25 Nisan 2010 Pazar

LOKUM HAMURU TARİFİ

bu daha önceki yaptığım kuş yuvası pastayla burada aynı aslında sadece kremasının içine elma rendeleyip ocakda biraz yumuşattıktan sonra soğuttum onu ekledim değişik güzel bir lezzet oluştu birde üzerindeki yumurtaları lokum hamurundan yapıp koydum o kadar şimdide lokum hamurunun tarifini vermek istiyorum uzun zamandır bu tarifi bekleyen arkadaşım Gümüş tepsi ye  hatırlattığı için çok teşekkür ediyorum işte tarif şöyle:
Lokum hamuru
5 adet sade lokum
3 kaşık pudra şekeri
3 kaşık nişasta
önce lokumları parmaklarınızla iyice ezin sonra pudra şekerini ve nişastayı ilave ederek yoğurun nişastası yeterli gelmezse biraz daha ekleyin ama hamurunuzu sakın sertleştirmeyin bir streçfilme sarıp buzdolabında biraz bekletip şekillendirirseniz elinize yapışmayacaktır artanını da yine streçfilme sarıp yada hava almayan bir kaba koyup dolapda saklayabilirsiniz
dilerseniz renklendirici ekleyip renklendirin istediğiniz şekli çok kolay verebileceğiniz bir şeker hamurunuz olmuş oluyor ayrıca daha kolay yapılan ve bence daha sağlıklı da oluyor deneyip görün ben daha renklendirip pastada kullanma fırsatı bulamadım yapınca mutlaka eklerim resimlerini haydi sizlere kolay gelsin:)

14 yorum:

Gümüş Tepsi dedi ki...

çok sağol canım.ellerine sağlık,enfes olmuş.kolay ve güzel bir tarif.benim yaptığım şeker hamurunun tadı biraz yavandı,şekeri azdı,çünkü puudra şekerini fazla eklediğimde de çok sert oluyordu.pudra şekerini az eklediğimde de tadı fazla güzel olmuyordu.senin tarifin Lokum ile olunca daha çok beğendim,tadı da daha güzeldir.senin bu tarfinle hemen şeker hamurlu kurabiye denicem.takrar çok sağol.ellerine sağlık.

Fuat Gencal dedi ki...

Çok değişik ve güzel bir tarif ellerinize sağlık.

Saygılar.

LEZZETİKRAM dedi ki...

çok lezzetli duruyor eline sağlık :)

Atike Momini Ziya dedi ki...

canmcmm,ellerine sağlık. şeker hamurunun alternatifi olarak çok tuttum .ia. en kısa zamanda denerim.
dediğin ceviz kurabiye kalıbı, arabistanda yok zaten. özbekistandan gidiyor.ablam, bir pastaneyle konuşmuş, tarif etmiş. eğer kabul ederlerse bu işi yapacağını söylemiş.konuşup kendisine haber vereceklerini söylemişler. ama bir hafta sonra aynı pastane , Ceviz kurabiyesini yaptığına dair afişler basmış!!! adını şimdi hatırlayamıyorum ama ,büyükçe bir pastaneydi..
yani senin anlayacan cidde de ablamın bildiği kalıp satan birisi yok. ama olursa haber veririm ia. merak etme aklımdasın :))
sevgiler canm...

Kırmızı Papatya dedi ki...

ellerine saglik ablacim cok guzel olmus..
ne guzel tariflerin var,severek takip ediyorum..
Allah'a emanet ol
sevgiler

MUTFAKISTAN dedi ki...

COK DEGISIK OLMUS
ELLERINE SAGLIK CANIM
SEVGILER

Pembe Tatlar dedi ki...

Canım bunlar ne hoşş böyle bayıldım ....

Hemen yapacağım:))

Eelrine sağlık...

esra dedi ki...

Nişastaya kafam yatmadı benim amaAAA:)))DENİYCEM BAKİİMM...BEŞ RENK RENKLENDİRİCİM VAR KISKAAAAAAAAAAAANNNNN:))

Unknown dedi ki...

Bu kuş yuvalarını Rumma yaptığında da çok ilgimi çekmişti
sen de de çok hoş olmuş
lokumu yumuşatmak kolay oldumu merak ettim doğrusu..
ellerine sağlık her haliyle güzel görünen bir tarif..
Hayırlı geceler..

Unknown dedi ki...

şeker hamurunu hiç denemedim ama buradakini şeker hamuru gibi kullanabiliyorsak çok güzel bence.notumu aldım deneyecegim.ama galiba lokumları tam anlamıyla ezmek zor olacak galiba.

rumma dedi ki...

Canım bu da çok şeker bir pasta olmuş ellerine sağlık..

iyi haftalar,sevgiler

Cahide dedi ki...

Pasta kurslarının bazılarında da bu tarif kullanılıyormuş ama ben denemedim.
Tarif için teşekkürler ablacım.
KUş yuvalarında pek bir şirin olmuşlar ellerine sağlık ablam...

susamcorekotuFeriha dedi ki...

ne güzel bir fikir bu:))))lokum gibi olmuş denir:))harikasın papatyam eline sağlık

kemalpaşatatlısı.com dedi ki...

Aynur cuğum,

Şeker hamuru olarak kullanılıyorsa bence harika bir fikir. Geçen gün senin çizkek tarifinden yaptım, çok güzel oldu, bir kez daha yapıp siteye ekliycem. Sevgilerimle...

Aynurun Mutfagından Denenmiş Tarifler Papatya Sef Nefis Lezzetlerle Sizlerleyim.. AYNURUN MUTFAGINDAN PAPTYA ŞEF TARİFLERİ Aradığınız Tüm Tarifler.. Sosyal Ağlarda Bizi Takip Edin..