28 Şubat 2010 Pazar

MARGARİNSİZ KURABİYE VE SOSYETE MANTISI

Herkese selam  güzel bir hafta sonu dileyerek bugün sizlerle paylaşmak istediğim iki tarifi yazayım birincisi Margarinsiz kurabiye Cahide bacıma ait bir tarif ben denedim eşim başta olmak üzere yiyen herkesin beğenisini kazandı Cahidem Allah razı olsun teşekkür ederim arkadaşım:)
gelelim bu nefis kurabiyelerin tarifine ben birebir Cahidemden aktarıyorum aynen tatbik ettim çünki denemek isteyenler buyursun işte tarif:
MALZEMELER




1 su bardağı pudra şekeri

1 su bardağı fındıkyağı (ben mısırözü yağı kullandım)

1 çay kaşığı karbonat

aldığı kadar tam buğday unu (ben normal un kullandım tam buğday unu bulamadığım için)

birde ben üzerlerine evde badem falan kalmamıştı çam fıstığı kullandım ☺

YAPILIŞI

*Şekeri ve yağı iyice karıştırın.

*Karbonatı ve unu azar azar ilave ederek yumuşak bir hamur elde edin.

*Ceviz büyüklüğünde parçalar alıp yuvarlayın.

*Üzerine kaysı çekirdeği veya badem koyarak 175 derecelik önceden ısıtılmış fırında üstü hafif pembeleşene kadar pişirin
soğumasını bekleyip ondan sonra yiyin sabırsızlanmayın emiii:D
 
Şimdide gelelim ikinci tarifimize
Sosyete Mantısı  veya namı diğer Gül Böreği:

3 adet yufka,
2 su bardağı et suyu.
İÇ HARCI:
300 gr. kıyma,
4 kaşık zeytinyağı,
1 adet ince kıyılmış soğan,
karabiber,pulbiber,tuz,
1 adet ince rendelenmiş havuç,
1 adet ince rendelenmiş patates,
SOSU İÇİN:
1 kase süzme yoğurt,
tuz,yoğurdu açmak için biraz su.
ÜZERNE:
3 kaşık tereyağı,pulbiber,1 çay kaşığı salça,kuru nane.
YAPILIŞI:
yufkaları önce 4 e bölelim sonra her parçayı ortasından kesip iki parça yapalım toplam 24 parçaya ayırmış olucaz her parçanın geniş olan kenarına hazırladığımız iç harcından biraz serip rulo sarıcaz ve gül şeklinde kıvırıp yağladığımız cam tepsiye dizicez sonra 180 derece ısıttığımız fırında pişmeye bırakıp biraz kızarınca üzerine et suyunu gezdiricez et suyunu iyice çektikten sonra çıkarıp servise yakın bir zamana kadar üstü kapalı olarak bekleticez servis edeceğimiz zaman yoğurt sosundan döküp ve üzerinede yağ sosundan gezdirerek servis edicez Afiyet şifa olsun.

İç harcını hazırlamak içinde önce kıymayı bir tavada zeytinyağı ile birlikte biraz çeviricez üzerine soğanı ekleyip kavurma işlemine devam edicez ve kıymaların pişmesine yakın patates ve havuçları ilave edip biraz daha pişiricez ardından baharatlarını atıp karıştırıp ateşten alıcaz iç harcımız hazır.

Sosu da yoğurdumuzu biraz suyla ezip muhallebi kıvamını alınca tuzunu ekledikten sonra hazırdır.

Yağlı sos ise tereyağını tavada eritip içine önce salçayı sora biber ve naneyi ekleyip karıştırıyoruz bitti:)
NOT: et suyu koymamın sebebi kuru kuru olmaması yumuşacık olması ve lezzetini arttırmak için olmadan da yapılıyor arzunuza kalmış.
 

30 yorum:

zeynepçeyizevi dedi ki...

Canım ellerine sağlık,iki tarifte harika özellikle kurabiyenin margarinsiz olması avantaj, afiyetler olsun))sevgiler

lavantalimon dedi ki...

ellerien sağlık:)
senin tarife bakınca benim tarifler iç içe yazılmış durmundalar nunu haklı:))bu durumda ben özellikle püf noktalarını önemli detaylarınıda yazıyorum fakat daha seyrek yazayım:))
senin şu kuarabiyeyei denemek lazım fakat yoğurdukça hamuru tuturmak zor olmuyormu ? şekercim linklerime hemen ekliyorum:)

Bengü-www.pemberehber.com dedi ki...

Canım benim ellerine sağlık. Fındıkyağlı kurabiyeye bayıldım. Hemen yapacağım. Sıvıyağlı bir kurabiye tarifi arıyordum. Sevgiler. Sosyete mantısı da çok güzel. Hiç yapmadım ama duymuştum. Sevgiler sana ve gül kokulu topraklara.

Unknown dedi ki...

Canım ellerine sağlık hepsi harika çok öpüyorum...

CAHİDE dedi ki...

Aman aman bunlar benimkilerden bile güzel olmuş.Ellerin dert görmesin canımsın.Margarin kullanmadanda kurabiye olurmuş demek ki.
Böreklerin nefis duruyor ablam afiyet bal olsun inşaallah...

AKDENİZ AKŞAMLARI dedi ki...

Canım ellerıne saglık her ıkı tarıfte nefıs gozukuyor.Tekrar buralarda olmak guzelmış .Sevgıler...

GÜLSÜM dedi ki...

ELLERİNE SAĞLIK ÇOK GÜZELLER

Bulbulunyeri dedi ki...

Canım,
ellerine sağlık. İkisi de çok güzel görünüyor.
Kurabiyeye bayıldım.
Sevgiyle kal.

Atike Momini Ziya dedi ki...

oy oy oyyyy, kurabiyeler harika, şamfıstığı da pek yakışmış. fikrine sağlık...mantıya diyeceğim o ki TAM BANLİK.keşşşki komşun olsaydım da her yaptığının kokusunu alınca kapına dadansaydım :)ellerine sağlık ...
en içten sevgiler ,hayırlı pazarlar...

aysesueda dedi ki...

canım benim kurabiyelerden yapmışsın (tarif bana ait)çok hoş görünüyor ellerine sağlık

aleyna dedi ki...

ablacım ellerine sağlık.sosyete mantısı bizim ailenin favorisidir.hayırlı günler dilerim

umutluhayat dedi ki...

maargarinsiz olması ilgimi çekti.eşime margarin yasak.bence çok sağlıklı ve leziz bir tarif.ellerinize sağlık.tabii mantılarıda untmamak lazım harika görünüyorlar

emelce yemek dedi ki...

bu boregi ne zaman gorsem kalkip yapasim geliyor,ellerine saglik.

nursen dedi ki...

Selamlar arkadaşım,güzel bir pazar geçirmeni dilerim.
Sevgiler

sevgi dedi ki...

kurabiyeyi denemek için sabırsızlanıyorum, yağsız olması muhteşem.. seni izlemeye devam edicem.. ellerine sağlık..

Yeni Moda dedi ki...

İkiside süper olmuş ellerine sağlık.
Sevgiler...

Unknown dedi ki...

Ellerine saglik ikiside nefis tarifler afiyet olsun canim sevgiler öptüm

LEZZETİKRAM dedi ki...

ikiside birbirinden güzel gözüküyor canım eline sağlık nefisler.
sevgiler

Urfa Tutkunu dedi ki...

Sevgili papatya ablam kurabiyeler tadından çatlamışlar,ellerine sağlık. Cahide ablanınkiyle aynı görüntü :) Ben de tereyağıyla yapıyorum. Öyle de çok hoş oluyor. Mantı da çok güzel. Ellerine sağlık.

Yaren dedi ki...

Her iki tarifte nefis görünüyor ellerinize saglik.Misirözü yagi ile kurabiyeler daha mi hafif oluyor acaba.Ben hic misirözü yagini kullanmadim.Merak ettim dogrusu.Afiyetler olsun,Sevgiyle kalin.

kemalpaşatatlısı.com dedi ki...

S.A. Aynur cum,
Ellerine sağlık.
Bu mantı tarifini denemek çok istiyorum. İçine kıyma yerine haşlanmış tavuk eti ve üzerine de tavuk suyu koysam olur mu acaba? Bizim burada mantılar hep tavuk etiyle yapılır. Sevgilerimle...

Mutfak Dili dedi ki...

Maşallah. Ellerine saglık. Sosyete mantısı da gerçekden de sosyete olmuş. Başarılar.

bellek dedi ki...

Canım ellerine sağlık.Her ikiside mükemmel görünüyor.Mantıyı bende denemek istiyorum.Kurabiyelerin görüntüsü ise lezzetlerinin nasıl olduğunu anlatıyor.

Adsız dedi ki...

merhabalar...kurabiyenin margarinsiz olduğuna inanmak güç o kadar güzel görünüyor ki.ben de denemek istiyorum..çok teşekkürler tarif için..sosyete mantısı da favorim..
güzel bir hafta dileğiyle..

selince dedi ki...

iki tarif de enfes gorunuyor.. ellerinize saglık..

Ab-ı Hayat'ın Ab-ı Hayat'ı :) dedi ki...

merhaba.. walla şu sosyete mantısından canım çok istedi..
ellerinize sağlık..
sevgiler! :)

gelibolu17 dedi ki...

canımcım nasılsın.sayfamda bi ödülün var alırmısın selamlar sevgiler

Sevil Şahin dedi ki...

canım benim öncelikle yorumuna gec döndüğüm için özür dilerim .
Evet şimdi eşim medinede allah kısmet ederse perşembe sabah dönecek ordan
allah kısmet ederse
bende bir gün gelirsem senide görmek isterim .
allaha emanet ol canım benim
sevgiyle kal

Birsel ve İrem dedi ki...

Merhaba. İkisi de çok güzel, ellerinize sağlık. Margarinsiz yapılan bir kurabiye tarifi daha kazandık. Tarif için teşekkürler. Afiyet olsun. Sevgiler.

Alev dedi ki...

Margarinsiz kurabiyeye takili kaldim. Cok lezzetli gorunuyor. Tadi nasil agizda dagilan turden bir kurabiyemi :) Cok merak ettim.Ellerine saglik.

Aynurun Mutfagından Denenmiş Tarifler Papatya Sef Nefis Lezzetlerle Sizlerleyim.. AYNURUN MUTFAGINDAN PAPTYA ŞEF TARİFLERİ Aradığınız Tüm Tarifler.. Sosyal Ağlarda Bizi Takip Edin..