12 Mart 2011 Cumartesi

BLOGLARDAN DENEDİKLERİM

SELAM BLOĞUMA GELEN TÜM GÜZEL İNSANLARA GÜZELLİKLER SİZİNLE OLSUN:)
İlk olarak Zeliha  kardeşimin çok leziz bir tarifini denemiştim onu sizlerle paylaşmak istiyorum tarifi aynen Zelihadan aktarıyorum mutlaka bunu tatmalısınız diyerek...
Ben misafirlerime de yapmıştım içinde kimse kuru fasulye olduğunu bilemedi ama lezzetini herkes çok beğendi teşekkürler Zelihacığım iyiki bu köfteleri ortaya çıkarmışsın eline sağlık hamarat kardeşim.
Köftelerin ortaya çıkış hikayesini ve resimlerdeki güzelliği görmek için mutlaka Zelihanın bloğuna tıklayın derim
KURU FASÜLYE KÖFTESİ:

malzemeler:
  • yarım kg. fasülye
  • 1 soğan
  • 3 diş sarımsak
  • 2 yumurta (1 tanesi harcı için)
  • 1 su bardağı rendelenmiş kaşar peyniri
  • 1 tutam maydonoz
  • 1 çay bardağı galeta unu (iç harcı için.)
  • yarım su bardağı galeta unu( dışını bulamak için)
  • tuz,karabiber,kuru nane,kimyon
  • kızartmak için sıvıyağ
  •  
hazırlanması:
  1. Kuru fasülyeleri eriyene kadar pişiriyoruz..:) İyice pişen fasülyeleri,robottan geçirip,püre haline getiriyoruz..
  2. Soğan ve sarımsağı rendeleyip fasülye püresine ekliyoruz..
  3. İncecik kıyılmış maydonoz,1 çay bardağı galeta unu,1 yumurta,kaşar peynir,tuz,karabiber ve diğer baharatları ekleyip,iyice karıştırıyoruz..
  4. Karıştırdığımız harcı,1 saat kadar dolapta bekletip,baharatların birbiriyle bütünleşmesini sağladıktan sonra sonra,ceviz büyüklüğünde parçalar alıp uzun köfteler hazırlıyoruz..
  5. Hazırladığımız köfteleri önce iyice çırptığımız yumurtaya,sonra da galeta ununa bulayıp,kızgın yağda pişirerek servis yapıyoruz..
  6. Sıcak veya soğuk servis edebiliyoruz,fakat sıcak daha lezzetli.. 
  7. Sonraki tarifimize gelince oda Cahide bacımın  
  • çok lezzetli olan nohutlu böreği aslında ben bunları yapalı çok zaman oldu tekrarlarını bile yaptım ama paylaşmak şimdi nasip oldu bu börekde mutlaka denenesi bir börek patatesli börek gibi oluyor deneyin seveceğinizden eminim biz çok beğendik teşekkürler Cahidem ellerine fikrine sağlık bacım harika tariflerini görmek için bacıma da uğrayın çok bilgileneceksiniz emin olun.
  • Aynen aktarıyorum tarifi
Malzemeler
  • 4 adet hazır yufka
  • 100 gr tereyağı
  • 1 çay bardağı kadar sıvıyağ
İç malzemesi
  • 1.5 su bardağı haşlanmış nohut
  • 1 adet soğan
  • 1 tatlı kaşığı salça
  • Yarım demet maydanoz
  • karabiber,kimyon,tuz

Nohutlu böreğin yapılışı
  • Soğanı yemeklik doğrayıp,çok az yağda sarartın
  • Salçayı ekleyip karıştırın
  • Nohutu robottan iyice çekip soğanla salçaya ekleyin.
  • Maydanozu doğrayın,baharatları atın karıştırın
  • Yufkaların birini alıp yayın.
  • üzerine heryerine gelecek kadar eritilmiş tereyağı ve sıvıyağdan sürün
  • Bir kenarına nohutlu içten koyup kenarları içe katlayın.
  • Gevşekçe rulo yapın.Üç parmak kalınlığında kesip tepsiye dizin.
  • Üzerine yağ sürerek fırına verin.
  • 200 derecelik fırında üzeri kızarana kadar pişirin.
  • Sıcak sıcak servis edin.
  •  Haaaa ben Cahidenin yaptığı gibi yapamamıştım çünki yufkam yoktu ilk yaptığımda milföy hauru kullandım bu resimler milföyle yaptıklarım ama sonra yufkayla da yaptım resimlemediğim için bunları ekledim siz bacımın bloğundaki resimlere de bir göz atmadan geçmeyin aslı orada.
AL FAHAR  VEYA  AL FAJOR 
Bu bir arap kurabiyesi imiş bende sevgili Hayrunnisa kardeşimden alıp denedim ama o kadar sevildiki defalarca yaptım mutlaka denemelisiniz diyerek paylaşmak istiyorum teşekkürler Hayrunnisa kardeşim ellerine sağlık kardeşimin de bloğuna uğrarsanız yapılış aşamalarını ve çok nefis lezzetleri görme imkanı yakalarsınız diyorum ve aynen tarifi aktarıyorum sizlere.
Al- Fahar / Alfajor
malzemeler (25 adet)
*125 gr. tereyağı (yumuşatılmış)
*1 su bardağı pudra şekeri
*1 adet yumurta
*1 su bardağı mısır nişastası
*2,5 su bardağı un
*1/4 çay kaşığı tuz
*1 paket kabartmatozu
*1 paket vanilya
*3 yemek kaşığı toz haline getirilmiş fındık
Ara malzemesi 
ben condensed milk (karamelleşmiş süt)kullandım
koyulaştırılmış olmadığı için içine çekilmiş fındık katıp biraz koyu kıvama getirip kullandım. 
yapılışı
*bütün malzeme derin bir kapta yumuşak bir hamur elde edilinceye kadar yoğrulur.
*unlu zeminde merdane yardımıyla 1/2 cm kalınlığında açılan hamur yuvarlak kurabiye kalıbıyla kesilir.
*zeminine yağlı kağıt yerleştirilen tepsiye dizilen kurabiyeler, 165c de ısıtılmış fırında, pişirilir.
*tamamen soğuyan kurabiyelerin arasına dolgu malzemesi sürülür.
*pudra şekeriyle süslenen kurabiyelerin tadı, serin ortamda 1 gece bekletildiğinde çok daha güzel oluyor.
Not: ben Hayrunnisanın önerisine uyup kurabiyelerin hamuruna 1 çay kaşığı türk kahvesi ilave ettim ve piştikten sonra da karamelize sütün bir kısmını sütle inceltip kurabiyeleri önce bu sosa batırıp sonra hindistancevizine buladım harika bir lezzet elde ettim tavsiye ederim arkadaşlar
bunlarda sosa bandırmadıklarımla karışık olanlar ikiside güzeldi seçim sizin:)
Afiyette kalın

23 yorum:

karamel mutfak dedi ki...

canim hepside bir birinden sahane gorunuyor ellerine emegine saglik sevgiler.

canimcektipişirdim dedi ki...

ellerinize sağlık hepsi çok güzel olmus..

lezzetmarifet dedi ki...

merhaba canım
hepsi birbirinden güzel ve lezzetli tarifler,özellikle kurufasülye köftesi çok farklı olmuş dememeye değer
ellerine sağlık,sevgiler....

Unknown dedi ki...

Hepsi ne kadar güzel olmuş canım. Ellerine sağlık.
Marifetli arkadaşlarımızada teşekkür ediyoruz bizi bu güzelliklerle tanışdırdıkları için:)

kalpkurabiye dedi ki...

hepsi birbirinden güzel ablacımm hem kardeşlerimiizn hem senin ellerine sağlık:)
sevgiler benden:)

yemekbiraşk dedi ki...

eline sağlık aynurcum.. çok güzel tarifler hepside kendine özel olmuş..
sevgilerimle..

Ozlem dedi ki...

Tarifler cok guzel. Birseyi merak ettim condensed sut ara dolgu maddesi olacak kadar koyu kivamlimi oluyor? Yada koyu kivamli yapmak icin yag-seker eklwdiniz mi?

Unknown dedi ki...

HERPSİ BİRBİRİNDEN LEZİZ GÖRÜNÜYOR ELLERİNİZE SAĞLIK..
SEVGİLERİMLE..

Unknown dedi ki...

Güzel yorumlarınız için hepinize çok teşekkür ederim arkadaşlar her zaman beklerim sevgiler

Özlemciğim condensed milk dolgu olacak kadar koyu değil ama koyulaştırma işlemi yapılınca daha karamelize olup aynı zamanda koyulaşıyor biraz uzun süren bir iş olduğu için ben içine çekilmiş fındık katıp biraz katılaştırdım yazmayı unutmuşum hatırlattığın için teşekkür ederim dikkatli arkadaşım:)

Koyulaştırma işlemi için "azumutfak.blogspot.com arkadaşımızın bloğuna bakabilirsin ayrıntıları ve resimleriyle anlatıyor
sevgiler

hanife dedi ki...

hepsi birbirinden değişik lezzetler olmuş eline sağlık

susamcorekotuFeriha dedi ki...

BECERİKLİ KIZ SENİİİİİ:)))))
TABİİ ÇOOOK BECERİKLİ OLAN ARKADAŞLARIMIZIN TARİFLERİ DE ÇOK GÜZEL:)HEPİNİZİN ELİNE SAĞLIK
AMA BENİM TARİFLERİMİ BEĞENMİYORSUN SEN HAYDİ HAYDİ İTİRAF ET:)))))

CAHİDE dedi ki...

Sabah sabah öylesine bir uğramıştım ki, benim tarifide gördüm:)) Değer verip denediğin için teşekkür ederim canım ablam. Ama benim aklım fasulye köftesinde kaldı. Nasıl bir şey ola ki bu?? Hakkaten çok merak ettim.
Ellerin dert görmesin ablacım. Seni çok seviyorum. Hayırlı bir pazar günü dilerim tatlı hatunum benim:))

yeşim dedi ki...

benim canımın içi ne güzel lezzetler sunmuş ellerine güzel gönlüne sağlık canım benim hepsini not aldıyorum en kısa sürede yapacağım bayıldım...afiyet şifalar olsun sizlere öpüyorum yürekten çok .sevgiler...

MERMERTEZGAHYEMEKTARİFLERİ dedi ki...

tarifleriniz çok güzel görünüyor yan tarafta bulundugunuz davetinizdede inşallah oralara gelirimde dükanınızıda ziyaret ederim.

sevimlimutfak dedi ki...

Fasulye köftesi çok ilğinçmiş, denemeli. Hepsi birbirinden güzel olmuş canım, ellerine sağlık. Sevgiyle kal...

emelce yemek dedi ki...

ne güzel baslik yazmissin,sana da selam olsun,güzel yürekli

Ozlem dedi ki...

Bloguma ziyaretiniz ve cavabiniz icin tsler. Cok naziksiniz. Hoscakalin.

www.sendepisir.com dedi ki...

Fasulye köftesini mutlaka deneyeceğim. Bütün tarifler birbirinden güzel. Tarifleri veren ve uygulayıp bizlerle paylaşan herkesin ellerine sağlık...

Selma Alkan dedi ki...

Ablacim ellerine saglik nefis gorunuyorlar..ben zaten kuru fasulyeye bayilirim...Blogunu acar acmaz inanki icim ferahladi inan cok guzel mesajlar veriyorsun ..Ablacim seninde butun guzellikler etrafindan ayrilmasin ;) selma..

PaSaSofraM dedi ki...

merhaba güzel arkadasim bu güzel tarilerinden biriyle katilmak istemezmisin etkinlimize, ben cok sevinirim eyer katilirsan. saygilarimla.
Kurufasulye köftene bayildim:))

akdenizkizi.blogspot.com dedi ki...

fasulye seven biri olarak tarifi çok beğendim....ellerinize sağlık...

rumma dedi ki...

Canım al fahar ı bende görmüştüm ,sen onay verdiysen denemek lazım..:)

sevgiler

Allah ne verdiyse dedi ki...

ellerin dert görmesin aynurum harikasin MasAllah

Aynurun Mutfagından Denenmiş Tarifler Papatya Sef Nefis Lezzetlerle Sizlerleyim.. AYNURUN MUTFAGINDAN PAPTYA ŞEF TARİFLERİ Aradığınız Tüm Tarifler.. Sosyal Ağlarda Bizi Takip Edin..