31 Mart 2011 Perşembe

TEŞEKKÜR VE PAPATYAM PASTA:)



Selam blogcanlar bloğumun yeni halini beğendinizmi?
Ben çok beğendim girince içim açılıyor herşey istediğim gibi olsun diye 3 gün ve gece tahammül sınırlarını zorladığım halde bana sabır gösteren ve her istediğimi yapıp beğenmezsem değiştiren rahatsızlığına bile aldırmadan bloğumun yeni halini hazırlayan düzenlemelerinde bir bir soran dünya tatlısı güzel kardeşim Bengücüğüme çok ama çok teşekkür ediyorum ellerin dert görmesin canım Allah razı olsun senden diyorum veeee bu güzel pastayı da ona yolluyorum keşke yakında olsa da yapıp götürseydim evine kadar:)))


Pastanın tarifine gelince:

Pandispanyası için:
4 adet yumurta,
4 fincan şeker( Türk kahvesi fincanı)
3,5 fincan un,
1 yemek kaşığı yoğurt,
2 yemek kaşığı kakao,
3 yemek kaşığı sıvıyağ,
3 kaşık sıcak su,
1 paket kabartma tozu,
1 paket vanilya.

NOT: Bu pandispanyanın içinde yoğurt olduğu için kuru olmuyor nemli oluyor ve ıslatmaya gerek kalmıyor

Yapılışı:
İlk önce yumurtalar ile şeker mikserle iyice çırpılır sıcak su eklenir ama eklerken bir tarafdan da çırpmaya devam edilir ki yumurtalar pişmesin ama şeker çabucak erisin güzeeelce çırpılan karışıma sırası ile diğer malzemeler de eklenerek karıştırılır ve yuvarlak orta boy bir tepsiye dökülür dilerseniz kelepçeli kalıba da dökebilirsiniz ama o zaman papatyanız biraz küçük olacaktır
170 derece fırında pişirilir kek pişerken kapak açılmaz piştikten sonrada 3-4 dakika içinden çıkarılmaz
Fırından çıkan kekin soğumasını beklerken kreması hazırlanır
Kk soğuduktan sonra ortadan ayırmadan önce bir kasenin ağız kısmıyla papatya şekli vermek için kesiyoruz.

Krema için:
3 su bardağı süt,
2 yemek kaşığı un,
1 yemek kaşığı mısır nişastası,
1 su bardağı şeker,
1 paket vanilya,
2 yumurtanın sarısı,
Ayrıca
1 paket krem şanti,
yarım su bardağı soğuk süt.

Yapılışı:
Kremanın krem şanti ve yarım bardak soğuk süt haricindeki malzemelerini tencerede karıştırıp harlı olmayan ateşte muhallebi kıvamına gelene kadar pişiriyoruz ve ılınmaya bırakıyoruz
Krem şantiyi ayırdığımız soğuk sütle köpürene kadar çırptıktan sonra ılıyan muhallebiye karıştırıp pastanın kekini ortadan ikiye naylon bir iple kestikten sonra (en kolayı o) arasına bolca sürüp ikinci kat keki kremanın üstüne oturtuyor ve hafifce bastırıyoruz üstüne de kalan kremayı sürüp en üstüne de kekin kestiğimiz yerlerinden robotta çekip köstebek pastaya yaptığımız gibi tamamen kaplıyoruz dilediğimiz gibi süsleyip dilimliyoruz veeee afiyetle yiyoruz:))))))

27 yorum:

Unknown dedi ki...

Merhabalar canim benim... Yeni blogun hayirli, ugurlu olsun... Yalniz bloga girdigim anda virüs alarmi veriyor... Hemen karantinaya aliyorum... Bir bak istersen... Sevgilerimle, ellerine saglik...

canimçektipişirdim dedi ki...

yeni şablonun harika,pastan daha da harika.pasta için ellerine sağlık.yeni şablonunuda güle güle kullan ablacıgım..

Nehir Butik Pasta dedi ki...

Papatyam blogunun yeni hali çok güzel,renkler çok ferah insanın içi açılıyor,yeni hali hayırlı olsun,Bengücüğümün de ellerine sağlık
pastaya diyecek söz kalmadı nefis görünüyor ellerine sağlık

neval dedi ki...

sayfanı pek beğendim ,yakışmış sana .tarifini boncuklarıma yapacağım ,teşekkür ederim eline sağlık aynurcuğum

yemekbiraşk dedi ki...

eveet bende çok beğendim:) patanda yeni sayfana çok yakışmış her yer çiçek açmış:)
sevgilerimle canım..

Mutfak Dili dedi ki...

_Aynur hanım yeni sablon hayirli olsun. Gule gule kullanın. Baslik da guzel olmus. Sevgiler...

anneanneninemekleri dedi ki...

Gerçekten çok güzel olmuş,pasta da harika ellerine sağlık.

Adsız dedi ki...

sevgili arkadaşım blogun cok hos olmus cok begendim ama arka planını düz renk yapsan ciceklerin teman cok one cıkacak bence ıstersen bır dne yandakı yesıl desenler cok karısık gosterıyo bırde virüs var diyo arka plandan kaynaklanabılırsevgiler

lezzet sefasi dedi ki...

Harika olmus blogunuz iyi gunlerde bol tariflerle kulanirisniz insallah
Bengu nunde elelrien sagl;ik

Bengü dedi ki...

Aynur Abla'cığım, senin gibi bu güzeller güzeli pasta için çooook teşekkürler :) Ellerine sağlık. Temayı beğenmen çooook mutlu etti beni. Temadaki virüs sorunu bende görünmüyor. Sanıyorum ki, bizim cursor papatyacık o alarmı veren :( Onu sileyim bari.

dogada.blogspot.ru dedi ki...

Aynur hanımcım bloğun çok güzel iç açıcı olmuş arkadaşın ellerine sağlık şablondanmı yoksa özelmi hazırladı yandaki katagorileri herşey mükemmel olmuş canım pastada çok şık çok yakışmış herşey mükemmel hayırlı cumalar sevgiler canım
pasaport işlemlerime başlıyacağım önümüzdeki hafta ALLAH kısmet ederse kızım damadım torunum haziranda umrede yanındayız canım

Aycan dedi ki...

Ayyyy çok güzel olmuş gerçekten.İnsanın için açılıyor blğuna girince.
Ayrıca papatya pastan çok güzeeeeeelll.

sevgiler;

SERRA dedi ki...

ay papatya tarlasına mı geldim ne:))
sevgiler, çok güzel olmuş..

mutfagabuyrun dedi ki...

canım benim pasta diyor bem güzelim, blog diyor ben güzelim.harika olmuş her ikiside.hayırlı cumalar diliyorum.sevgiler.

PaSaSofraM dedi ki...

günaydin gercekten bende cok begendim sablonunuzla blogadiniz cok güzel uyum saglamis. bende isterimmm:)) pastanizda bir harika olmus aldim bir dilim:)

akdenizkizi.blogspot.com dedi ki...

çok aydınlık ve ferah bir sayfa olmuşşş....sayfayı hazırlayanında pastayı hazırlayanında ellerine sağlık....

yedirenk dedi ki...

şablon on numara oluş,tabiki pastada öyle ellerine sağlık canım...

xcelis dedi ki...

Ellerine sağlık gerçekten çok güzel görünüyor pastan.Yeni temanda çok iç açıcı ve ferah =) Güle Güle kullan

Unknown dedi ki...

CANIM ÇOK GÜZEL RENGARENK OLMUŞ BLOĞUNA BAHAR GELMİŞ AMA ARKA PALNI DÜZ BEYAZ RENK YAPARSAN EĞER YAZILARIN OKUNABİLİR BÖYLE ZORLUK ÇEKİLİYOR PASTA NEFİS GÖRÜNÜYOR ELLERİNE SAĞLIK..
SEVGİLERİMLE...

mandalincikmazi dedi ki...

Blogunun yeni şablonu çok güzel canım
güle güle iyi paylaşımlarda kullanalım ama benim bilgisayardan mıdır bilmiyorum şablon çok geniş yani bakarsan bir sağa bir sola gitmem gerekiyor....

Emel Kurt dedi ki...

selam sayfanı çok beğendim, begüm hanımın emeğine sağlık.artık kim tutar seni:))yeni tarifler, göz alıcı fotoğraflar,bizde merakla takipdeyiz.sevgiler.

kalpkurabiye dedi ki...

ablacımm bloğunun yeni yüzü şahane olmuş:)
güle güle kullan:) şahane gerçekten bahar gibi içimiz açıldı:)

Adsız dedi ki...

ne kadar güzel bi pasta elinize sağlık :)

Nilgün dedi ki...

Aynur'cum bloğunun yeni görüntüsünü de pastanı da çok beğendim. İyi hafta sonları..

Yeşim dedi ki...

şahane olmuş blogun canım güle güle kullan.
pastada harika ellerine sağlık.
sevgiler...

halime dedi ki...

selamlar canım.sayfan çok ğüzel olmuş iç acıcı.pastada harika ğörünüyor ellerine sağlık.....
sevğiler....

Pasta Tarifi dedi ki...

Saya-fanızı çok beğendim. Tarif için çok teşekkürle. Elinze sağlık.

Aynurun Mutfagından Denenmiş Tarifler Papatya Sef Nefis Lezzetlerle Sizlerleyim.. AYNURUN MUTFAGINDAN PAPTYA ŞEF TARİFLERİ Aradığınız Tüm Tarifler.. Sosyal Ağlarda Bizi Takip Edin..