11 Şubat 2010 Perşembe

BATIRIK VE TAHİNLİ HAŞHAŞLI RULO ÇÖREK

Batırığı geçen gün yengem Ayfer yapmıştı ellerine sağlık nefis olmuş parmaklarımızı yiyorduk nerdeyse bu güzel yiyeceğin tarifini kendisinden aldım sizlerle de paylaşmak istedim sevgili arkadaşlarım haydi bakalım nasıl yapmış:)
Kişi sayısına göre hesaplanıp 1 er çay bardağı ince bulgur sıcak suyla ıslatılır,
2 adet soğan incecik doğranıp,1,5çay bardağı zeytinyağı ile kavrulur,1 kaşık biber salçası eklenip kokusu gidene dek karıştırılır.
yarım demet maydonoz ince ince kıyılır,3 kaşık nar ekşisi ,
1 çay bardağı tahin,pulbiber,tuz (damak tadınıza göre)
1 su bardağı karışık kıyılmış kuru yemiş(badem,ceviz,haşhaş,keneviryer fıstığı)isterseniz sadece cevizlede olur ama bu şekilde daha lezzetli oluyor.
ıslatıp kabarttığınız bulgura diğer malzemeleri de katıp çiğ köfte yapar gibi yoğurun sıkma yapıp marulla servis edin (servise yakın yaparsanız lezzeti daha kıvamında olur.
İşte tahinli rulo çörekler pamuk gibi:)
MALZEMESİ;:


2 su bardağı. ılık süt,

1 çay bardağı su,

1 su bardağı sıvı yağ,

2 adet yumurta (beyazları hamurun içine sarıları üstüne)

1 yemek kaşığı şeker,

1 yemek kaşığı tuz,

1 paket küçük yaşmaya veya 2 yemek kaşığı kuru maya,

1 paket kabartma tozu,

aldığı kadar un (hamur oldukca yumuşak olmalı)

Maya, şeker, tuz, süt ve ılık su geniş bir kap içerisinde biraz bekletilir sonra yumurta sarısı hariç diğer malzemelerle yumuşacık bir hamur yapılır üzeri kapatılıp kabarması beklenir
kabaran hamurdan yumruk büyüklüğünde parçalar alınıp uzun bir şekilde açılır (merdaneyle) ve içine tahin,erimiş margarin,haşhaş karışımı sürülür rulo yapıldıktan sonra yağlanmış tepsiye dizilir biraz da tepside kabartılır üzerine yumurta veya karışımdan sürülüp 180 derece önceden ısıtılmış fırında pişirilip çayın yanında afiyetle yenir buyrun deneyin






14 yorum:

susamcorekotuFeriha dedi ki...

sevgili papatyam diyorumki,daha önce blog açsaydım seninle tanışır ziyaretine gelirdim ne iyi olurdu değil mi?3 yıl önce oradaydım inş nasip olur da yine gelirim sen dua et olur mu sevgiler selamlar canım

Perilersofrasi dedi ki...

Batirigi cok begendim,tam benim damak zevkinr hitap ediyor. Mutlaka deneyecegim.
Peri

Bulbulunyeri dedi ki...

Canım,
ellerine sağlık. Nefis görünüyorlar.
Sevgiyle kal.

aleyna dedi ki...

ablacım elerine sağlık.ikiside harika lezzetler.blogunun yeni halide çok güzel.yazılar daha canlı görünüyor.sevgiler medineye.

aysesueda dedi ki...

slm arkadaşım ben hala blogcudasın sanıyordum burayı görünce çok hoşuma gitti batırık ve diğer tarif çok hoş ellerine sağlık

Papaz Her Zaman Pilav Yemez dedi ki...

çok güzel görünüyorlar...

Pembe Tatlar dedi ki...

Batırık çok severim ama pek kimse bilmez...

Çörekte harika gözüküyor ellerine sağlık canım...

CAHİDE dedi ki...

Her ikiside nefis görünüyor bacım ellerine sağlık.Bugün peynirimle tost yaptım ve helvada harika olacağına kanaat getirdim.Söz vermiştim haberdar edeyim dedim..
Şimiden hayırlı cumalar dilerim.Allah'a emanet ol...

istebudurhayat dedi ki...

batırığa bayılırım ama bizde soğanı kavrulmaz çiğden yaparız ayyy olsada yesek ellerine sağlık

Baharcicegi dedi ki...

batirik hic yemedim bol acili olunca yedikce yer insan deneyecegim kisiri andiriyor
cöreklerin mis gibi kokmustur piserken nefis görünüyor ellerine saglik canim

güzel bir hafta sonu diliyorum

CEMİLECE LEZZETLER(CEMİLE OKŞAR) dedi ki...

Canım, bizim Mersinde batırıgı sulu yaparlar. Senın yaptıgın sekılde de yapabılıyorlar. Ben batırıga bayılırım. Paylasım ıcın ellerine ,emegine saglık.
Sevgiler.
Cemile..

Bengü-www.pemberehber.com dedi ki...

Ellerine sağlık canım çook güzel görünüyor, rulo börek ve batırık.Evdeki şanslılara afiyet olsun.

sarmaşık dedi ki...

Papatya ziyaretiniz için teşekkür ederim çok güzel tarifleriniz var hepsi için ellerinize sağlık ama benim favorim olan haşhaşlı çöreği görünce buraya yazmak istedim :)
Medine'de yaşamak kim bilir ne kadar güzeldir, bize de Rabbim oraları en azından gidip görmeyi nasib eder inşallah..(amin)
Hayırlı günler..

Meryem dedi ki...

Canım, bizim Mersinde batırıgı sulu yaparlar. Senın yaptıgın sekılde de yapabılıyorlar. Ben batırıga bayılırım. Paylasım ıcın ellerine ,emegine saglık.

Aynurun Mutfagından Denenmiş Tarifler Papatya Sef Nefis Lezzetlerle Sizlerleyim.. AYNURUN MUTFAGINDAN PAPTYA ŞEF TARİFLERİ Aradığınız Tüm Tarifler.. Sosyal Ağlarda Bizi Takip Edin..