16 Şubat 2010 Salı

ZEYTİNYAĞLI KURABİYE VE MİLFÖYLÜ DEĞİŞİK BİR LEZZET

Sevgili misafirlerim bugün sizlere yeni ikramlarım var birincisi canım arkadaşım Yıldız cığımın bodrum kurabiyesi ile kankam Kübra nın çatlak kurabiyesinin karışımı olan nefis bir kurabiye tarifi
ikincisi de milföyle yapılan değişik bir lezzet haydi buyurun tariflere geçelim:)
resim aceleye geldi misafirler beklerken çekildi bu kadar oldu☺
ÇATLAK BODRUM KURABİYESİ
Malzemeler :
                                                 3 adet yumurta (birinin beyaz dışı için ayırılır),
                                                  1 çay bardağı zeytinyağı (rivyera)
                                                  1 çay bardağı erimiş tere
                                                  1 su bardağı yoğurt,
                                                  1 paket vanilya,
                                                  1,5 bardak şeker,
                                                  1 çay kaşığı karbonat,
                                                  1 paket kabartma tozu,
                                                  3- 3,5 su bardağı un (azar azar ekleyip yoğurursanız ayarlaması daha kolay olur)
Yapılışı:
öncelikle şeker ve yağ derin bir kapta iyice karıştırılır sonra diğer malzemeler eklenip yumuşak bir hamur elde edilerek cevizden biraz daha büyük parçalar alınıp yuvarlanır sonra yumurta beyazına ve arzuya göre dövülmüş ceviz yada şekere bandırılır tepsiye dizilir 180 derece önceden ısıtılmış fırında pembeleşene kadar pişirilir fırından çıkınca ılınmasını bekleyip sonra servis tabağına aktarın arkadaşlarıma çok teşekkürler nefis bir kurabiyem oldu ev ahalisi de çok sevdi özellikle de annem bana gelirken biraz yapda gel deyince çok hoşuma gitti☺♥

Şimdide diğer tarife bakalım
Milföylü çiçekler ismi olmuşmu??
arzu ettiğiniz ölçüde milföy bir kareden çiçek olarak 2 adet çıkıyor ama 4 e bölerseniz kare şeklinde de yapılıyor arkadaşım öyle yapmıştı ben suudi arabistanlı bir arkadaşımdan aldım tarifi kahveyle ikram etmişti çok lezzetliydi ayrıca çokda pratik tavsiye ederim kenarlarından artan hamurları ben yoğurup tekrar kalıpla kestim hiç boşa gitmedi söyleyeyim♦

bu pakistan şehriyesi diye aldığımız bir ürün ve tatlıların üzerine çok yakışıyor sizlerden bulamayanlar için kadayıf kullanmanızı tavsiye ederim
milföyleri kesip hazırladıktan sonra ortalarına çok az krem peynir veya labne sürün üzerine ben pakistan şehriyesini kırıp azıcık tereyağında kavurdum siz kadayıfı doğrayıp tereyağı ile kavurun birer tutam yerleştirin sonra 180 derece ısıtılmış fırında pişirin fırından çıkan milföylerin üzerine biz tatlı krema döküyoruz
işte bu krema dan siz eğer bulamazsanız sıvı bala biraz krema karıştırın aynı olur birer kaşık gezdirip servis ediyoru
AFİYET BAL OLSUN

                                               


35 yorum:

CAHİDE dedi ki...

Canımsın ne kadar değişik lezzetler olmuş bunlar.Pakistan şehriyesi çok ilginç geldi.Ellerin dert görmesin mahirem...

gelibolu17 dedi ki...

canım benim nasılsın.şablonun çok güzel olmuş ellerine sağlık.gül kokulu topraklara sevgilerimi selamlarımı gönderiyorum arkadaşım.kal sağlıcakla...

Miskokulu Lezzetler dedi ki...

Çok nefisolmuş milföylü kurabiyelerde harika gözüküyor.Sevgiler.Mine

serinmavi dedi ki...

papatyacim bir konu hakkında görüşmek istiyordum ama mail adresini bulamadım blogda
benim adresim akdenizi@gmail.com
yazarsan çok sevinirim

Bengü-www.pemberehber.com dedi ki...

Ellerine sağlık canım, çiçek kurabiyeler çok güzel olmuş. Sevgiler.

Hayattan Azıcık dedi ki...

Sözde Bodrumda oturuyorum çatlak kurabiyesini hiç yemedim. Canım daha önce davet gönderdimmi bilmiyorum gönderdiysem kusura bakma..
ETKİNLİĞİMİZE BUYRUN
GÖNDEREN: http://gelibolu17-midedenkalbe.blogspot.com/

54. PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİNİN EV SAHİBİYİM
SEVGİLİ ARKADAŞLARIM;

http://porselendemlik.blogcu.com

http://gelibolu17.blogspot.com/

tarafından hazırlanmış olan porselen demlik çay saati için

15 ŞUBAT 2010-1 MART 2010

TARİHLERİ ARASINDA

http://hayattanazicik.blogspot.com/

YANİ BEN YAPACAĞIM.
SİZ SEVGİLİ ARKADAŞLARIMI VE KATILMAK İSTEYEN HERKESİ ETKİNLİĞİMİZE DAVET EDİYORUM!!!
TARİFLERİNİZİ HAZIRLAYARAK.
VE TARİFİNİZE
"PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ 54.HAFTA "
BAŞLIĞINI YAZARAK SAYFANIZDA YAYINLAMANIZI VE BANA YORUM BIRAKMANIZI RİCA EDİYORUM.SENİ VE BU YAZIYI OKUYAN HERKESİ ETKİNLİĞİMİZE DAVET EDİYORUM ETKİNLİĞİMİZE İSTEDİĞİNİZ KADAR TARİFLE KATILABİLİRSİNİZ ŞİMDİDEN KATILIMCI ARKADAŞLARIMA ÇOK TEŞEKKÜR EDİYORUM.
ETKİNLİĞİMİZE YEMEK GÖNDERİLMEMESİNİ RİCA EDİYORUM.
LÜTFEN ÇAYIN YANINDA VERİLECEK TARİFLER OLMASINA DİKKAT EDELİM.
SEVGİLER

rumma dedi ki...

Canım mailine cevap yazdım ama birde buradan iletiyim dedim kardeşimin yazdıklarını , aslında canım yazdıklarından da anladığın üzere birisinin yardımı şart çevrende anlayan birisi varsa mutlaka yardım etmeli yani ayarlarını yapıp siteyi hazırlayıp sana sunmalı..:) ama mutlaka tavsiye ederim site işini benim blogcuda 50 yi geçmiyordu günlük trafiğim şu an çok daha fazla..
sevgiler canım


öncelikle site kurabilmek için ingilizce adı ile domain türkçe tercüme
ile alan adı satın almak gerekli. bu ilk adım. biz hizmetleri ve
türkçe olması fiyatları da uygun olduğu için isimtescil.net adresinden
alan adımızı kredi kartı ile satın aldık. ardından bir hosting hesabı
satın almalısınız. bunun için çeşitli hosting siteleri mevcut. alan
adı satan sitelerin çoğu artık hosting hizmeti de satıyorlar.
hosting'i türkçeye çevirirsek barındırma hizmeti diyebiliriz. her bir
websitesi aslında bir bilgisayarın içinde saklanmakta ve bu
bilgisayarlar toplanıp datacenterları oluşturmakta. çok detaya
girmezsek hosting yani barındırma hizmeti satın almalısınız. burada da
dikkat edeceğiniz nokta php destekleyen ve kullanım kolaylığı
açısından cpanel desteği veren bir hosting hizmeti seçmelisiniz. ilk
etapta çok okuyucunuz olmayacağı için bandwith yani ağ genişliği az
olan bir hesap türü seçebilirsiniz. yani bu tür hesaplar senelik 20
ile 60 tl arasında değişmekte. sürekli ve kesintisiz bir hizmet
istiyorsanız fiyattan ziyade kaliteli bir hosting şirketi tercih
etmelisiniz. alan adı ise senelik 10-15 dolar arasında. yani 20 tl
alan adına 40-50 tl de hosting e para verdiğinizde toplamda cebinizden
70 ile 100 tl arası bir para çıkacaktır. ama bu ikisini alınca
websiteniz otomatik olarak kurulmuyor. öncelikle kendinize açacağınız
sitenin amacına göre bir hazır sistem kurabilirsiniz. eğer blog açacak
iseniz wordpress sistemi dünya çapında en yaygın ve kullanım alanı en
geniş olan bir sistemdir. rumma.org mp4dunyasi.net sevilensarkilar.com
gibi siteler wordpress ile hazırlanmış birer sitedir ve size örnek
olabilir. wordpressin kullanımı ise oldukça kolaydır.

yalnız bu sistemi hosting hesabınıza kurmak, sitenize istediğiniz
temayı uygulayıp türkçeleştirmek, gerekli eklentileri kurmak vesaire
yani sitenize istediğiniz şekli verme tamamen tecrübe ve teknik bilgi
isteyen bir olaydır. bir de sitenin google a optimizasyon işlemi var;
sadece site açmak ile google genelde indexleme yapmaz. google ı
sitenize çağırmak gerekiyor. bu ayarlamaları 1 defalık yaptırdığınızda
blogunuza yazı resim video ya da çeşitli içerikleri çok kolaylıkla
ekleyebilirsiniz. kullandıkça tecrübe kazanacağınız bir sistem
olacaktır. eski bloglarınızı iki dakikada aktaramazsınız malesef. eski
bloglarınızdaki tüm içeriği tekrardan teker teker eklemeniz
gerekmekte.

paşakızı mutfakta dedi ki...

Canım ellerine sağlık.Kurabiyeleri ben aldım.Sevgiler bıraktım.

kalpkurabiye dedi ki...

ELLERİNE SAĞLIK CANIMM GERÇEKTEN İLGİNÇMİŞŞŞ:))

ezginame dedi ki...

selamlar tarifleriniz çok güzel ellerinize sağlık sevgiler

ezginame dedi ki...

selamlar tarifleriniz çok güzel ellerinize sağlık sevgiler

kristalkelebek(aslı) dedi ki...

Aynurcum her iki tarif de birbirinden değişik ve güzel..Kurabiyeler kıyır kıyır görünüyor, tam benlik.
Ellerine sağlık canım:).
Sevgiler....
aslı

aysesueda dedi ki...

slm canım arkadaşım kurabiyeler harikada en çok şehriyeleri bağendik. ne hoş görünüyor .ellerine sağlık. o güzel yerlere selamlar gönül dolusu sevgiler aeo

lezzet sefasi dedi ki...

Neguzel olmus hele uzerindeki o kitir kitir olacagini tahmin etigim Pakistan sehriyesi cok deyiisk gorunuyor.
Ellerine saglik
Sevgiler
Sefa

mandalincikmazi dedi ki...

Dediğin gibi çayımı aldım geldim bloguna :))
hoş bir süprizle karşılaştım ne güzel yapmışsın canım ellerine sağlık ohhhh misssler gibi olmuş tarifimi beğenip yaptığın için teşekkür ederim umarım misafirlerinde beğenmiştir ellerine sağlık canım...
Afiyetler olsun....

Unknown dedi ki...

Ellerine saglik afiyetler olsun sevgiler canim

burcunokta dedi ki...

Canım ziyaretiniz için teşekkürler, sayfayın tarifleri ve sunumları muhteşem, benim rüyalarımın ülkesinde yaşıyorumuzsunuz, ne mutlu sizlere, Rabbim banada nasip eder inşallah.A.E.O.

tub@ dedi ki...

Ellerine sağlık canım, hepsi birbirinden güzel görünüyor, afiyetle yiyin inşallah, sevgiler

nuran dedi ki...

aynurcum bunlar ne kadar guzel ellerine saglik ...paylastigin icin cok tesekkurler....milfoyu en kisa zamanda yapacagim......sevgilerimle

sarımutfak-hande dedi ki...

değişik ve güzel olmuşlar ellerine sağlık canımcım

birsence dedi ki...

papatyacım eğer istersen sosyete kısırını bulgurlada yapabilirsin...ince bulguru yaklaşık 3 su bardağı kadar mesela sıcak suyla ıslatıp şişmesini bekle sonra içine 2 çorba kaşığı un ve 1 yumurta akı ile tuz koy az su ilavesiyle bir güzel yoğur...aynı sertlikte olmaz ama en azından benzer...kolay gelsin....

Baharcicegi dedi ki...

ikiside nefis olmus,ellerine saglik canim
burda arap dükkanlarinda belki bulurum pakistan sehriyesini cok degisik kurabiyeye cok yakismis

kemalpaşatatlısı.com dedi ki...

S.A. Aynur Hanım,

Sitemi ziyaret etmiş ama adresinizi yazmamıştınız,bugün handenur un yorumlarından sizin olduğunuzu anladım ve hemen buraya geldim.Ne kadar şanslısınız, Medine de yaşıyor olmak, Efendimize SAV. yakın olmak ne güzel...İnşaallah biz de ziyarete gelebiliriz.Siteniz çok güzel, siz de benim gibi yenisiniz değil mi?Başarılar ve güzel tariflerde buluşmak üzere, sevgilerimle

Saliha dedi ki...

özellikle mılfoylu lezzete bayıldım:)ellerıne saglık...uzun zaman olmuştu ugramayalı:)çok özlemişim sayfanı...heleki sayfanı açınca kutsal toprakların kokusu geld sanki burnuma özlemım depreşti:((((

kemalpaşatatlısı.com dedi ki...

Sevgili Aynur,

Handenur beni mimlemiş, sanırım benim de başka arkadaşları mimlemem gerekiyor ve izin verirsen seni mimliyorum.Sevgilerimle Mine

mandalincikmazi dedi ki...

Günaydın canım ,
sanada hayırlı cumalar dilerim canım...
Sorunu cevaplayayım aslında banada zayıflamaya yardımcı olur maddesi aklıma takılmıştı araştırdım ve cevap :
International Journal of Obesity and Related Metabofic Disorders dergisinde yayımlanan bir çalışmada, 65 yüksek kilolu ve obez yetişkinin diyetine badem eklenmesiyle zayıflama sürecindeki değişim incelenmiştir. Buna göre diyetine badem eklenen bireylerde, 6 ay sonunda kilo kayıplarında yüzde 11-18 oranında, bel çevresi kaybında yüzde 9-14 oranında, yağ kayıplarında yüzde 20-30, su kaybında yüzde 1-6 oranında daha başarılı sonuçlar gözlenmiş. Kan basıncı ise bazı bireylerde değişmezken, yüzde 11’e varan oranda fark yaşanan kişiler de saptanmıştır. Bu lezzetli ve faydalı besini diyetinize eklemeli, ancak yağlı tohum olduğu için yüksek kalorisiyle makul porsiyonlarda tüketmelisiniz.

burcunokta dedi ki...

Canım hayırlı cumalar.

Disalce dedi ki...

hayırlı cumalar canım..

ne kadar değişik bir lezzet öyle..çok güzel görünüyor iki kurabiyede...

milföylü olanda çok hoş doğrusu...

CAHİDE dedi ki...

Sabahtan beri yeni fırst bulup gelebildim.Cumanı ktlayayım demiştim ama geç oldu:)
Allah'a emanet ol bacım...

rumma dedi ki...

Zeytinyağlı kurabiyeyi denememiştim hiç canım ,ellerine sağlık ..

Annemler umreye gelicekler nasip olursa ,dükkanınıza uğramalarını tembihledim ama sen orda olurmusun bilemiyorum..:)

sevgiler canım

yaseminlerim dedi ki...

Ellerine saglik canim cok degisik kurabiyen nefis gorunuyor afiyet seker lsun .Kandiliniz Mubarek Olsun Sevgiler.

Adsız dedi ki...

Esselamu aleykum,
sevgili Aynur,Medine'de olman dolayısıyla sana gıpta ediyorum,sende bana Peygamberimizi(s.a.v)hatırlatıyorsun,sana yazarken bile Onu(s.a.v)hissediyorum,yeşil kubbeyi çok özledim...
Güzel kardeşim,kurabiyelerin çok sevimli,eline sağlık,sevgilerimi gönderiyorum...

rumma dedi ki...

Canım kardeşimden istedim şehriyelerden..:) yollamış sağolsun bende denemek istiyorum bu tarifi ellerine sağlık harika görünüyor..

sevgiler

http://belguzar anne.blogspot.com dedi ki...

merhaba şavermayı yemende yedım çok hoşuma gıttı elıne sağlık

Adsız dedi ki...
Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.
Aynurun Mutfagından Denenmiş Tarifler Papatya Sef Nefis Lezzetlerle Sizlerleyim.. AYNURUN MUTFAGINDAN PAPTYA ŞEF TARİFLERİ Aradığınız Tüm Tarifler.. Sosyal Ağlarda Bizi Takip Edin..