30 Mart 2011 Çarşamba

TAVADA MAKARNALI BÖREK "45 DAKİKALIK TARİFLER" ETKİNLİĞİNE

 Selam  sevgili ziyaretcilerim gününüzün güzel geçmesi dileğiyle bugün hazırlanması pratik olan ve fırın gerektirmeden yapılan lezzetli bir börek tarifi hazırladım sizlere  ocakta pişmesindenmidir bilmem daha lezzetliydi:)
Tarifimiz  yeni etkinliğimiz "45  DAKİKALIK TARİFLER"  için sevgili arkadaşımız Öznur a gidtsin  bol katılımlı güzel bir etkinik olsun inşaallah
Malzemelerimiz:
2 adet  yufka,(ben kepekli yufka kullandım)
yarım paket kelebek makarna,
1 kase ufalanmış beyaz peynir,
2 kaşık tereyağı, tuz,karabiber,pulbiber,
Sıvı harcı için:
1 adet yumurta, 1 su bardağı süt,
5 yemek kaşığı sıvıyağ
(süt yerine su da kullanılabilir)

Yapılışı:
İlk önce makarnayı 2,5 bardak kaynamış suyun içine  1 çay kaşığı tuz attıktan sonra o suda haşlıyoruz 
İyice haşladığımız makarnalarımızı tavada erittiğimiz 1,5 kaşık tereyağı ile güzelce karıştırıp soğumaya bırakıyoruz
Tavanın tabanını kalan tereyağı ile yağladıktan sonra yufkalardan birinin kenarlarını kesip yuvarlak bölümü tavanın tabanına yerleştiriyoruz kenarlarını tavanın dışına doğru sarkıtıyoruz  bu arada iç harcımız için soğuyan makarnamıza peynirimizi ve baharatlarımızı karıştırıyoruz (isteyen maydonoz da ekleyebilir) 
Sıvı harcımızın malzemelerini de çırpıp 2-3 kaşık tavaya serdiğimiz yufkanın üzerine serpiyoruz yufkanın kestiğimiz kenarlarını parçalayıp döşedikten sonra tekrar sıvı harçtan serpiyoruz (bol olsun) makarnalı harcımızı yerleştirip üzerine de kalan yufkanın ortasından tavanın büyüklüğünde bir yuvarlak kestikten sonra (en üste sermek için)  parçaları döşeme işlemini aynen yapıyor ve sıvı harçla besliyoruz tavanın kenarlarından sarkan bölümleri içe doğru kapatıp en üste yuvarlak parçayı da kapatıp kalan sıvı harcı fırça yardımıyla sürüyoruz ve tavamızın kapağını kapattıktan sonra ocağa alıp iyice ısınmasını bekliyor ve ateşi en kısık hale getirip alt kısmının pişmesini bekliyoruz bunun için 15 dakika yeterli oluyor  tavadaki böreğin altı pişince diğer tarafını pişirmek için düz bir tepsi  kullanıp çeviriyoruz ve tekrar diğer tarafını da kısık ateşte pişmeye bırakıyoruz 15 dakika sonra börek servise hazır oluyor ve afiyetle yeniyooooor:)))

Not: Ben biraz uzun anlattım sanırım ayrıntıları için ama inanın 45 dakikayı geçmiyor çok pratik.
Deneyip görün:)

18 yorum:

durme durme dedi ki...

harika görünüyor, elinize sağlık.

akdenizkizi.blogspot.com dedi ki...

.bu tarz küçük ölçekli börekler için büyük fırını açmanın israf olduğunuda düşünüyorum....o yüzden işlemleri mümkün olduğunca bende tavada yaparım.....güzel bir börek olmuş ...ellerinize sağlık...

yemekbiraşk dedi ki...

bencede nefis olmuş canımcım:) en kısa zamanda bir trifle katılıcam bende inşallah:)
sevgilerimle..

Unknown dedi ki...

ABLACIM HEM PRATİK HEMDE BİR O KADAR LEZİZ OLUYOR BU TAVA BÖREKLERİ ELLERİNE SAĞLIK..
SEVGİLERİMLE..

Aycan dedi ki...

Çok nefis görünüyor gerçekten.Ellerinize sağlık.Sevgiler;

PAPATYA PRENSES dedi ki...

Pek leziz görünüyor. Ellerine sağlık canım.

lezzet sefasi dedi ki...

Harika olmus bizde pek severiz bu boregi, ellerien saglik arkadasim

dogada.blogspot.ru dedi ki...

Aynur hanımcım su böreği gibi olmuş çok güzel görünüyor hakikaten tavada pişen daha lezzetli oluyor su böreğininde ateş üzerinde pişeni oyüzden daha makbul herhalde ellerine sağlık etkinlik hayırlı olsun sevgilerimle canım

SEVALCE LEZZETLER dedi ki...

Ellerine saglik canim,nefis gorunuyor.Nerdeyse uzanip alicam.Bende aniden gelen misafirlerime yapiyorum.Insallah en kisa zamanda etkinlige katilicam.
Sevgilerimle...

Unknown dedi ki...

Aynur abla merhaba....özledik nihayet kavuştuk...börek nefis gözüküyor eline sağlık....yrın misafirim geliyor tarif almaya girdim net sanada bir baayım dedim..un serpilen bir börekten bahsediyordu arkadaşım dün gezerkende gördüm onu yapıcam bakalım sonrada bloga koyarım....sevgiler

canimçektipişirdim dedi ki...

benimde çok severek yaptığım bi tarif,senin yaptıgın da ayrı bi güzel olmus ellerine sağlık..

Unknown dedi ki...

nefis olmuş hemde çok pratik ellerine sağlık

halime dedi ki...

mmmm nefis ğörünüuor ellerne sağlık canım...
sevğiler...

CAHİDE dedi ki...

Hiii! ablacım bu ne güzellik? sayfaya bayıldım! Abla o kadar iç açıcı ve güzel bir sayfa olmuş ki çok beğendim çok. hayırlı olsun canım benim. Tam seni yansıtmış, papatyalar açmış oh ne güzel:)

Tarife diyecek sözüm yok. Çok pratik bir börek. Tadını tahmin edebiliyorum.Ellerine sağlık ablam. Eski tariflerden etkinliğe gönderebiliyor muyuz acaba?

Unknown dedi ki...

ellerine saglık.

behlulksn dedi ki...

ben böyle pişirmeyi hiç denemedim makarnalı böreği eminim lezzetli olmuştur ellerinize sağlık.sevgiler

AKDENİZ AKŞAMLARI dedi ki...

Canım buraya ugramasaymıydım ne bu ne goruntu ellerıne saglık.Sevgıler benden sana..

Tarifkolik/Öznur dedi ki...

Bu tarz tavada pişen börekleri bende çok seviyorum şahane bir tarif canım. Ellerine sağlık tekrar teşekkür ederim sevgiler..

Aynurun Mutfagından Denenmiş Tarifler Papatya Sef Nefis Lezzetlerle Sizlerleyim.. AYNURUN MUTFAGINDAN PAPTYA ŞEF TARİFLERİ Aradığınız Tüm Tarifler.. Sosyal Ağlarda Bizi Takip Edin..