20 Şubat 2010 Cumartesi

COLESLAW SALATA VE MAKARNALI BÖREK

selam arkadaşlar bugün size eşim ve çocukların çok sevdikleri bir salatayla yanında da makarnalı börekle geldim önce salatayla başlamak istedim Kentuky salatası diye de anılan bu lahana salatasını çok araştırdım gerçeğine birebir benzeyeni bulana kadar denedim veeee işte buldum aynı gün oğluma kentuky den aldırdım lezzetini karşılaştırdık sizlerle de paylaşmazsam çatlardım sevenler varsa hiç durmasın denesin benden paylaşmak gerisi size kalmış:)
ayrıca bu tariflerimi etkinlik yürüten  hayattanazıcık arkadaşıma yolluyorum kolaylıklar dilerim arkadaşım:)
geçelim salatanın tarifine:
portakal büyüklüğünde beyaz lahana ince ince doğranır biraz tuzla ovulup derin bir kasede beklemeye bırakılır
1 adet orta boy havuç rendelenir, 1 adet yeşil elma rendelenir içine 1 tatlı kaşığı limon suyu veya sirke (isteğe göre) eklenir 1 tatlı kaşığı şeker, 3 kaşık doluca mayonez  ve azıcık tuz ilave edilerek lahanalarla birlikte tüm malzeme karıştırılıp kapaklı bir kapta buzdolabında en az 2 saat bekletilip sonra servis edilir
özellikle tavuk ve etle birlikte çok güzel gidiyor Afiyet olsun☺
Makarnalı börek:
3 adet yufka,
yarım paket fiyonk makarna,
1 küçük çay bardağı sıvıyağ,
3 adet yumurta,tuz,
1,5 su bardağı süt,
iç harcına ben kıymalı börek içi şeklinde kullandım isteyen peynir de kullanabilir damak tadınıza kalmış♥
önce derin bir kasede süt,yağ ve yumurta iyice çırpılır.
Yufkalardan biri tepsi yağlandıktan sonra keserek serilir biraz sıvı harç gezdirilip yeniden yufka serilir yufkaların yarısı bu şekilde döşendikten sonra iç harcı yayılır tekrar yufkaların kalan kısmı da aynı şekilde döşenerek bitirilir kalan sıvı harç en üstüne dökülüp biraz bekletildikten sonra 180 derece ısıtılmış fırında üzeri kızarıncaya kadar pişirilip servis edilir Afiyetle de dostlarla çayın yanında yeniiiir:)☺

13 yorum:

Birsel ve İrem dedi ki...

Merhaba. Salata nefis görünüyor, ellerinize sağlık. Denemek için birkaç tane tarif almıştım ama henüz deneyemedim. Tadını çok merak ediyorum. Küçük bir lahana alıp ilk fırsatta deneyeceğim. Afiyetler olsun. Sevgiler.

KUZEYİN KIZI dedi ki...

Merhaba,öncelikle hoşgeldniz.Güzel yorumunuz için teşşekür ederim.Bloğunuzu gezdim ve çok beğendim .Sizinde ellerinize ve yüreğinize sağlık.

yaseminlerim dedi ki...

Canim cok degisik bir makarina tarifi ve cok harika bir gorunum ellerine saglik afiyet seker olsun sevgiler.

Gönülünce Lezzetler dedi ki...

Harika iki lezzet ikisinide bayılırım nefiss olmuşlar...Ellerinize sağlık arkadaşım...
Sevgiler...

www.gonuluncelezzetler.com/

burcunokta dedi ki...

S.a ikiside bir birinden muhteşem, ellerinize saglık.a.e.o.

Unknown dedi ki...

cANIM ELLERINE SAGLIK BÖREK NEFIS GÖRÜNÜYOR AFIYET OLSUN SEVGILER ÖPTÜM:

Hayattan Azıcık dedi ki...

51 ve 52 numara ile yayınladım tarifini arkadaşım katılımın için teşekkür ederim. Salataya bayıldım denememiştim ama yakınsa lezzet yapmak şart oldu. Ellerine sağlık...

susamcorekotuFeriha dedi ki...

papatyam süpersin sen makarnalı börekten kaldımı? şifalar olsun

lavantalimon dedi ki...

aman ne güzel bir sayfaya gekmişim:))ellerienize sağlık
müsadenizle kurabiye tarfini yazdım defterime:)
sevgiler

CAHİDE dedi ki...

Papatyam yine harikalar yapmışsın ellerine sağlık canım.Salata çok ilginç geldi bana denemek lazım.Böreğinde gel beni ye diyor:)
Sayfamd Jibek'in sana yorumu vardı.nerdesin diye sormuştun ya sana cevap yazmış.Allah'a emanet ol canımsın...

Atike Momini Ziya dedi ki...

selam,
salataya bayılırım. inan 5 kişinin yiyebileceği salatayı bir oturuşta bitirebilirim :D
bu Kentuky salatasını bulabilmek için pek çok kimse gibi ben de bir iki deneme yaptım :(
sen buldun ya tebrik ederim. ilk fırsatta deneyecem ia..
börek de harika görünüyor ellerine sağlık canm...
yiyenlere de afiyet olsun..
sevgiler..

yeşim dedi ki...

böreği en kısa sürede deneyeceğim nefis görünüyor.lahana salatasını aynı şekilde yapıyorum sadece elma eklemiyordum ...mutlaka yapıp sayfamda yayınlayacağım.canım ellerine yüreğine sağlık...kucak dolusu sevgiler öpücükler...

kalpkurabiye dedi ki...

ellerine sağlık canımm harika tarifler bunlar tebrik ederimm.. sevgilier.. mutlu pazarlar..

Aynurun Mutfagından Denenmiş Tarifler Papatya Sef Nefis Lezzetlerle Sizlerleyim.. AYNURUN MUTFAGINDAN PAPTYA ŞEF TARİFLERİ Aradığınız Tüm Tarifler.. Sosyal Ağlarda Bizi Takip Edin..