6 Nisan 2010 Salı

ZENCEFİLLİ MARMELATLI ÇİÇEKLER

Selam arkadaşlar:))
bu kurabiyelerde daha önce diğer bloğumda yayınladığım kurabiyeler ama sizlerle burada da paylaşmak istedim çünki çok lezzetliler:)
eveeet şimdide tarifine geçelim; ben uzun süredir zencefilli kurabiye arayışındaydım her bulduğum tarifi alıp değerlendirdim ve en sonunda kendime ait bir karışımla bu güzelleri elde ettim çok beğenildiğini söylemeden geçemeyeceğim bence sizde deneyin haydi bakalım:)

malzemeleri:
250 gr. margarin (yumuşamış olacak),
1 su bardağına yakın sıvıyağ,
2 adet yumurta,
1 bardak pudra şekeri,
bir portakal kabuğunun ince rendesi,
bir çay bardağı nişasta,
1 paket vanilya,
1 tatlı kaşığı toz zencefil,
aldığı kadar un (2 su bardağı falan alıyor ama yinede yavaş yavaş ekleyip kontrol etmek lazım)
yapılışı:
bütün malzemeyi yumuşak bir kurabiye hamuru haline getirip iki parçaya ayırıyoruz sonra bir başka kapta hamurlardan birini 2 kaşık kakao ile tekrar yoğuruyoruz her ikisinide merdaneyle bir parmak kalınlığınsa açıp sonra çiçek kalıp yada bardakla kesiyoruz beyaz olanları tepsiye dizip 180 derece de beyaz kalacak şekilde pişiriyoruz.

kakaolu olan hamuru açıp kestikten sonra ortasını küçük yuvarlak bir obje yardımı ile (küçük bir şişe kapağı da olur)

kesip çıkarıyoruz tepsiye yerleştirip bunlarıda pişirdikten sonra soğumasını bekleyip arasına ister marmelat ister çikolata sürüp bir beyaz bir kakaolu yapıştırıp ortasına fıstık,fındık,hindistan cevizi ne varsa serpip en son üzerine de pudra şekeri eleyerek servis ediyoruz herkese tavsiye olunur.


bunlarda aynı hamurdan yaptığım çikolatalı fıstıklı tırtıl kurabiyeler kermes için hazırlayıp götürmüştüm aynı hamuru bu şekilde de yapabilirsiniz fikir olsun diye ekledim
önceden resimleri telefonumla çektiğim için resimler şimdikiler kadar net değil:(

AFİYET OLSUN

16 yorum:

mandalincikmazi dedi ki...

Günaydın Aynurcum
tam bahara göre bir kurabiye olmuş :))
sanırım bu ölçülerde baya bi çok kurabiye çıkıyordur..
Ellerine sağlık canım denenecekler listesine alıyorum bu arada denenecekler baya bi kabarık listem oluştu :))
Ellerine sağlık canım....

keskinli dedi ki...

canim bacim o güzel yorumun icin tesekkür ederim insanin böyle dostalari olmasi cok güzel
kurabiylerinde mis gibi görünüyor ellerine saglik sevgiyle....

kalpkurabiye dedi ki...

döktürmüşüz kurabiyeleri canımm oohh ellerine sağlık..

aleyna dedi ki...

ellerine sağlık aynur ablacım.kurabiyeler çok cicler.şekilleri çok güzel.mutlu bir gün geçirmen dileğiyle.a.e.o

aydilber dedi ki...

zencefil ve marmelet ...inanın çok merak ettim ama ilk fırsatta yapıcam..eminim güzeldir..denedikten sonra sizlede paylaşırım..ellerine sağlık

umutluhayat dedi ki...

canım hemşerim harika olmuş çiçeklerin ve tırtılların bayıldım ellerin dert görmesin.sevgilerimle

lezzetmarifet dedi ki...

Ellerine sağlık Aynur hanım.çok cici kurabiyeler olmuşlar.çok ta lezzetli görünüyolar...sevgiler....

Adsız dedi ki...

çiçekleriniz çok güzel olmuş ellerinize sağlık

cimcime dedi ki...

Maydanoz blogda bloğunuz daha öncesinden kayıt edilmiş. Yerinde duruyor. :)

Baharcicegi dedi ki...

zencefilin aromasi bütün mutfagi sarmistir piserken kurabiyeler
cicekli görüntüsüyle cok sirin olmuslar ellerine saglik Aynurcum

susamcorekotuFeriha dedi ki...

ne şeker kadınsın yaa:))
bu kurabiyeler ne böyle hepsi birbirinden harika tırtıllar desen,
nişan tepsisi gibi olmuş mübarekler
bunlar şişmanlatıyorlaaaar:((
biz küstük onlarla

kemalpaşatatlısı.com dedi ki...

Aynur cuğum,

Ne kadar da şeker olmuş bu kurabiyeler, iki katlı ve arası marmelatlı olması da harika bir fikir. Ellerine sağlık becerikli arkadaşım, fıstıklılar da süper..
Sevgilerimle...

Gönül dedi ki...

kurabiyeler nefis görünüyor ellerine sağlık şekerim..öpüyorum sevgiler

Bengü-www.pemberehber.com dedi ki...

Aynurcuğum canım benim, uzun süredir bloğuma ve siz arkadaşlarımı ihmal ettim. Şimdi, tüm arkadaşlarımı ziyarete başladım :) Birbirinden güzel tarifler iştahımı açtı. Tırtıl kurabiye aparatını alıp bende yaptım, bu kurabiyeden. Ama bloğuma koyamadım bir türlü. Ellerine sağlık canım.

muazzez dedi ki...

ellerine sağlık canım süper görünüyor mutlaka deneyeceğim sevgiler:))))

rumma dedi ki...

Hep yapmak istemişimdir bu kurabiyelerden ,dergilerde görürüm bir türlü nasip olmadı..:(

Canım yine misafirlerin vardı sanırım. Allah kolaylık versin.

Not:
Gıda boyası naturel değil canım ama içerisinde alkol olmaması güzel cidden. Aslında mümkün olduğunca kullanmamak gerek, sevgiler

Aynurun Mutfagından Denenmiş Tarifler Papatya Sef Nefis Lezzetlerle Sizlerleyim.. AYNURUN MUTFAGINDAN PAPTYA ŞEF TARİFLERİ Aradığınız Tüm Tarifler.. Sosyal Ağlarda Bizi Takip Edin..