böyle şık sunumlara bayılıyorum,muhakkak denemeliyim.Eminim lezzeti de nefistir.
Sevgilerimle...

DEFNE YAPRAĞI:)))))))) dedi ki...

çok güzel görünüyorlar ellerine sağlık sadece kıyma ve soğanlı yapıp üerine yoğurt sosu ile servis yapsak mantı tadını alabilirmiyiz acaba

mutfagabuyrun dedi ki...

yaaaa nekadar şeker olmuş bunlar canım.görüntüsü bile yetti bana.harika olmuş .ellerine sağlık canım.öpüyorum.

yedirenk dedi ki...

ablacım farlı bir börek olmuş,ellerine sağlık...

emelce yemek dedi ki...

gercekten de cok güzel olmus,degisik,eline saglik

Bulbulunyeri dedi ki...

Canım,
ellerine sağlık. Muhteşem olmuş. En kısa zamanda deneyeceğim. Misafirlerimin çok beğeneceğine eminim. Sunumu çok zarif.
Sevgiyle kal.

nuran dedi ki...

hakikaten bu sahane zarif boregin karsisinda soyleyecek soz bulamiyorum bu boregi yiyen sansli insanlardan biriyim gorunusunun guzelligi kadar lezzetide muhtesemdi guzel yurekli aynurcum bu harikulade boregi bizimle paylastigin icin cok tesekkur ederim seni coook seviyoruz......sevgilerimle

**sema** dedi ki...

ne kadar şık bir görüntü.. ellerinize sağlık..:)

Tarifkolik/Öznur dedi ki...

Şahane olmuş Aynurcum ellerine sağlık sevgiler..

Eya dedi ki...

Sahane bir görüntü...sunum cok sIk...ellerine saglik, sevgiler


zehra

CAHİDE dedi ki...

Canımsın ablamm! Görüntü muhteşem olmuş. Ben önce kızartılmış sandım ama öyle değilmiş. Çok şirin ikramlık olur hakkaten. Ellerin dert görmesin mahirem benim...

Muhterem'le Afiyetle dedi ki...

Sevgili Aynur,
Börek nefis olmuş, görüntüsüne bayıldım.
İnşallah en kısa zamanda bende seninki kadar güzel yapabilirim, ellerine sağlık.

muhabbetsofrasi dedi ki...

eline sağlık olsun papatyaşef :D

susamcorekotuFeriha dedi ki...

çok beğendim,hayran oldum bakakaldım:( ben de yapamam ee şimdi ne olacak???

Özgen dedi ki...

Ellerine sağlık arkadaşım çok şık gerçekten ama biraz katlaması zor gibi sevgiler...

Adsız dedi ki...

ellerinize sağlık bunun börek versiyonu da hoş olmuş.krepli tatlı disalin bloğunda...
hamiyet

neyesem dedi ki...

Elleriniz dert görmesin çok şık bi tarif olmuş...

anneminkizıyim dedi ki...

Merhabalar canim,
Hayirli Kandiller.

Harika bir sef böregi olmus ellerine saglik,

sevgiler...

mandalincikmazi dedi ki...

Çok güzel görünüyor canım.
Ya bak bu şekilde mantı yapmalı :) tabi kürdanlara dikkat etmek gerek ...
Ellerine sağlık....

muazzez tanerinesi dedi ki...

Görüntü farklılıklarını yakaladımmı bende kaçırmam. Muhakkak deneyeceğim. Not aldım:)İlk misafir soframda denemeyi düşünuyorum inşallah.

NESLiiCE dedi ki...

Cok güzel ellerinize saglik

canimçektipişirdim dedi ki...

süper olmuş bayılırım böyle değişik sunumlu şeylere.ellerine sağlık ablacım bende deneyeceğim inş..

Limon çiçekleri dedi ki...

Yaa bu çok muhteşem bir börek olmuşama nerde bunlarla tek tek uğraşacak marifet bende:)Ellerine sağlık avşar kızı!

MUTFAKISTAN dedi ki...

Sahane olmus canim
Cok guzel fikir ellerine saglik
Sevgiler

Adsız dedi ki...

Tarifleriniz ile ilgili sizinle görüşmek istiyorum. Lütfen iletişime geçer misiniz?



İletişim mail : afiyetleeditor@gmail.com

Aynurun Mutfagından Denenmiş Tarifler Papatya Sef Nefis Lezzetlerle Sizlerleyim.. AYNURUN MUTFAGINDAN PAPTYA ŞEF TARİFLERİ Aradığınız Tüm Tarifler.. Sosyal Ağlarda Bizi Takip Edin..