19 Mayıs 2011 Perşembe

HANIM DÜĞMESİ ( MEDİNE ÇİÇEĞİ ) KURABİYESİ

Selam tüm misafirlerime
Gününüz hayır olsun inşaallah
Bugün sizlerle hıdrellez günü yapıp bahceye götürdüğüm içi elmalı üzeri çikolatalı bu nefis kurabiyeleri paylaşmak istiyorum çünki hala neden paylaşmadığımı soran izleyenlerim var birde Banucuğum ısrarla istemiş kırarmıyım ben kardeşimi ve izleyenlerimi hemen yazayım o zaman yarı doğaçlama olan kurabiyelerimin tarifini:) işte buyurun bakalım deneyince tadına bakanların tepkisini bekliyorum ama:) yazmayı unutmayın emi?Kurabiyelerimin isim annesi Nuran ablam:)
Nuran ablamın bana aktardığı bir bilgiyi de paylaşmak istedim kurabiyemizin ismi HANIM DÜĞMESİ adlı bir çiçeğin ismiydi ama bu çiçeğe aynı zamanda MEDİNE ÇİÇEĞİ de deniyormuş bu bilgiye göre kurabiyemizin iki ismi oldu:)))
Bu kurabiyeyi yaparken Öznurun kurabisu tarifinden yola çıkmıştım onuda mutlaka görün çok güzel ben evdeki elmaları kullanmak istediğim için farklı yaptım ama onuda deneyeceğim ayrıca arkadaşımın harika tarifleri var uğramadan geçmeyin
MALZEMELER:
2 adet yumurta,
3 yemek kaşığı kakao,
125 gri tereyağı (yumuşak),
1 çay bardağı sıvıyağ,
1 su bardağı toz şeker,
1 paket kabartma tozu,
1 paket vanilya,
2 yemek kaşığı mısır nişastası,
2 yemek kaşığı su,
aldığı kadar un.

ŞERBETİ İÇİN:
1 su bardağı sıcak su,
2 kaşık neskafe,
3 kaşık toz şeker.

İÇ HARCI İÇİN:
3 adet minik doğranmış elma,
5 yemek kaşığı toz şeker,
1 küçük çay bardağı iri çekilmiş ceviz.
elmalar ve şeker biraz pişirilip soğutulduktan sonra içine ceviz katılacak iç harcınız hazır.

ÜZERİNİN SOSU İÇİN:
50 gr. beyaz çikolata,
50 gr. bitter çikolata,
100 gr. krema.
Çikolatalar benmari usulü eritilip içine krema katılarak karıştırılacak ve kullanılacak.

YAPILIŞI:
Hamur malzemelerini bir kabın içinde yumuşak bir hamur haline getirip 20 dakika buzdolabında dinlendirin sonra ceviz kadar parçalar koparıp ortalarını açın ve birer tatlı kaşığı elmalı harcınızdan katıp kapatın yuvarlayıp yağlı kağıt serdiğiniz tepsiye dizin hepsi bitince 180 derece ısıtılmış fırında (fırınlar farklı oluyor siz kendi fırınınıza göre ayarlayın) 20 dakika pişirin ve çıkarınca üzerlerine birer kaşık şerbet döküp bekletin soğuyan kurabiyelerinizin üzerine en son hazırladığınız çikolata sosunuzdan birer kaşık dökün ve ceviz serperek dilediğiniz şekilde servis yapın ben minik kağıtlara koymuştum tepelerine de birer tane kahveli çikolata drajesi kondurmuştum ben ve tadına bakanlar beğendik sizlerde beğenirsiniz umarım sağlıklı günler olsun:)



31 yorum:

Lezzet sarayı dedi ki...

çok güzel olmuş bu kurabişler elerine sağlık.

mutfagabuyrun dedi ki...

gerçekten süper olmuş kurabiyeler canım.ellerine sağlık.öpüyorum.

Unknown dedi ki...

Canım kurabiyeler enfes ellerine sağlık öpüyorum.

Öcal-Mutfak-Esra dedi ki...

ay aynurcum bu yapılırmı şimdii :(.sırf senin yazdığın postlardan dolayı diyet azmini kaybetmek üzereyim.petekli keki yapmamak için hala çaba sarf ediyorum,birde bu kurabiyelermi çıktı şimdi :).ellerine sağlık canım görüntü süper,tadıda kesin öyledir.

Unknown dedi ki...

Bayıldım ben bunlara,ellerine sağlık nefis gözüküyorlar.

sevgilerimle...

kalpkurabiye dedi ki...

ablacımm kurabiyelerin şahane görünüyor:) elmalı kurabiyelere değişik bir form kazandırmışsın:)
ellerine sağlık olsun:)
öpüyorum seni..

canimçektipişirdim dedi ki...

çok güzeş olmuşlar ellerine sağlık..

MERMERTEZGAHYEMEKTARİFLERİ dedi ki...

canım ellerine sağlık ne güzel bir kurabiye
afiyet olsun yiyenlere selamlar

yemekbiraşk dedi ki...

pastacık gibi olmuş nefis ötesi:)
eline sağlık canım
sevgilerimle..

Birsel ve İrem dedi ki...

Değişik ve güzel bir kurabiye tarifi, ellerinize sağlık, özlemişim kurabiye yapmayı. Afiyetler olsun.
Sevgiler....

PAPATYA PRENSES dedi ki...

Fotoğrafı görünce mini pasta sandım bu cicişleri. Ne güzel görünüyorlar öyle:) Ellerine sağlık canım..

DEFNE YAPRAĞI:)))))))) dedi ki...

çok güzeller canım ellerinize sağlık ayda bir aile günümüz var değişik birşeyler arıyordum yapmak için bunu mutlaka deneyeceğim

Nehir Butik Pasta dedi ki...

of nasıl lezzetli olmuş ellerine sağlık arkadaşım

beylikdüzü dedi ki...

çok şeker görünüyorlar.eminim çokta lezzetlidirler.elinize sağlık

Unknown dedi ki...

Tek kişilik minik pastacıklar gibi olmuşlar.
Yerken kendimi kaybedeğim lezzetlerden olduğuna eminim.
Ellerine sağlık.
Sevgiler.

Bulbulunyeri dedi ki...

Canım,
ellerine sağlık. Çok şirin görünüyorlar. Çok da iştah açıcı olmuş.Adıda çok güzelmiş.
Sevgiyle kal.

kalpkurabiye dedi ki...

ablacımmmm az sonra fırına giriyor kurabiyelerimm :))

Banu dedi ki...

Aynurcum hayırlı cumalar canım:) Çok teşekkür ederim şekerim kurabiye tarifi için... O kadar çeşitidin içinden gözüme nasıl da kestirmişim bu enfes kurabişi her yanı lezzet hımm iç dolgusu ıslak vede çikolatalı ellerine sağlık canım en kısa zamanda yapıp yayınlıyorum... Sevgilerimle kocaman öpütm:))

edaca dedi ki...

suan cuma ezanı okunuyor canım sanada hayırlı cumlar dılıyorum koccaman sevgıler

beylikdüzü dedi ki...

Kurabiyeler nefiss görünüyor.Emeğinize sağlık.

Çağla Yılmaz Bayar dedi ki...

Ellerinize sağlık,kurabiyedende öte mini pasta olmuş bunlar süper.

Tarifkolik dedi ki...

Şahane olmuş Aynur ya canımı çektirdin şimdi ben nasıl çalışacağım :P Hayırlı Cumalar..

tadınadoyamadım-dilek dedi ki...

Ellerine sağlık ablacım...çok merak ettim lezzetini doğrusu...

ayrıca sanada hayırlı cumamalar..
ben hala giremiyorum foruma.. ve sebebini de merak ediyorum doğrusu..
tarifler biraz daha artsın yayınlayacağım bugece inş.

sevgiler

muhabbetsofrasi dedi ki...

eline sağlık canım çok güzel gözüküyor :)

Aycan dedi ki...

Ne güzel bir kurabiye.Ellerinize sağlık.

Selamlar;

kalpkurabiye dedi ki...

ablacımm medine gülleri yayında:) umarım beğenirsin :)
çok çok teşekkür ediyorum tarif için:)
ailem de çok beğendiler.. beğenilerini sunmamı istediler:)
sevgiler benden..
öpüyorum:)

dedi ki...

Selamun Aleykum ablacım
ellerine sağlık öncelikle
adı bile yeter bu kurabiyelerin yemek içinnn :) Medine'sine kurban :)

Bir mim'in varr bu arada :)

!!! ♥ Hasretli Lezzetler ♥ !!! dedi ki...

ismi gibi kendiside cok güzel görünüyor!eminim lezzetide öyledir.. ellerine saglik canim.. sicacik sevgiler..mutlu pazarlar..

marifet ellerimizde dedi ki...

aynurcum harıka gorunuyorlar canım .ellerıne saglık..sen hep doğaçlama gir mutfağa bakkk neler çıkartıyorsun:)

SEVALCE LEZZETLER dedi ki...

Ellerine saglık Aynurcum,insanın uzanıp alası geliyor.Gerçektende küçük pastacıklara benziyor,nefis görünüyorlar.
Sevgilerimle...

muazzez tanerinesi dedi ki...

Bir yorumda ben bırakmalıyım dedim. Maşallah yorum sayısını bakılırsa çok seveniniz var. bu arada ellerinize sağlık, süper görünuyor. İsmide çok güzel bir kurabiye:)

Aynurun Mutfagından Denenmiş Tarifler Papatya Sef Nefis Lezzetlerle Sizlerleyim.. AYNURUN MUTFAGINDAN PAPTYA ŞEF TARİFLERİ Aradığınız Tüm Tarifler.. Sosyal Ağlarda Bizi Takip Edin..